7M – képzés

A művészet értéke kulturális és vállalati együttműködésekről szóló képzésünk vállalati és kulturális szakemberek számára.

A következő időpont hamarosan...

2022 őszén folytatódik a 7M – A művészet értéke kulturális és vállalati együttműködésekről szóló képzésünk vállalati és kulturális szakemberek számára.

Az elmúlt időszakban a rengeteg vállalati vezetővel, marketing, HR és projektvezetővel folytatott beszélgetések arra engedtek következtetni, hogy az értékalapú együttműködés minden egyes cég számára elengedhetetlen. Ebben hatalmas segítséget jelent a minőségi kultúrával való közös gondolkodás. Viszont ahhoz, hogy bárki ki tudja aknázni ezt a piaci szegmenst, át kell látnia, értenie kell.

Ezért is született meg a 7M képzés, amelyben a vállalati oldal meghatározó szereplői számára kívánnak iránytűként szolgálni és segítséget nyújtani abban, hogy hogyan érdemes a kulturális szféra különböző részeire tekinteni, és meglátni bennük a potenciált, amit mindenki a saját brandje építésére használhat fel. Hiszen a kultúra és a művészet nagyon tág és színes terület, így minden egyes vállalat megtalálhatja benne a brandje számára fontos erősítő eszközöket, de nem mindegy, honnan indulnak, miben látják meg a minőséget.

A képzés során a résztvevők megismerkedhetnek a hét művészeti ág világával, működésével és a bennük rejlő lehetőségekkel. A nagyobb művészeti ágaknál két témakörre oszlanak az alkalmak. Az egyik az adott szcénát mutatja be, a másik pedig a lehetőségek sorára igyekszik rámutatni. Minden alkalmat hozzáértő, menedzsmentorientált szakemberek tartják, akik a saját világuk kiváló működtetői, és képesek a vállalati szakértők szemével is látni, valamint a hallgatók számára is érthetően átadni ismereteiket.

A szervezők rendkívül fontosnak érzik, hogy a résztvevők a képzés során gyakorlati tudást szerezzenek, amit aztán hamar és hathatósan tudnak hasznosítani a munkájuk során. Ráadásul a kreativitást és a proaktivitást is igyekeznek bennük ösztönözni. A képzés végére a résztvevők számára megjelennek új lehetőségek, verziók arra, hogyan lehet a vállalatukat hosszú távon, a meghatározott céges stratégiának megfelelően pozicionálni a megszerezett ismeretek fényében.

A képzés során vállalati marketingesek, HR-vezetők és cégvezetők is megjelennek majd, hogy az ő szavaikból lehessen megismerni az együttműködéseiket. 

Kurzusunkkal a kulturális és vállalati együttműködések jövőbeni lehetőségeit szeretnénk gyarapítani. 

Tematika:

1. A kulturális szféra állapota, lehetséges együttműködések

A művészeti szféra általános áttekintése, a szereplők megismerése. Hogyan érdemes a kulturális szegmenst látni és használni?

2. Filmipar Magyarországon

A hazai filmipar az elmúlt években erős fejlődésnek indult, így rengeteg új lehetőség jelent meg benne, több piaci szereplővel, mint előtte bármikor. A film óriási potenciált hordoz magában, hiszen a legpopulárisabb műfaj, rengeteg válfajjal. Ezért ezen az alkalmon a szponzori lehetőségek is szóba kerülnek, a variációknak megfelelően.

3. Színházi világ Magyarországon

A magyarországi színházi világ hihetetlenül színes, rengeteg prémium kategóriás célcsoporttal és rengeteg minőségbeli változattal. Ezért érdemes átlátni, hogy vidéken és a fővárosban milyen lehetőségeket kínál a szcéna. A színház itthon nagyon kevés céges támogatást kap, abból adódóan, hogy tíz évig nem fordítottak rá kellő figyelmet, és – valljuk be – nem is nagyon definiálták a lehetőségeket. Pedig olyan színházak, társulatok, projektek vannak, amelyekhez több ezer látogató kapcsolódik,  különböző célcsoportokban. Őket kell megismerni, megérteni és a vállalati célcsoportokhoz kapcsolni.

4. Képzőművészeti világ Magyarországon

A világon a legtöbb anyagi forrás ebben a művészeti szegmensben jelentkezik, de borzasztóan nehéz átlátni az intézményes és magánrendszerű kezdeményezéseket. Hazai viszonylatban vannak kimagasló minőségű történések is. Az előadók bemutatják, mitől tud jól működni egy kiállítás, vizuális projekt támogatása, szponzorálása, milyen lehetőségek vannak ebben a szegmensben.

5. A tánc világa, lehetőségei és támogatása

A tánc sokágú műfaj: kortárs tánc, balett, újcirkusz, mozgásszínház, break – és lehetne folytatni a sort. Olyan műfaj, amelynek megértéséhez semmilyen háttértudás nem szükséges, csak nyitottság kell hozzá. A szcéna hatalmas, ezt ismerhetik meg a hallgatók. Magyarországon ebben a körben a szponzoráció és támogatás érdekes módon még nem talált utat magának, viszont vannak olyan országok, amelyek jó tapasztalatokkal bírnak.

6. A klasszikus zene jelenléte

A világban talán leginkább értelmezhető, látható célcsoportok a klasszikus zenéhez köthetők. A hazai komolyzenei szcéna hatalmas, nem véletlenül vagyunk nemzetközi szinten is vezetők az egy főre jutó díjazott és nemzetközi zenekarokban játszó muzsikusok tekintetében. A zenei nagyhatalmi szerepből adódik, hogy – a nagy múltú intézmények megújulása mellett – folyamatosan újabb zeneházak, intézmények jönnek létre. Ezt a hálózatot hivatott bemutatni A komolyzene hazai jelenléte címet viselő alkalom. Mivel a célcsoportok jól azonosíthatók, így a rájuk szabott együttműködések rendkívül működőképesek. Viszont, ahhoz, hogy az elképzelések megvalósulhassanak, érteni kell a mozgatórugókat, az intézmények erejét és lehetőségeit.

7. A hazai könnyűzenei piac 

A könnyűzenei piac az egyik leglátványosabb és leginkább tömegeket megmozgató művészeti műfaj, amelyben rengeteg együttműködési lehetőség van. Pontosan azért, mert sok tévhit is felmerül a hiradásokon keresztül, szükségesnek tartjuk ennek a világnak is a bemutatását. 

8. A magyar dizájn helyzete és támogatása

Mára már kiderült, hogy a hazai dizájn világszinten is elismert.  Az állami támogatásoknak, valamint annak köszönhetően, hogy felfedezték a rengeteg megmérettetési lehetőséget, illetve azt, hogy a magyar dizájnerek versenyképesek. A szakma hihetetlenül sok elemből áll az autóipartól a divatiparon át az otthoni termékekig. Egyre növekszik a magyar dizájntermékeket vásárló közönségréteg is, így a beruházások mellett a szponzorációs együttműködések realitása is nő hosszú távon.

Idén az oktatóink:

Balogh Máté András, az Art is Business Egyesület elnöke

Bérczi Linda kulturális menedzser, The Space Galéria vezetője

Deák Zsuzsanna,Budapesti Fesztiválzenekar egyéni adományozásért felelős menedzsere

Horváth Máté, a Katona József Színház marketing vezetője

Hóbor Helga, a Nemzeti Táncszínház kommunikációs vezetője

Jászay Tamás,színikritikus, a Revizor - a kritikai portál főszerkesztője

Kalocsay Gergely, Nemzeti Filmintézet Pályázati rendszer jogi támogatását ellátó részleg vezetője

Kégli Balázs ügyvezető igazgató, Kultúra 2008 Művészeti Nonprofit Kft.

Mayer Kitti designteoretikus 

Péli Nagy Kata közgazdász, a Táncművészet főszerkesztője

Podlovics Péter könnyűzenei menedzser, az XLNT Booking & Records ügyvezetője

Rozgonyi-Kulcsár Viktória, a Jurányi inkubátorház vezetője

Zachar Balázs producer, Proton Cinema

Zsoldos Dávid, a Papageno alapító-tulajdonosa

---

A vállalati előadóink (folyamatosan bővül):

Dankovics Beáta, a Volvo Galéria Budapest marketing vezetője

Gazsi Zoltán, az Eisberg Hungary ügyvezetője

Gábor Éva, a BMW Group senior HR marketing szakértője

Liptay Gabriella, a KPMG kommunikációs - és marketing igazgatója

Németh Flóra, a Magyar Telekom senior kommunikációs menedzsere

Polgár Péter, a Brightly üzletfejlesztési igazgatója

Palotai Borbála, a PWC marketingkommunikációs és üzletfejlesztési vezetője

 

 

A képzés kezdete: 2022. szeptember 5. 

Jelentkezési határidő: 2022. augusztus 30.

Időtartama: 15 hét, minden hétfőn 17:30-tól 20:30-ig.

Helyszín: ArtHUB, 1027 Budapest, Tölgyfa utca 11. 8-as csengő, 2. emelet

A képzés díja: nettó 140 000 Ft.

A képzés egyéb feltételeiről az info@artisbusiness.hu e-mail-címen lehet érdeklődni.