by Tóth Artin 2024. May 13.

Új dimenziók a cégek világában: Lélekkel teli vállalkozások találkozója

„A kreativitást, az érzelmeket soha nem tudja átvenni a mesterséges intelligencia.”

2024. május 9-én a SwiconGroup első alkalommal rendezte meg a Lélekkel teli vállalkozások találkozóját, egy különleges eseményt, amely a vállalkozói szellem és a művészetek találkozását ünnepelte a festői Szentendrén, a MűvészetMalom lenyűgöző épületében.

Az esemény egyedülálló lehetőséget kínált a vállalkozóknak, hogy megosszák egymással inspiráló történeteiket, tapasztalataikat és a vállalkozásukba fektetett szenvedélyüket. A rendezvény célja az volt, hogy összehozza azokat a vállalkozókat, akik hisznek abban, hogy a lelki értékek és a pozitív vállalati kultúra alapvetően fontosak a sikerhez.

Perjési Péter (Chief Executive Officer, Intelligent Power Solutions Kft.), Borsos Balázs (Head of SAP, Nagarro Hungary), Kerékgyártó Kata (Head of People, Oander), Balla Krisztina (Chief Business Development Officer, SwiconGroup), Felpéci Norbert, Managing Director, Nagarro Hungary, Kucsera Péter (Global Category Manager, IT Infrastructure & IT Security, Norsk Hydro), Endrődy Eszter (Business Coach), Petricsek Ádám (Chief Executive Officer, Swicongroup). A képen nem szerepel, de az eseményen részt vett Takács Katalin (Head of HR, Future FM Zrt.) isPerjési Péter (Chief Executive Officer, Intelligent Power Solutions Kft.), Borsos Balázs (Head of SAP, Nagarro Hungary), Kerékgyártó Kata (Head of People, Oander), Balla Krisztina (Chief Business Development Officer, SwiconGroup), Felpéci Norbert, Managing Director, Nagarro Hungary, Kucsera Péter (Global Category Manager, IT Infrastructure & IT Security, Norsk Hydro), Endrődy Eszter (Business Coach), Petricsek Ádám (Chief Executive Officer, Swicongroup). A képen nem szerepel, de az eseményen részt vett Takács Katalin (Head of HR, Future FM Zrt.) is

A találkozókon az érdeklődők kerekasztal-beszélgetéseken vehetnek részt, ahol szakértők és tapasztalt vállalkozók osztják meg gondolataikat és tanácsaikat a fenntartható és etikus üzleti gyakorlatokról, valamint arról, hogy miként lehet a cégeket lelki értékekkel megtölteni.

A szentendrei összejövetelen fontos téma volt az is, hogy milyen új problémákkal, megoldandó feladatokkal kell szembenézniük a jövő szervezeti vezetőinek a mesterséges intelligencia megjelenésével, az emberi munkaerőt helyettesítő szoftverek elterjedésével. Milyen hatással van ez a szervezeti kultúrára, és hogyan tudnának az ilyen jellegű IT-cégek esetleg tudással segíteni a kulturális intézményeknek?

A Lélekkel teli vállalkozások találkozója nem csupán rendezvény, hanem közösségi élmény is, ahol a résztvevők új kapcsolatokat alakíthatnak ki, együttműködéseket indíthatnak el. Balla Krisztinával, a SwiconGroup üzletfejlesztési igazgatójával arról beszélgettünk, hogy szeretnék a cégeket a lelki értékek felfedezésére buzdítani, arra, hogy vállalkozásukat töltsék meg művészeti inspirációval.

Balla Krisztina, Chief Business Development Officer, Swicongroup; Takács Katalin, Head of HR, Future FMBalla Krisztina, Chief Business Development Officer, Swicongroup; Takács Katalin, Head of HR, Future FM

– Ez most egy első kis fecske volt. A vállalatok napi szinten küzdenek azzal, hogy a gazdasági élet, a kihívások mókuskerekében helyt álljanak. A kérdés az, hogyan lehet ebből egy picikét kitekinteni. Ki mit tesz azért, hogy motiválja a kollégáit? Hogy nézzenek másfelé is, ne csak mindig a számítógépbe, hogy néha lassuljunk le egy kicsit, és beszélgessünk arról, hogyan tudunk kreatívak lenni, hogyan tudunk emberek maradni a mesterséges intelligencia és a Chatgp, a nagy technológia robbanás közepette – fogalmazott Balla Krisztina.

Miért épp a szentendrei Ferenczy Múzeumot, pontosabban a Malom épületét választották a találkozó helyszínéül?

Tavaly kezdtünk együttműködni a Ferenczy Múzeumi Centrummal, amikor a Deim Pál-kiállítás, a Csendek a rezsiproblémák miatt a szentendrei MűvészetMalomban idő előtt bezárt, és kibővítve a Virág Judit Galériában nyitott újra. Rácsodálkoztunk itt, a művész városában erre a nagyszerű adottságú múzeumépületre. Próbáltuk áthidalni az energiahiány, a rezsiválság okozta problémákat.

