A művészet iránti alázat a közös nevező
by artisbusiness.hu 2025. Dec 05.

A művészet iránti alázat a közös nevező

– Jávor Zsófia, a Müpa PR-vezetője és az Art is Business Díj zsűritagja mesélt az idei pályázatokról

Az Art is Business Díj idei pályázatai ismét megmutatták, mennyire sokféleképpen találkozhat a vállalati és a művészeti világ. A nyertesek névsorára csak 2025. december 10-én derül fény, a zsűritagok azonban már most megosztják benyomásaikat a beérkezett anyagokról. Jávor Zsófia, a Müpa kommunikációs vezetője arról mesél, milyen projektek emelkedtek ki idén, hol tapasztalt meglepő gyengeségeket, és miért tartja fontosnak, hogy azok, akik művészettel dolgoznak, minden körülmények között ugyanazzal az alázattal és elköteleződéssel közelítsenek a munkájukhoz.

Milyennek találta az idei pályázatokat? Könnyű volt döntést hoznia?

Viszonylag könnyen tudtam döntést hozni, ugyanis egyaránt voltak kiemelkedő és nagyon gyenge pályázatok.

Olvasott az idei pályázatok között olyanokat, amelyek a Müpához hasonlóan komplex kulturális ökoszisztémát építenek?

Az összehasonlítás egyfelől nagyon nehéz, hiszen a Müpa évente több mint 1500 produkciót valósít meg, több mint 200 fős stábbal bír. De közben az is alapvetés, hogy aki művészettel foglalkozik, annak – az intézmény, illetve a kezdeményezés méretétől függetlenül – ugyanazt az alázatot és elköteleződést kell képviselnie, hiszen a főszereplő a mű, illetve a művészek. Minden olyan kezdeményezést, amely ezt tartja szem előtt, nagyra tartok.

A zsűriben töltött évek tapasztalatai alapján érezhető, hogy a vállalatok egyre tudatosabban építik be a művészetet a működésükbe, nemcsak támogatásként, hanem identitáselemként is?

Igen, látok abszolút pozitív fejlődést, de meglepve tapasztaltam ennek ellenkezőjét is: láttam idén olyan gyenge anyagokat, amelyekkel kapcsolatban csak értetlenséget éreztem.

Mi motiválja abban, hogy évről évre részt vegyen a zsűrizésben? Mit ad önnek ez a folyamat szakmailag, emberileg? 

Már maga a felkérés is megtiszteltetés, nagy élvezet olvasni friss gondolatokat kulturális témában, területen.

Nyitókép: Jávor Zsófia (fotó: Csibi Szilvia / Müpa)

Lásd még:

A kísérletező, provokatív megközelítések visznek előre – Fehér Zsuzsanna, a Ludwig Múzeum marketing- és kommunikációs vezetője mesél a 2025-ös Art is Business Díj zsűrizéséről

„A valódi együttműködés nem pusztán pénzadomány, hanem közös történet” – Hóbor Helga, a Nemzeti Táncszínház kommunikációs és értékesítési vezetője az Art is Business Díj pályázatairól, a kreativitás erejéről és az értékalapú gondolkodás fontosságáról.

Lépjünk ki a megszokott mederből! – Misetics Mátyás kulturális stratéga, a MITTE Communications kreatív igazgatója, az Art is Business Díj zsűritagja mesélt az idei pályázatokról és a zsűrizés tapasztalatairól.

Az együttműködés valódi ereje a közös értékteremtésben rejlik – Juhász Dóra, a MOME kommunikációs igazgatója és az Art is Business Díj zsűrijének tagja osztja meg gondolatait a vállalati és művészeti partnerségek hitelességéről, fenntarthatóságáról.

A fenntartható kultúra prioritás – Átadtuk a 2024-es Art is Business Díjakat

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

2025 decemberében jelentetjük meg A mecenatúra 125 éve 1900-tól napjainkig című kiadványunkat.

Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás! 

Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás! ⮕