Lucinda Hinojos tervezi a 2023-as Super Bowl arculatát
by artisbusiness.hu 2023. Jan 27.

Lucinda Hinojos tervezi a 2023-as Super Bowl arculatát

Az amerikai foci bajnokságának, az NFL-nek a döntője február 12-én lesz, és az ehhez kapcsolódó grafikai alkotások, például a jegyek arculatának megtervezésére kérték fel az indián származású Lucinda „La Morena” Hinojost. Ez az első alkalom, hogy az NFL bennszülött törzsek leszármazottját választotta ki a feladatra – számolt be az artnews.com

A mexikói/chicana, apacs, yakul és azték felmenőktől származó művész nem csak a jegyek arculatát tervezte meg, hanem egy közel kilencszáz négyzetméteres falfestményt is készít, amely a valaha volt legnagyobb ilyen jellegű alkotás, amely a Super Bowl-hoz köthető. Ebben számos művésztársa is segítségére lesz, Randy Barton a Navahó, Anitra „Yukue” Molina a Yaqui, Carrie „CC” Curley pedig a Apache törzset fogja képviselni.  A festmény Phoenixben, egy szórakozóhely falán lesz látható. Ezek mellett pedig a Wilson sportszergyártóval együttműködve egy új amerikai futball-labdát is tervez.


Forrás: NFL

A jegyen a művész különböző bennszülött törzsekhez való kapcsolata áll a középpontban, a festmény hátterében a State Farm stadionból is látható Fehér Tank-hegység látható, amely a Vince Lombardi-trófeán tükröződik. A serleg mind két oldalán egy-egy bennszülött táncol.
A képpel Hinojos az állam sokszínű lakosságát és azt a huszonkét bennszülött törzset jeleníti meg, amelyeknek egykori földjeiből áll a mai Arizona. A Fehér Tank-hegységben talált őskori maradványokat egy nyugati archaikus kultúrának tulajdonították, akik már időszámításunk előtt kétezer évvel is itt lakhattak. A hegyek emellett számos ma is látható, feltehetően a Hohokam kultúra képviselőitől származó több, mint háromezer éves sziklaművészeti alkotásnak is otthont adnak.


Lucinda Hinojos (forrás: NFL)

„Azért vállaltam el ezt a feladatot, hogy rajta keresztül gyógyulást biztosítsak az embereknek. Ennek mindig része az emberi kapcsolat is, az a hatás, amely vonzza és összehozza az embereket. Minden egyes falfestmény, minden egyes műalkotás ennek a kapcsolatnak az ösztönzője. Abban reménykedem, hogy ez a kép is ezt az energiát fogja közvetíteni mindenki számára” – mondta Lucinda Hinojos az együttműködésről.

Nyitókép: Lucinda Hinojos jegyterve a Super Bowl-ra (forrás: Kucida Hinojos és NFL)

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

2025 decemberében jelentetjük meg A mecenatúra 125 éve 1900-tól napjainkig című kiadványunkat.

Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás! 

Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás! ⮕