Művészmenedzsmenti kérdések
„Ez a szektor mindig kihúzza magát a vízből”

„Ez a szektor mindig kihúzza magát a vízből”

„Egy barátom Örkény-szintű meséket kezdett írni, kiderült, hogy olyan rejtett képességei vannak, amiről eddig nem tudott más.”
Alázat nélkül nem megy

Alázat nélkül nem megy

„A jó menedzser mindig kéznél van, ha szükség van rá, kávét főz, ha kell, gyógyszerért szalad.”
Majomszelfi és bajszos Mona Lisa

Majomszelfi és bajszos Mona Lisa

Legeza Dénessel, a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának (SZTNH) főosztályvezetőjével beszélgettünk.
Védett kincseink

Védett kincseink

Amint leütjük az utolsó karaktert a billentyűzeten, „felvéssük” az utolsó hangjegyet a kottára, az utolsó ecsetvonást a vászonra, a mű az egész világon...
A tradicionális, ugyanakkor innovatív brand: herendi porcelán

A tradicionális, ugyanakkor innovatív brand: herendi porcelán

A Budapesti Értéktőzsde 2019-ben az ötven legsikeresebb magyarországi vállalkozás közé sorolta a Herendi Porcelánmanufaktúrát.
Lőrinczy György: „Az élet iskoláját jártam”

Lőrinczy György: „Az élet iskoláját jártam”

A pályázati elosztórendszer legmagasabb szintjéről, az NKA alelnökéből lett egy hét alatt pályázó.
Érték- vagy érdekelvű a kulturális menedzsment?

Érték- vagy érdekelvű a kulturális menedzsment?

Eszéki Erzsébet kulturális menedzser válaszol
Szórakoztatva tanítani

Szórakoztatva tanítani

„Szeretjük a kezdő, fiatal, még kevéssé ismert színészeket támogatni, teret adni nekik.”
 A művész és az utókor – Pauer Gyula

A művész és az utókor – Pauer Gyula

2018 áprilisában lomtalanítás formájában a Damjanich utca betonjára szórták volna Pauer Gyula teljes hagyatékát, kilakoltatva az özvegyet és a családot.
Karrierlökés a nemzetközi képzőművészeti életben

Karrierlökés a nemzetközi képzőművészeti életben

A Leopold Bloom Díj célja, hogy támogassa a kortárs képzőművészeket
Egymillió forint feletti áron kelt el egy Rippl-Rónai-akvarell

Egymillió forint feletti áron kelt el egy Rippl-Rónai-akvarell

A mű kikiáltási ára ötszázezer forint volt, onnan kúszott fel egymillió-háromszázezerre.
„Nem találtam még jobb befektetést a képzőművészetnél”

„Nem találtam még jobb befektetést a képzőművészetnél”

Interjú Pados Gábor műgyűjtővel, a magyar kulturális élet egyik legbefolyásosabb szereplőjével