Művészinterjúk

Domán Kornél: Magyarországon, magyarul szeretnék játszani
„Termékek vagyunk, ezt el kell fogadni. Azt tanította egy hollywoodi actor coach, hogy ha nem te kaptad az igent, akkor nem te voltál a legjobb.”

Fábri Péter: „A kultúra üzleti tevékenység”
Bizonyos történelmi kivételektől eltekintve a kultúra áru vagy szolgáltatás voltát a huszadik századig ritkán kérdőjelezték meg.

„Mindig is gátlásaim voltak a pénzügyekkel kapcsolatban”
Interjú Bak Imre festőművésszel, aki nagyon rossz üzletembernek tartja magát

Az újrahasznosítás művésze
A The Dirt of Venus a Botticelli-féle Vénusz születésének újrahasznosított óceáni hulladékokból álló parafrázisa.

Bloomsday in Budapest
Ír–magyar kapcsolatok a kortárs zene nyelvén

Varnus Xavér: „Már nem tartok magam és Isten között egyházakat”
Évtizedeken át a fesztiválok anyagi megmentője volt, hiszen – nem csillagászati fellépti díjért – telt házakat vonzott a neve.

„Pontosan azt csinálom, amihez kedvem van”
Az ír piac nagyon kicsi, elég gyorsan körbe lehet haknizni. Aki nagyobb sikerekre vágyik, kénytelen elmenni Londonba – mondja Jamie Winchester.

„Azok tudják megőrizni a kvalitásukat, akik nem állnak be semmilyen sorba”
Vidovszky Györggyel az ír színházi szcéna sajátosságairól, a járvány hatásairól és a függetlenség fontosságáról beszélgettünk.

„Mindig vannak falak, amiket át kell törnöm”
Magyarországon amíg egyforma magas vagy a többi fűszállal, minden jó, de ha elkezdesz egy kicsit kinőni, jöhetnek bajok – mondja Nemes Márton festő.
A kíváncsiság a létezése fundamentuma
Tóth Artin filmrendező, operatőr, vágó portréja

Amerikában és Angliában híresebb, mint itthon, milliós áron kelnek el a képei
Schwéger Zsófia festő azon kevesek közé tartozik, akinek hamarabb volt New York-i galéria-képviselete, mint magyar.

Nüanszok és transzformáció vonzásában
Horváth Jenny díszlet-, látvány- és jelmeztervező portréja