
Szabadság, Szigetünk
Európában egyedülálló programsorozat
Kétéves Covid-kényszerszünet után augusztus 10-én elkezdődött az a világszerte várt fesztivál, ami sok százezer ember fejében jelent egyet a szabadsággal és a határtalansággal. Bárhonnan is érkeztél, egy hétig Sziget Szitizen lehetsz. Megmutatjuk, mi az, amiért idén is érdemes lesz végigmenni a K-hídon.
Justin Bieber, Arctic Monkeys, Dua Lipa, Calvin Harris, Tame Impala, Stromae, Kings of Leon – sok más mellett ezek az idei lineup húzónevei. A Nagyszínpadhoz hasonló, nagyobb helyszíneket a Mastercard, a Samsung, a TicketSwap és a Bolt támogatják. Utóbbi például az idén először látható dropYard Színpadhoz adta a nevét, aminek érdekessége, hogy anyanyelvükön megszólaló rapperek vonulnak föl rajta. Kevesen tudják, hogy nincs még egy fesztivál Európában, ahol az egyéb programok palettája is olyan színes, mint itt.
A Cirque du Sziget két izgalmas helyszínen is különleges vizuális előadásokat mutat be: itt lesznek például a francia Cirque La Compagnie történetmesélő artistái és a gólyalábas akrobatákból álló Afuma is. Idén a korábban már fellépő vietnámi bábszínház mellett koreai előadók is jönnek és K-pop-tánc workshopot tartanak. A Szitizenek szórakoztatására összesen ötvenkét országból érkeznek, és egyszerre lesznek jelen orosz, ukrán és – idén először – palesztin fellépők is. A holland Aynouk Tan az elfogadás fontosságáról tart majd előadást a Nagyszínpadon, a Magic Mirror sátorban a show-k mellett idén is helyet kapnak a stand-up comedy előadások és a panelbeszélgetések.
A Love Revolution-program egyik fő üzenete a fenntartható fejlődés: a szponzorok a készpénzmentességet (Mastercard) és a fenntartható közösségi közlekedést (Share Now) is támogatják, a Budapest Card Sziget Különkiadással pedig rengeteg fővárosi látnivalóhoz lehet kedvezményesen hozzáférni. A Love Revolutionnal a Szitizenek globális családja azt is üzeni, hisznek a béke és a szeretet hatalmában, és mindenkit ennek az ünneplésére biztatnak, legalább erre az egy hétre.
Fotók: szigetfesztival.com
Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!
2025 decemberében jelentetjük meg A mecenatúra 125 éve 1900-tól napjainkig című kiadványunkat.
Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás!