by Kiss Dorottya Réka 2021. Feb 25.

A Corvinus Művészeti Akadémia reményt ad

A CMA nem csupán a „művészpalántáké”, hanem egy közös szenvedélyről, az önmegvalósításról, a művészet szeretetéről szól.

A Corvinus Művészeti Akadémia (CMA) a Corvinus Egyetem legszínesebb diákszervezete, amely összegyűjti a főként gazdasági, menedzsment és társadalomtudományi fókuszú intézmény kreatív gondolkodóit, megfűszerezi a diákok életét kultúrával, és egy izgalmasabb, alternatív utat mutat.

A diákszervezetet 2013-ban alapította néhány lelkes, az egyetemi hétköznapok egyoldalúságát megunó diák, akik a fejükbe vették, hogy művészeteket és kultúrát csempésznek a mindennapjaikba. Mára már számos egyetemről vannak tagjaik, a Corvinus mellett az ELTE-ről, a BME-ről, a MOME-ről, az SZFE-ről, és az Óbudai Egyetemről is. A tagokat a művészet különböző ágainak élvezete és szeretete köti össze, vannak zenészek, színészek, festők, írók és olyanok is, akiket a művészetmenedzsment, kultúrakommunikáció vagy egyszerűen a művészetek feltöltő ereje motivál.

A rendszeres gyűléseken és csapatépítő tréningeken kívül folyamatosan létrejönnek művészeti és kulturális projektek, közös alkotások, előadások zajlanak. Együtt járnak kiállításokra, színházba és koncertekre amikor lehet, mostanában pedig a heti filmklubok pótolják ezek hiányát. A CMA aktív tagjai rendszeresen vesznek részt szakmai kurzusokon, amelyeket általában a kulturális, művészeti világ egy-egy szakértője tart, de tanulnak brandingről, projektmenedzsmentről és önismeretről is. Az elmúlt időszakban például Oszkó-Jakab Natália tartott előadást a kulturálisfesztivál-szervezésről és a Művészetek Völgye működéséről, Gajzágó György a kortárs képzőművészet és a forprofit szektor kapcsolatáról, Balogh Máté pedig a kultúrafinanszírozásról és az Art is Businessről tájékoztatta a hallgatóságot. Amellett, hogy a szervezeten belül szeretnek új dolgokat tanulni a művészet minél több területéről, igyekeznek a többi egyetemista és érdeklődő életébe is művészetet csempészni, így rendszeresen szerveznek kerekasztal-beszélgetéseket zene, kultúramenedzsment, irodalom vagy divat témában ezen területek meghatározó személyiségeivel. Beszélgetett már velük Hajós András, Tomcsányi Dóri, Sáfár Zoltán és Péterfy Bori is. Mindemellett szüntelenül ötletelnek, CMArcius összművészeti programsorozatot szerveztek, és a tehetséges CMA Band is rendszeresen koncertezik. Szinte bármilyen projektet meg lehet valósítani, ha valaki bedobja, felkarolja és egy csapatot összegyűjtve végigviszi a gondolatot – ami nagyon jó lehetőség a kreativitásuk kiélésére, illetve a projektmenedzsment gyakorolására.

Sena, Péterfy Bori, Ghyczy Andras, Lábas Viki és Schoblocher Barbara (fotó: Sebők Bence)

Amiben a CMA rengeteget ad, az a remény, a lehetőség megmutatása, hogy nem csak a tipikus „Corvinuson végzett” életutak járhatók egy ott megszerzett diplomával, hanem értéket lehet teremteni a különböző világok kombinálásával is, ezzel sok-sok ember álma valóra váltható, és jobbá tehető a társadalom.

A CMA nem csupán a „művészpalántáké”, hanem egy közös szenvedélyről, az önmegvalósításról, a művészet szeretetéről szól. Nem kell ahhoz profi zenésznek vagy képzett hobbigrafikusnak lenned, hogy itt megtaláld a téged motiváló feladatokat, és befogadjon a közösség. Van, aki művészetmenedzsmenttel foglalkozna a jövőben, van, aki HR-esként művészettel dobná fel a szervezeti kultúrát, és többen szeretnének vezető kulturális intézményeknél elhelyezkedni. Ugyanolyan fontos szerepe van a szervezet működésében a PR-, szervező- és socialmedia-csapatoknak, mint a fotós-videós, grafikusteameknek vagy akár a zenekarnak, hiszen kiegészítik egymást, együtt alkotnak egészet. Így a kultúra átszövi az életüket, megszületik, eljut az érdeklődő közönséghez, és ebből mindenki oda-vissza profitál.

Jeli András és Hajós András (Fotó: Paulina Laura)

A Corvinus Művészeti Akadémia megalapítása óta eltelt évek történéseiből is látszik, mekkora űrt tölt be ez a szervezet, milyen nagy igény van a művészetek jelenlétére itt is. Egyre bátrabb tervekkel, egyre nagyobb csapattal, egyre több életre szóló barátsággal, lelkesen dolgoznak tovább. Próbálják a mostani nehéz helyzetet is színesebbé tenni, a művészet szeretetét és annak végtelen lehetőségeit minél több egyetemistához, többek között a jövő vállalkozóihoz, vezetőihez és menedzsereihez eljuttatni. Remélik, meg tudják mutatni, hogy a forprofit szférának is milyen fontos része és inspirálója lehet a művészet.

Nyitókép: Havlik Márton

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!