by artisbusiness.hu 2021. Mar 15.

Így menő MASZKálni a városban

Vigyünk magunkkal, magunkon egy kis fantáziát! Ha valaki ránéz ezekre az alkotásokra rögtön más színben látja a világot.

Amikor a Covid-19-fertőzöttek száma már világméretű járványra utalt, és szembesültünk azzal, hogy még jó ideig csak akkor tehetjük ki a lábunkat az otthonunkból, ha eltakarjuk a szánkat, orrunkat, dizájnerek sokasága kezdett arcmaszkok tervezésébe. Hogy a maszk, amit kénytelenek vagyunk hordani, legalább egyedi, „beszédes” legyen, mondjon el valamit viselőjéről is – ha már a mimikájából nem tudunk olvasni.

Hamar kiderült, hogy a lepel jó reklámfelület, brandépítésre is beválik. Világszerte számos vállalat, intézmény gyártatott profilját tükröző maszkokat, sőt azokkal harmonizáló öltözékkiegészítőket, például nyakkendőket, sálakat, sapkákat, retikülöket. Ezzel két legyet ütöttek egy csapásra: új, eladható terméket állítottak elő, valamint szorosabbra fűzték a kapcsolatukat ügyfeleikkel, vendégeikkel, közönségükkel. Ma már trendi ilyetén módon is kifejezni az együvé tartozást, a „cégéres” maszkosok összekacsintanak.

Alfons Mucha alkotásaTörök Szilvia Alfons Mucha ihlette maszkja

Török Szilvia grafikus, író, illusztrátor, animációsfilm-rendező, a Budapest Animation filmstudió alapító tagja egy különleges „kultúrmaszk” projektet is jegyez.

Kondor Béla: Darázskirály

 

Latinovits Zoltán

„A vírusról nem tehetek, sok mindenről nem tehetek, és nem tehetek ellene semmit, de ha már kötelező maszkot viselnünk, akkor az legyen olyan, hogy kellemes a viselete, és pozitív üzenetet hordoz, vagy elgondolkodtat. Így jutottam el a kultúrmaszkok gondolatáig. Az ötlet megvolt, már csak olyan csapatot kellett találnom, akik maguk is fejlesztők, folyamatosan dolgoznak azon, hogy a fazon, amit kitaláltak, még tökéletesebb legyen. Szerencsés vagyok, mert megtaláltam ezt a csapatot. Ezért van az, hogy nemcsak a design szép, hanem kényelmes a maszk, nem csúszik le az orrunkról, olyan mint a majom mamája, »belül finom puha«… és az állítható szilikonbogyócskája nem nyomja a fület” – írja weboldalán.

A kultúrmaszkokon művészek minimalista stílusú portréi és tőlük vett idézetek (Dosztojevszkijtől Szabó Magdáig, Nemes Nagy Ágnestől Latinovits Zoltánig), illetve képzőművészeti alkotások nyomatai láthatók. A műtárggyá nemesedő maszkok viselői a kultúra fontos voltát, szeretetét hirdetik.

Szilvia célja, hogy a hétköznapok szürke sivárságába vigyünk magunkkal, magunkon egy kis fantáziát, mesevilágot, mert ha ránézünk ezekre a produktumokra, rögtön rózsaszínben látjuk a világot.

Honlapján felnőttek és gyerekek egyaránt találhatnak kedvükre valót. 

Antoine de Saint-Exupéry:Kisherceg

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!