A kreativitás a hétköznapok művészete: kulcs az üzleti eredményességhez és belső egyensúlyunk megtalálásához
by artisbusiness.hu 2025. Nov 25.

A kreativitás a hétköznapok művészete: kulcs az üzleti eredményességhez és belső egyensúlyunk megtalálásához

– 2025-ben is ünnepelt a Superbrands

A fogyasztói és az üzleti szegmens elismerése: a minőséget, a stabilitást és a megbízhatóságot szimbolizálják a Superbrands és a Business Superbrands díjak. Magyarország egyik legfontosabb üzleti díjátadó eseményét, a Superbrands gálát több mint százötven résztvevővel rendezték meg idén novemberben.

A márkák külső kommunikációja nem korlátozódik kizárólag a célcsoportjukkal való párbeszédre: tevékenységük üzleti partnerként is megmérettetik. A fogyasztói és az üzleti világ közötti kettős megfelelés tehát kiemelten fontos. Hasonlóan kettős üzenetet hordoz a Superbrands logó, mint a márka vezető szerepét szimbolizáló védjegy: egyszerre képes befolyásolni a vásárlói döntéseket és erősítheti a bizalmat a B2B-kapcsolatokban [business to business, vagyis két üzlet közötti kapcsolat – a szerk.].

Az idei Superbrands díjak egyedi, különleges kék és piros akrilból, valamint fekete diófából készültek. A kivitelező az exkluzív designbútorairól ismert Nezozen Kft. Az idei Superbrands díjak egyedi, különleges kék és piros akrilból, valamint fekete diófából készültek. A kivitelező az exkluzív designbútorairól ismert Nezozen Kft.

„A Superbrands magyarországi program szervezőiként régi küldetésünk, hogy a kiemelkedő márkák esetén nem csak a marketing- és PR-szakmai munkájukra, hanem a mögöttük álló cégek, munkatársak szociális érzékenységére, a működésük fenntarthatóságára is felhívjuk a figyelmet. Minden évben igyekszünk egy-egy új szempontot is középpontba állítani. Tavaly a húszéves jubileumunk kapcsán a siker kérdését jártuk körül, idén a kreativitás jelentőségére igyekszünk felhívni a figyelmet. A kreativitásra, ami nemcsak az üzleti világban, hanem a hétköznapi problémamegoldásban is segít. Azért, hogy kreatívak legyünk, tenni kell: a munkahelyeken, az oktatásban és az élet számtalan más területén is. A kreativitás a hétköznapok művészete, kulcs nemcsak az innovációhoz és az üzleti eredményességhez, hanem az egyensúly megtalálásához is. Ez a Superbrands gála idei üzenete” – mondta László Géza, a magyarországi Superbrands Program igazgatója az ünnepséget megnyitó beszédében.

A kreativitás magánemberként iránytűt ad, márkaként pedig tartós versenyelőnyt: új termékekben, kommunikációban és inspiráló vállalati kultúrában jelenhet meg. A gálaeseményei szervezői két izgalmas kreatív projektet is bemutattak idén.

A díjazott kreatív projektek

A T-Tudok sikeres fejlesztéseire építve 2022 tavaszán jött létre a Kreatív Tanulás és Oktatás Alapítvány. A szervezet kreatív módszertanokkal, tréningekkel és programokkal dolgozik, hogy a résztvevők motiváltan, innovációt hozó ötletekkel formálják munkahelyi, iskolai környezetüket. A díjátadón Vladár Krisztina művészeti vezető beszélt az Alapítvány izgalmas munkájáról.

Az eseményen bemutatkozott a Kreatív tanulás és oktatás alapítvány isAz eseményen bemutatkozott a Kreatív tanulás és oktatás alapítvány is

Hegedűs Andrea Ferenczy Noémi-díjas textiltervező, a METU textil szakának egyetemi docense 2025. októberében nyerte el az ÉV TEXTILMŰVÉSZE Díjat a Kulturális Alapítvány a Textilművészetért kuratórium döntése alapján. Az elismeréssel kiemelkedő művészi teljesítményét díjazták, és életpályáját, amely hitelesen mutatja meg, mit jelent ma művésznek lenni: kísérletezőként, tanítóként, gondolkodóként és alkotóként dolgozni egyszerre. A díj a művésznő által kifejlesztett különleges üvegtextil-technikát is elismeri, amellyel új műfajt teremtett a kortárs enteriőrtextil területén. Andrea üvegtextil-technikáját a helyszínen is megcsodálhatták a résztvevők: munkái a Luminstation márka gyártotta dizájn party-asztalok, üveg könyöklő asztalok felületét díszítették.

A gálavacsorát követően a résztvevők Barabás Lőrinc trombitaművész szóló előadását élvezhették. A művész születése óta végtaghiánnyal él, ez azonban sem trombita-, sem zongorajátékában nem akadályozza. Saját szerzeményeiben dzsessztrombita, zongora és elektronikus dallamok szólaltak meg, a spontaneitás és a gondosan épített kompozíciók határán egyensúlyozva.

Barabás Lőrinc trombitaművész a Superbrands GálánBarabás Lőrinc trombitaművész a Superbrands Gálán

A Superbrands programról

A Superbrands márkákhoz kapcsolt értékek olyan érzelmi és/vagy kézzelfogható előnyöket nyújtanak, amelyeket a fogyasztók elismernek és elvárnak. Magyarországon huszonegy éve ítélik oda a Superbrands díjat, az üzleti márkákat értékelő Business Superbrands elismerést pedig 2025 novemberében tizennyolcadik alkalommal vehették át az arra érdemesek. A Superbrands Program minden évben komplex kiválasztási rendszer segítségével értékeli Magyarország vezető márkáit, sikereiket az évzáró gálaesten ismeri el a Superbrands és a Business Superbrands díjak átadásával. 

Az elnyert Superbrands díj a fogyasztói és üzleti bizalom építésének kipróbált eszköze, de elnyerése nem jelent örök sikert az adott márkának: azt évente újra ki kell érdemelni.

A Superbrands kiválasztási rendszerébe a márkák nem pályázati úton kerülnek be: fontos kiindulópont az országos védjegyadatbázis, üzleti márkák esetén a Dun & Bradstreet céginformációs adatbázis. Ezek mellett az online kutatás és adatgyűjtés is segíti a szakemberek munkáját. Minden évben két kategóriában – fogyasztói és az üzleti márkák körében – keresik az adott ország piacának vezető brandjeit. A kiválasztáshoz komoly szakmai támogatást nyújt a független szakértőkből, kutatókból, oktatókból álló, mintegy negyvenfős Superbrands Szakértői Bizottság szavazata.

Az idei díjazottak listája ITT olvasható.

A díjátadó ünnepség egyben a Superbrands Évkönyv bemutatója is. A kiadványban a díjazott márkák történetei, esettanulmányai kapnak helyet, inspirációs iránytűként szolgálva.

Nyitókép: Az idei díjazottak (a nyitókép és a cikkben szereplő fotók forrása a Superbrands)

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

2025 decemberében jelentetjük meg A mecenatúra 125 éve 1900-tól napjainkig című kiadványunkat.

Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás! 

Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás! ⮕