by artisbusiness.hu 2023. Aug 20.

Az NFI által indoklás nélkül elutasított filmtervet díjaztak Szarajevóban

Rudolf Olivér Anyám, a szörny című nagyjátékfilmterve nyerte az Eurimages húszezer eurós fejlesztési díját.

A Szarajevói Nemzetközi Filmfesztivál részeként zajló Cinelink koprodukciós fórumon Rudolf Olivér filmterve tizenegy nemzetközi projekt között versenyzett az augusztus 12. és 17. között megrendezett szakmai programon.

Az Anyám, a szörny egyike volt annak a három projektnek, amelyek tavaly hiába nyerték el a szakmai zsűri támogatását a pályakezdőknek kiírt Inkubátor Programban, ám a Nemzeti Filmintézet (NFI) utólag úgy döntött, mégsem ad pénzt a filmre. Hogy miért, arra az érintett alkotók nem kaptak választ.

„Több éve dolgozunk ezen a filmen, másfél éve az Inkubátor Program keretein belül, kilenc hónapja pedig annak tudatában, hogy nyertesekként, biztosan le fogjuk forgatni. Ezért teljesen váratlanul ért, hogy még csak a gyártási pályázatra sem adhatjuk le az anyagot. Ez azt jelenti, hogy a döntőbizottság olyan forgatókönyvek alapján hozta meg a visszautasító döntést, amit ők maguk már korábban elfogadtak. Nem tudjuk mi van a háttérben, az okokról nem tájékoztattak, sem e-mailben, sem a személyes találkozón”– nyilatkozta 2023 márciusában a 24.hu-nak a rendező, hozzátéve, hogy úgy néz ki, mindent elölről kell kezdeniük Petrovits Genovéva producerrel. „Próbálunk megoldást találni ebben az abszurd helyzetben, hogy elkészíthessük a filmünket, amire már egyszer támogatást nyertünk, csak nem kaptunk”.

Rudolf Olivér (fotó: Ágoston Mirabella)Rudolf Olivér (fotó: Ágoston Mirabella)

„Az Anyám, a szörny egy negyven körüli nőről szól, aki belefáradt abba, hogy jelentéktelennek érzi magát, hogy láthatatlan a környezete számára. Egy nap rátalál egy horrorfilmbe illő szörnymaszkra egy eldugott dobozban. Amikor felpróbálja, és belenéz a tükörbe, azt látja, hogy ez az eltorzult, durva arc az az arc, amilyenné az életét megkeserítő kompromisszumok tették. Ez furcsa mód felszabadítóan hat rá. Nem hajlandó többet levenni, ez az ő lázadása. Egy drag bárban talál befogadó közösségre, ahol Monster Lady néven maga is fellép. Miközben önmagát akarja megtalálni, kamasz lánya – aki legalább annyira elveszett, mint ő – végképp magára marad. Mindketten végtelenül magányosak, ugyanakkor kétségbeesetten küzdenek is ellene. Ez a küzdelem érdekel, és az hogy visszatalálhatnak-e egymáshoz” – mesélte korábban első nagyjátékfilmjéről a rendező.

A nemzetközi koprodukcióban készülő projekt társ-forgatókönyvírója Kungl Zsigmond, producere Petrovits Genovéva (Kino Alfa), koproducere Florent Coulen (Vrai Vrai Films).

Az életed nélkülem

Rubi Anna magyar-svéd koprodukcióban készülő Az életed nélkülem című dokumentumfilmje a Cat&Docs díjat (kétezer euró) és az East Silver Caravan díjat (háromezer-ötszáz eurós forgalmazási szolgáltatás) is elnyerte. A dokumentumfilm két anyáról, Magdiról és Ildikóról szól, akik sérült gyermekeik túlélésért küzdenek. A film producere Szentpéteri Áron (Somnus Film), koproducerei Annika Hellström és Erika Malmgren (Cinenic Film).

-------------

Cikkeink írásához az Alrite beszédfelismerő (speech-to-text) megoldást alkalmazzuk.

Nyitókép: Anyám, a szörny (fotó: Kino Alfa)

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!