A tökéletlenségben rejlő szépség
by artisbusiness.hu 2025. Feb 24.

A tökéletlenségben rejlő szépség

– A Székesfehérvári Balett Színház új előadása

A tánc művészetének két lenyűgöző aspektusát, a táncost, mint néma zenészt, és a tökéletlenségben rejlő szépséget állítja a fókuszba az intézmény legújabb produkciója. A 2025. március 23-án debütáló TESTBESZÉD – Beszélő testek & Törés/vonalak című előadást a székesfehérvári Vörösmarty Színház nagyszínpadán láthatja először a közönség.

A Székesfehérvári Balett Színház táncszínházi előadása két részből áll. Az első felvonásban a Beszélő testek című darab a testre, mint elsődleges kommunikációs eszközre és az önkifejezés egyik legerőteljesebb formájára épít: a testbeszéd és annak művészi megnyilvánulása tömören és mellébeszélés nélkül hozza felszínre az ember belső világát. A koreográfia bizonyítja: a táncművészet az egyik legkomplexebb előadói műfaj.

Az est második felében a Törés/vonalak a japán kultúrában gyökerező „kintsugi” filozófiát dolgozza fel. A kintsugi a tökéletlenségben rejlő szépséget jeleníti meg, fő ismérvei: az asszimmetria és a hiányosság. A törött tárgyakat a törésvonalak mentén arany ragasztással menti meg, ezáltal őrizve a tárgy sérülésének történetét. A darab ezt a filozófiát ötvözi egyedülálló módon a tánccal, hiszen az emberi kapcsolatok és a személyiség alakulása is törésvonalak mentén formálódik. Az aranyban, mint „ragasztó anyagban”, a gyógyulás, a szeretet és a művészet találkozik.

A darab rendezője és koreográfusa Egerházi Attila, aki szerint „a balett költői módon jeleníti meg az ember, valamint az emberi kapcsolatok lelki és érzelmi sérülékenységét és az elengedés szükségszerűségét.”

A TESTBESZÉD – Beszélő testek & Törés/vonalak egy különleges utazásra invitálja a közönséget, ahol a táncon keresztül szembesülhetünk az élet törékeny, mégis csodálatos valóságával.

Egerházi Attila (fotó: Schäffer Móric)Egerházi Attila (fotó: Schäffer Móric)

Beszélő testek
Rendező-koreográfus: Egerházi Attila
Betanító és próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo
Díszletterv: Egerházi Attila
Jelmezterv: Andrea T. Haamer
Fényterv: Egerházi Attila

Törés/vonalak
Rendező-koreográfus: Egerházi Attila
Koreográfus asszisztens, betanító és próbavezető balettmester: Cristina Porres Mormeneo
Díszletterv: Dr. Yaron Abulafia
Fényterv: Dr. Yaron Abulafia
Jelmezterv: Pajor Patrícia és Herman Anett
Produkciós vezető: Cselle Bence

A nyitókép forrása a Székesfehérvári Balett Színház

Lásd még:

„A tánc sajátos nyelv, túlmutat a szavakon” – Beszélgetés Egerházi Attila táncművésszel, a Székesfehérvári Balett Színház alapító igazgatójával

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

2025 decemberében jelentetjük meg A mecenatúra 125 éve 1900-tól napjainkig című kiadványunkat.

Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás! 

Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás! ⮕