by kreativ.hu/artisbusiness.hu 2022. máj 20.

Összedugják a fejüket a kulturális kreatívok

Lengyel Tamás, Péterfy Bori és Nyáry Krisztián is részt vesz a Nagy Kreatív KultNapon

Június 7-én a Dumaszínházban művészek, menedzserek, kommunikátorok és üzletemberek járják körbe a kultúra és marketing témáját. A hagyományos Nagy Kreatív Nap (NKN) 2022-es kiadása Nagy Kreatív KultNap néven a kulturális kommunikációt, innovációt és marketinget helyezi a fókuszba.

„Azt láttuk, hogy nincs a piacon olyan esemény, ahol a különböző kulturális ágak marketingesei, kommunikátorai egymástól tanulhatnának. Ahol a best practice-ek vannak túlsúlyban, és a tudásátadás az elsődleges cél. Ahol nem kulturális áganként tárgyalják a témákat, hanem színházi, könyves és filmes szakember is bedobhatja a közösbe a tapasztalatait” – mondja Hermann Irén, a Kreatív főszerkesztője.

Hermann Irén (fotó: kreativ.hu)

– Fontosnak tartottuk, hogy a lehető legtöbb irányból megközelítsük ezt a területet. Ezért megnézzük a művészek oldaláról, hogy milyen lehetőségeik vannak az érvényesülésre, milyen kommunikációs technikák működnek manapság. Kultúra esetében megkerülhetetlen a finanszírozás kérdése, ezért szóba kerülnek majd a pártolói körök, támogató közösségek, a több területen is egyre népszerűbb közösségi finanszírozás, de a szponzoráció és mecenatúra is. Ne feledjük, hogy a kultúra üzlet is, ezért kerestünk és mutatunk be innovatív üzleti megoldásokat, valamint az utóbbi évek legsikeresebb kulturális kommunikációs kampányait.”

Így született meg a különleges, egész napos konferencia ötlete – a terület legjobb szakembereivel és best practice-eivel, a kultúrafinanszírozástól a művészi brandépítésen és márkaszponzoráción át egészen a kulturális innovációkig és művészeti startupokig.

Június 7-én, kedden 9 és 16 óra között az alábbi témákkal várják az érdeklődőket a Dumaszínházban:

I. Alkotói érvényesülés egy feje tetejére állt világban

Milyen egy jól felépített és sikeres művészi personal brand?

Beszélgetés arról, hogy miként lehet tudatosan és felépíteni egy művész személyes márkáját, és miben tér ez el a brandépítés hagyományos megoldásaitól?

Lengyel Tamás (fotó: Sebestyén László)

Hogyan használja jól egy művész a közösségi médiát?

Hogyan tudnak a művészek úgy jelen lenni ezeken a platformokon, hogy megóvják a magánéletüket és ne árusítsák ki alkotói identitásukat?
Előadó: Lengyel Tamás, színész

Péterfy Bori (fotó: Nagy Márton)

Művészeti menedzsment és márkaépítés – mit tanulhatnak egymástól az írók, képzőművészek, színészek és zenészek?

A művészet egyik legfontosabb feladata, hogy tükröt tartson a világnak. Mikor máskor lenne ez nagyobb kihívás, mint a populizmus, a koronavírus, a háború, a fake news és a drasztikus áremelkedések közepette. Hogyan kezelik a válsághelyzetet az irodalmi, a színházi, a zenei és a képzőművészeti élet képviselői? Erről beszélgetünk művészekkel és művészeti menedzserekkel.
Résztvevők:
Péterfy Bori énekesnő, színésznő,
Nyáry Krisztián író, a Líra Könyv Zrt. kreatívigazgatója,
Schiwert-Takács László, az RTL Magyarország Talent Relation Managere.

Nyáry Krisztián (fotó: Szalmás Krisztina)

II. Kultúrafinanszírozás

Közönség vagy közösség?Alternatív finanszírozási lehetőségek a kulturális térben

Baráti és támogatói körök építése, európai források, Patreon és társai. Beszélgetés.
Résztvevők:
Grecsó Zoltán táncművész, táncpedagógus, a Willany Leó Improvizációs Táncszínház művészeti vezetője,
Kovács Andrea kreatív menedzser, kurátor, a Let it Be! art agency alapítója
Deák Zsuzsanna egyéni adományozásért felelős menedzser, Budapesti Fesztiválzenekar.

A szponzoráció és mecenatúra legfontosabb kérdései

Színpadi beszélgetés Balogh Máté András kommunikációs szakemberrel, a KortársPRos és az Art is Business alapítójával.

Balogh Máté András (fotó: Bielik István)

Kultúrkommunikációs Best Practice

Néhány remek kultúrkommunikációs kampány az elmúlt évekből.

III. Kortárs kultúrmarketing és kultúrPR

Alternatív kommunikációs megoldások független kulturális területen

Hogyan kommunikál egy olyan, a mainstreamen kívül működő művészeti brand, mint az OFF-Biennálé?
Beszélgetés Horváth Gideon képzőművésszel, szabadúszó tartalmi és közösségimédia-menedzserrel.

Kulturális márkák sikeres socialmedia-tartalomgyártása

Milyen tartalmak működnek igazán jól egy kiadó, galéria, művész Facebook- és Instagram-feedjeben? Miben más ez, mint egy nem kulturális márka esetében?
Előadók:
Nahalka Judit marketingvezető, Centrál Színház,
Babanics Írisz kisvállalati marketingtanácsadó.

Babanics Írisz

Kulturális innovációk

Milyen kulturális és művészeti üzleti innovációk tűntek fel itthon az elmúlt években? Milyen lehetőségek rejlenek ezekben?
Előadók: Zborai Eszter alapító, Artbridge; Horváth Krisztián, Jegyx1 Zrt., vezérigazgató.

A kultúrPR-est még az ág is húzza

A kulturális sajtó nehéz helyzetben van, a mainstream médiába pedig eszméletlenül nehéz ilyen témákkal bekerülni. Hogyan működik a hatékony média- és sajtókezelés 2022-ben?
Résztvevők:
Fehér Zsuzsanna kommunikációs igazgatóhelyettes, Ludwig Múzeum,
Jávor Zsófia PR-menedzser, Libri,
Gál Gabriella PR menedzser és kreatív kommunikációs munkatárs, Trafó
Kovács Bálint újságíró, Hvg.hu.

Jegyek és további információk ITT.