
Indul a MÁV Szimfonikus Zenekar „Szerelem és szenvedély” évada
Farkas Róbert, a zenekar vezető karmesterének koncepciója szerint az új évadban az általa dirigált hangversenyek műsorainak középpontjában a szerelem áll.
A 2023/2024-es évadban öt bérletes, valamint három gyermekeknek szóló tematikus koncertsorozatot és számos impozáns, egyedi hangversenyt hirdetett meg a MÁV Szimfonikus Zenekar, többségében olyan kiváló hazai vendégszólisták közreműködésével, mint Baráti Kristóf, Balog József, Berecz Mihály, Kelemen Barnabás, Pusker Júlia, Perényi Miklós és Sümegi Eszter.
A zenetörténet nagy klasszikusainak műveiben olyan valóságos és képzeletbeli szerelmespárok történeteivel találkozhat a közönség, amelyek mindenki által ismertek, ugyanakkor mindig öröm újra átélni a zenei élményt.
Az érzelmekkel teli évad első, Sírig tartó szerelem címet viselő hangversenyét szeptember 21-én tartják a Zeneakadémián, amelynek vendégszólistája Sümegi Eszter szoprán. A művész harminc évvel ezelőtt kezdte rendkívül sikeres operaénekesi pályafutását, és húsz éve annak, hogy első önálló hanglemeze a MÁV Szimfonikus Zenekar közreműködésével megjelent.
Sümegi Eszter (fotó: Emmer László)
A hangverseny Richard Wagner Siegfried-idill című művével indul, melyben a Siegfried című opera témáit dolgozta fel a zeneszerző. A mű érdekessége, hogy alkotóját Liszt Ferenchez köti, hiszen Wagner felesége Liszt leánya, Cosima volt. 1870-ben Liszt Cosima fiúgyermekkel ajándékozta meg Wagnert, akit az apa kedvenc operahőse nyomán Siegfriednek neveztek el. Wagner egy kis zeneművel, afféle szerenáddal akart kedveskedni feleségének.
Richard Strauss az élete végéhez közeledve komponált Négy utolsó énekében a zeneszerző legmélyebb, legőszintébb gondolatai szólalnak meg: felrémlik a boldog szerelem, a fáradtság, az élet, mint vándorút és a szeretet, amely az élet végén az egyetlen valódi értéket jelenti. Strauss csodálatos dalait ez alkalommal Sümegi Eszter szoprán előadásában hallhatja a közönség.
Farkas Róbert (fotó: Marco Borggrev)
A XX. századi orosz zene egyik legeredetibb és legtehetségesebb alakja Szergej Prokofjev Rómeó és Júlia egész estét betöltő táncjátékát a leningrádi Kirov Színház balettegyüttese számára szerezte Shakespeare tragédiája nyomán. A balett tételeiből összeállított két zenekari szvit nem követi programzeneszerűen a cselekményt, hatásuk inkább a különböző karakterű tánctételek váltakozásában rejlik. Hangversenyünkön válogatást hallanak a két szvit varázslatos zenéjéből.
Camille Saint-Saëns a romantika korának egyik legnagyobb francia zeneszerzőjének egyetlen operája, a Sámson és Delila című művében a reménytelen szerelem, a vágy és az árulás jelenik meg. A kor francia operajátszásának kihagyhatatlan velejárója volt a balett, ennek megfelelően a Sámson és Delilában is van egy nagy táncjelenet, a Bacchanália, amelynek fékevesztett tombolását nagyszerűen ábrázolja a jelenet zenéje, amely a hangverseny zárószámaként hallható.
A szeptember 21-i hangverseny a Lukács Miklós-bérlet első előadása.
További információ: ITT.
Lásd még:
A szerelem és a szenvedély áll a MÁV Szimfonikus Zenekar új évadának középpontjában
Lendvai György mindig nagyban gondolkodik, mert másképp nem is érdemes
– Interjú a MÁV Szimfonikusok ügyvezető igazgatójával
Nyitókép: a MÁV Szimfonikus Zenekar (fotó: Felvégi Andrea)
Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!
2025 decemberében jelentetjük meg A mecenatúra 125 éve 1900-tól napjainkig című kiadványunkat.
Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás!