by mome.hu/artisbusiness.hu 2021. Mar 07.

Művészeti élet és üzleti stratégia

„Fontos, hogy a kollégák azonosulni tudjanak a változásokkal, amit a legkönnyebben úgy lehet elérni, hogy aktívan bevonjuk őket az evolúciós folyamatba.”

Fennállása óta először nevezett ki HR-igazgatót a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem – Nagy László személyében, aki korábban a Nielsen és a MOL nemzetközi csapatát is erősítette. Meghatározó szerepe lesz a megújuló MOME belső folyamatainak irányításában. Ebből az alkalomból készült interjút közölt a mome.hu.

Mi vonzotta a MOME csapatába?

Nagy László: A MOME kreatív, innovatív világát nagy tisztelettel, elismeréssel figyeltem, de – főleg mivel nem tartom magam kreatívabbnak az átlagosnál – arra nem gondoltam, hogy egyszer a munkahelyem is lehet az intézmény. Viszont annál nagyobb volt az örömöm és kíváncsiságom, amikor megláttam a HR-vezetői hirdetést, amelyre egyből pályáztam. A kiválasztási folyamat során a vezetőség által felvázolt jövőkép a MOME-ról nagyon szimpatikus volt, azért csatlakoztam, hogy az egyetem stratégiai céljainak megvalósításában tevékenyen részt vegyek, így az intézményt minden tekintetben egy új, magasabb szintre emeljük.

A MOME történetében ön az első HR vezető. Tudja már, mihez fog neki először?

N.L.: Tisztában vagyok vele, hogy több olyan stratégiai feladat vár megoldásra, amelyet a HR-hez kötnek, például a teljesítményértékelés, teljesítménybér bevezetése. A feladatoknak állok elébe, azonban legelőször is szeretnék minél több kollégával megismerkedni, személyesen/online, ahogy a helyzet engedi. Ezzel párhuzamosan a szervezet működésének megismerése, megértése is fontos feladat, ahhoz, hogy az érdemi munka minél gyorsabban elindulhasson.

Hogy tervezi, lesz közvetlen kapcsolata az egyetemi polgárokkal?

N.L.:Persze! Elérhető, megközelíthető vezető vagyok, akinek az ajtaja bárki előtt nyitva áll. Az egyetem megújulását a vezetőség egyedül nem fogja véghez vinni, a kommunikáció, párbeszéd nemcsak az én munkámhoz tartozik hozzá, hanem minden területen elengedhetetlen. Nemcsak nyitott, őszinte kommunikációt várok el az egyetemi polgároktól, hanem szeretném ha mindenki a saját szintjén megértené, hogy tud tevékenyen bevonódni és felelősséget vállalni ebben a folyamatban.

Három-öt éves távlatban gondolkodva mitől ítélné sikeresnek a munkáját?

N.L.: Ha néhány év múlva megkérdezzük a kollégákat, és azt mondják, hogy jobb lett MOME-snak lenni az elmúlt időszakban, akkor az egy fontos visszajelzés, hogy jó úton járunk. Ennek több összetevője van, az anyagi és szakmai elismerésen túl fontos, hogy a kollégák azonosulni tudjanak a változásokkal, amit a legkönnyebben úgy lehet elérni, hogy aktívan bevonjuk őket ebbe az evolúciós folyamatba.

Az interjú teljes terjedelmében itt olvasható.

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!