
3. évad 2. rész
– Videóbeszélgetés Szűcs Attila Munkácsy Mihály-díjas festőművésszel
A Hoztam Kávét az Art is Business videóinterjú-sorozata. A harmadik évadban Borbás Gergő színész a Szépművészeti Múzeumban beszélget az üzleti és a művészeti élet összefonódásáról, a szektor meghatározó alakjaival. Olyan cégvezetőkkel, mecénásokkal, művészekkel, kulturális szakemberekkel készülnek az interjúk, akik számára fontos a vállalati és a kulturális szféra összekapcsolódása.
„Az a jó, amikor a festmény magát festi, és én csak médiumként vagyok jelen.”
Szűcs Attila Munkácsy Mihály-díjas festőművész. A Magyar Képzőművészeti Főiskola festő szakán tanult. Tanított a budapesti Képző- és Iparművészeti Szakközépiskolában és a Magyar Képzőművészeti Egyetemen is.
Általában a figuratív, realista stílus jellemzi alkotásait. Gyakran használ fotókat, internetről letöltött képeket festményei alapjaihoz. Művészetének egyik központi témája az idő fogalma.
Volt alkalma külföldön is alkotni, számos megjelenése volt/van New Yorktól, Párizson, Berlinen át Szentpétervárig. Dolgozik együtt külföldi galériákkal, képei nemzetközi gyűjtőkhöz is eljutnak.
Gergővel arról beszélgettek, hogy mikor indult el a karrierje, mióta tud kizárólag a festészettel foglalkozni, és hogyan tudott nagy nemzetközi sikert elérni Magyarországról. A külföldi gyűjtőkkel kapcsolatban felmerült a galériák szerepe, felelőssége.
Szóba került a festmények árképzése megtudhatjuk, hogy milyen komponensek kellenek a nemzetközi sikerhez, miként látják a magyar képzőművészetet külföldön.
Beszélgettek a mecenatúra jelentőségéről is. A videóból kiderül, hogyan látja ezt Attila, volt-e pályafutása alatt mecénása.
A beszélgetés során érintették, hogy Attila milyen munkarendben dolgozik, és hogyan építi bele művészetébe azt a rengeteg képet, ami körülvesz minket mindennapjainkban. Az interjú végén pedig kiderül, hogy milyen módon gondolkodik mostani alkotói korszakáról.
Kép: Borbás Gergő és Szűcs Attila (fotó: Daniel Media)
Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!