Kreativitás, művészeti szaktudás mint üzleti siker?

Kiváló példák a hazai és nemzetközi művészeti piacról

Mindig releváns kérdés, hogy azok, akik művészeti és kulturális területen mozognak vagy éppen erre a területre érkeznének befektetőként, hogyan tudnak üzleti szempontból is értelmezhető brandeket építeni; a jó vállalkozói modellek mennyire épülnek a már megszerzett művészeti kompetenciákra, és ezekkel hogyan párosul a befektetői és üzleti véna. Az Art is Business új képzésén a művészet és a kultúra üzleti oldalát kívánja bemutatni olyan szereplők segítségével, akik nagybetűs sikereket érnek el a művészet eszköztárának használatával.

A képzésre olyan magyar piaci szereplőket hívunk előadóknak, akik sikeres szolgáltatásokat és cégeket vezetnek. Ők a témaköreik átfogó ismeretekkel bíró szakértői is, ezért nemcsak saját vállalkozásaik sikeréről beszélnek majd, hanem területeik hazai és nemzetközi piaci környezetéről is.

A képzés az alábbi kérdésekre igyekszik válaszokat adni:
1. Hogyan érdemes ma a művészetről üzleti szempontból gondolkodni?
2. Milyen szakemberek kellenek egy-egy sikeres projekt elindításához?
3. Hogyan kell kapcsolati tőkét építeni?
4. Hogyan határozzunk meg rövid és hosszú távú célokat?
5. Hol találunk financiális partnert, befektetőt?
6. Miért és hogyan érdemes piacot elemezni és megtalálni a lehetőségeket?

Kiknek ajánljuk a tanfolyamot?
Minden érdeklődőnek, aki innovatív és előremutató gondolkodókkal szeretne találkozni és tanulni tőlük, de kiemelten olyan befektetői és üzleti szemléletű jelentkezőket is várunk, akik szívesen vonódnának be a művészeti és kreatív területbe, és ehhez szükségük van iránymutatásra, illetve kíváncsiak a sikeres példákra.

Témák és előadók:
1. A kultúra finanszírozása és az üzleti tudatosság az állami modellekben
A kulturális szféra Magyarországon - és néhány kivételtől eltekintve Európában is - többségében állami támogatással működik. A XXI. századra az állami szerepvállalás és finanszírozás modelljei megváltoztak, ami a központi támogatások csökkenését vonta/vonja maga után. Az óra keretében arról lesz szó, hogyan érdemes ma intézményi és független művészeti területeken üzleti gondolkodással élni, és a jegyeladáson túl milyen lehetőségek vannak a bevételnövelésre.

Előadó: Kosztolánczy Gábor, a MÜPA vezérigazgató-helyettese

2. Virtuális valóság, technológia és művészet
A technológiai fejlődés megállíthatatlanul utat tör magának, kimondottan sok virtuális valósággal kapcsolatos eszköz és élmény lát napvilágot. E megoldások terjedéséről beszélgetünk majd hazai és nemzetközi példák mentén. A résztvevők az általános információk mellett egy Budapesten működő VR park működésébe is betekinthetnek, megismerhetik kreatív és művészeti kapcsolódásait is.

Előadó: Viczián Martin, a VR Vidámpark tulajdonosa és ügyvezetője

3. A mesterséges intelligencia hatásai
Majd’ két éve forró téma a mesterséges intelligencia (MI) és a művészet találkozása. Az óra keretei között arra keressük a válaszokat, milyen lehetőségek vannak a vizuális művészeti szektor számára az MI térnyerése mellett. Egy olyan szakember segítségével tesszük ezt, aki kreatív ügynökségi munkájában is egyre jobban használja a XXI. század adta technológiai és informatikai lehetőségeket.

Előadó: Zámbó Gergő, Ergománia – Product designer és tervezőgrafikus, az Irodalmi Magazin művészeti vezetője

4. Immerzív, aktív és élményközpontú múzeumok
Évek óta slágermegnevezés az „immerzív élmény”, amely gyakorlatilag a Z és az alfa generáció számára alapfogalommá vált. A múzeumok és kiállítóretek a világ minden városában egyre hangosabban hirdetik, hogy 360 fokos élményt kaphatnak a hozzájuk látogatók. De mit is jelent az immerzió és miért ennyire fontos a mai látogatóknak? Ezek az óra leglényegesebb kérdései, amikre Budapest egyik legizgalmasabb új múzeumának vezetőjével keressük a válaszokat.

Előadó:Vida Szabolcs, a Light Art Museum Budapest szakmai igazgatója.

5. Nemzetközi zenei produkciók
Mi kell ahhoz, hogy világsztárok érkezzenek Magyarországra? Talán mindenki tudna erre a kérdésre legalább egy választ adni. Ezen az órán arra teszünk kísérletet, hogy megmutassuk a nemzetközi koncert- és produkciós cégek világát és piacát. Megismerhetjük a mozgatórugókat, az üzleti modelleket, és nem utolsó sorban azt a szakembert, aki ma az ország egyik legkiemelkedőbb koncertszervező produkciós cégét vezeti.

Előadó: Horváth Roland talent manager, booking agent, creative producer, a BRICS Entertainment tulajdonosa és ügyvezetője

6. Filmstúdiók a XXI. században
Bevételi rekordokat döntöttek a magyarországi filmstúdiók az elmúlt években, és alig lehet szabad forgatási időpontokat találni. Vajon hogyan működik ez a piac? Ezen az órán az ország egyik legfontosabb filmstúdiójának vezetője segít abban, hogy megértsük, miért választják a nemzetközi produkciók ennyire sűrűn a magyar stúdiókat, miért ilyen sikeresek.

Előadó: Horváthné dr. Fekszi Márta, az ORIGO Film Group Zrt. cégvezetője

7. Online színház vs. színház élőben
Hogyan érdemes ma gondolkodni az online színházi élményről? Releváns lehet-e a digitális térben zajló előadó-művészet? Az órán arra keressük a válaszokat, hogyan változott az elmúlt időszakban a fogyasztók hozzáállása az ilyen tartalmakhoz, továbbá milyen lehetőségeket rejt még magában ez a műfaj.

Előadók: Sárközi Szabina, az eSzínház marketing- és kommunikációs vezetője

8. Műtárgy-értékesítés és galériaműködtetés

A műtárgy-értékesítés a művészeti piac egyik legizgalmasabb és legprofitábilisabb területe. Sokan és sokféle megközelítésből igyekeznek megmutatni képzéseken, miért is jó műalkotásokat venni és eladni. Mi egy olyan területet veszünk górcső alá, amely a galériás létet helyezi középpontba. Miért és hogyan lehet ma üzleti formában nyereséges galériamenedzsmentet folytatni, valamint mi szükséges ahhoz, hogy  legyen akár kortárs vagy antik terület  sikeres vállalkotást működtessünk?

Előadó: Nagyházi Lőrinc, a Nagyházi Galéria és Aukciósház vezetője

---
A képzés indulása: 2024. május 14.
Az órák minden héten kedden 18-20.30 óra között zajlanak.
Helyszín: Art is Business - ARTHub irodája ( 1027. Budapest, Tölgyfa utca 11., 2. emelet, 8-as csengő)

A képzés díja: nettó 180 000 Ft ; a Baráti kör tagjai számára: nettó 144 000 Ft (20% kedvezmény)

Jelentkezési határidő: 2024. május 7.

További információ: info@artisbusiness.hu

Adatok megadása

Kérjük töltsd ki a megjelölt mezőket!