by artisbusiness.hu 2023. Feb 03.

Elkészült Magyarország első legacy leader kutatása

A Bridge Budapest integrált kutatása 54 mélyinterjúval és 214 online válaszadóval dolgozott.

Elkészült az első Legacy Leader, vagyis az örökség-szemléletű, jövőszemléletű vezetői attitűdöt felmérő jelentés – tette közzé a Bridge Business. A kutatásban azt mérték fel, hogy hogyan vélekednek hazai üzleti szereplők arról a vezetői szemléletről, aminek alapja, hogy számít, mit hagynak maguk után.

„Az elmúlt 10 évben civilszervezetként a Bridge Budapestben azon dolgoztunk közel ötven támogató értékalapú vezetővel, a Bridge Vezetői Közösségben, hogy megalapozzuk a vezetői hagyaték fogalmának elemeit. Programokat, platformokat fejlesztettünk és kínáltunk hozzá (Vállalható Üzleti Kultúráért, Edisonplatform, Harmadik 1%), ez vezetett a legacy leadership fogalmához. Ahhoz, hogy a fogalom tudatosításától a normává válás közelébe juthassunk, jobban meg kell érteni a legacy-vezetők érzéseit, gondolatait, álmait és reményeit. Ezért vágtunk bele egy magyarországi alapkutatásba, hogy megnézzük, mit gondolnak az üzleti szereplők a saját vezetői feladataikról.” – mondta Pistyur Veronika, a Bridge Budapest vezetője és a Legacy Riport szerzője.


Legacy leader (infografika: arisbusiness.hu, adat: Bridge Budapest, Legacy Riport)

„Az elmúlt évek válságai mindenki számára világossá tették, van következménye annak, ahogy élünk, ahogy fogyasztunk, amilyen cégeket építünk, amilyen döntéseket hozunk. Lehet bármennyire negatív a jövőképünk, a közvetlen környezetünk közérzete még jó darabig a mi felelősségünk is. Az is egészen nyilvánvaló, hogy a jelenlegi működés nem fenntartható tovább. Ahhoz, hogy bármi is jobbra forduljon, vezetői szemléletváltásra van szükség, és ehhez kínálja a Bridge a legacy leadership szempontrendszerét.” – folytatta a kutatási beszámoló szerzője.


Társadalmi ügyekre fordított pénz (infografika: arisbusiness.hu, adat: Bridge Budapest, Legacy Riport)

A megkérdezett vezetők a saját jövedelemból négy, a cég profitjából kettő, a cég árbevételéből három százaléknyit költöttek társadalmi ügyek támogatására. A legfontosabb ügyek, amelyek mellett a válaszadók elköteleződtek, az oktatás, a környezetvédelem és a társadalmi felzárkóztatás. A kultúra és művészet ehhez képest jóval kevesebb elköteleződést tud egyelőre becsatornázni, ahogy a helyi ügyek is – állapítja meg a jelentés..

A legfontosabb ügyek (infografika: arisbusiness.hu, adat: Bridge Budapest, Legacy Riport)

A Bridge Budapest kutatása 2022 év elejétől szeptember elejéig tartott. A mélyinterjúk alanyai a Bridge Budapesttel kapcsolatban álló vezetők és pályakezdő fiatal vezetők voltak. Az eltérő cégméretek, tulajdonosi hátterek és szerepek keverése szándékos volt, mert a Bridge szerint egy vezetőt nem az különböztet meg az értékei és a szemlélete vonatkozásában, hogy menedzser vagy tulajdonos-e, hogy tíz főt vezet vagy ezret foglalkoztat, hogy gyárt vagy szolgáltat, hanem az, hogy mit gondol a saját vezetői szerepéről, lehetőségeiről és felelősségéről.

A Legacy Riport, vagyis a teljes kutatási beszámoló innen tölthető le.

Nyitókép: Böddi Márta, a Magyarországi Svéd Kereskedelmi Kamara igazgatója és Nagy György, a Sigma Technology Magyarország ügyvezető igazgatója (forrás: a Bridge Budapest Facebook-oldala)



 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!