Balla KrisztinaBalla Krisztina

Ekkor merült fel az ötlet, hogy a közösségi finanszírozásból létrehozandó Deim Pál-térplasztika megvalósulását is segítsük. Egyeztettünk a múzeummal, és megpróbáltunk olyan kapcsolatot kialakítani, amelyben nem feltétlenül mindig csak jelentős pénzügyi támogatással segítünk – mivel vállalati méretünk lehet, hogy nem lenne elegendő –, hanem inkább üzleti és technológiai szemlélettel, tapasztalattal, tanácsadással is. Egymillió forinttal támogattuk a Deim-szobor létrejöttét, és idén az Európai Iskola szép kiadványa is elindult a kiállítás mellett, amihez szintén hozzájárultunk. Szeretnénk az embereket, a kollégáinkat is arra ösztönözni, hogy látogassanak el a múzeumokba, úgy gondoljuk, ez fantasztikus lehetőség. A Ferenczy Múzeumi Centrum tavasszal nyílt Európai Iskola kiállítása pedig különösen fontos, hiánypótló, és örömünkre szolgál, ha sokan megnézik.

A Nyugat-Európában működő vállalatok művészetpártoló tevékenységét adójóváírások és kedvezmények formájában támogatják, Magyarországon ez a lehetőség nem áll rendelkezésre. Nálunk a cégeknek saját kezdeményezéseik alapján kell elindítaniuk a programjaikat. Jelenleg ezen a szinten vagyunk, de továbbgondoljuk, tervezzük, hogyan lehetne ezt a kezdeményezést fejleszteni és finomítani.

Annak ellenére, hogy gyakorlatilag mindenki IT-környezetből érkezett, a beszélgetés oda csúcsosodott ki, hogy az ember, az érzések, a lélek és a kreativitás a legfontosabb. Mennyire iránymutató az önök credója?

Úgy gondolom, meglehetősen. A SwiconGroupnál mindig is kiemelten fontosnak tartottuk a minőséget, különösen szolgáltatásaink terén. Persze az embereink is fontosak, hiszen csak akkor tudunk kiváló szolgáltatást vagy terméket biztosítani, ha a munkatársak jól végzik a feladatukat. És akkor tudnak hatékonyan dolgozni, ha szeretik a környezetüket, a csapatot, és örömmel végzik a munkájukat. Partnercégeink, akikkel együttműködünk, ugyanezt a megközelítést képviselik, így ez egyáltalán nem jelent kihívást számukra sem. Ahogyan a kerekasztal-beszélgetésben is említették: bár a technológia és az iparág változása miatt a munkakörök idővel változhatnak, azonban az emberi tényező mindig kulcsfontosságú marad. A kreativitást, az érzelmeket soha nem tudja átvenni a mesterséges intelligencia.

Perjési PéterPerjési Péter

Perjési Péter mérnök, az Intelligent Power Solutions Kft. tulajdonosa személyes történetét osztotta meg velünk.
– Eddig azt tapasztaltam, hogy nagyon fontos szerepe van annak, amit otthonról hoz az ember. A nagypapám vácrátóti volt, neki volt a faluban először traktora. Ha valakinek kicsorbult a kapája, vagy eltört a kaszanyele, akkor jött Feri bácsi, és segített. Mindenki Feri bácsija volt. Azt láttam gyerekkoromban, hogy a nagypapám egy megoldóember, akit jóleső érzés tölt el, ha tud segíteni – őt ez mozgatta. Majd az anyukám továbbvitte ezt a gondolkodásmódot, és ebből ragadt rám is. Egyrészről azt gondolom, meghatározó az otthonról hozott szociális érzékenység, másrészről, lehet, hogy valaki nem ennyire érzékeny, de a mai felső vezetők talán már egy picit nyitottabbak, és komplexebben látják a vezetői felelősséget a cégen belül. Mert minél nagyobb hatásfokkal tudunk visszaforgatni ebbe a nagy kerékbe, amit életnek nevezünk, annál több minden térül meg – mondta Perjési Péter.

Ezt a szemléletet a vezetőségen kívül a munkatársak is osztják?

Alapvetően szerverszobákat építünk szolgáltató cégeknek, és vannak olyan szituációk, amikor az elvárásokon felül kell teljesíteni. Például a szervizvezetőnk magasabb színvonalat próbál nyújtani, már-már a profit kárára, csak hogy még jobban szolgálhassuk az ügyfelek igényeit. A munkatársak  is ügyfélorientáltak, és ez jó, mert az elégedett kliens mindig továbbajánlja a céget másoknak.

Perjési PéterPerjési Péter

2020-ban Art is Business Díjat nyert kis- és középvállalkozás kategóriában. A FÜGE Produkció színházi nevelési programját támogatva nyolc éve segít előadásokat eljuttatni rászoruló gyerekeknek az ország legelzártabb településeire. A díjátadón úgy fogalmazott, hogy az Art is Business hídépítő szerepet tölt be a forprofit és nonprofit szervezetek között. Hogyan látja négy év elteltével a hídépítő tevékenység hatását? Menyire ösztönzi a többi céget?

Azt gondolom, pozitív hatással van a cégekre. Például az, hogy az Art is Business mentorprogramjának részese vagyok, lehetővé teszi, hogy átadjam az üzleti gondolkodásmódot a művészeknek. Ez a kezdeményezés segít abban, hogy hatékonyabban tudjanak működni a mai világban. Nagyon fontosnak tartom, és látom, hogy már más cégek is bekapcsolódtak ebbe a kezdeményezésbe.

Nyitókép: Lélekkel teli vállalkozások találkozója (a képek forrása: SwiconGroup)

Lásd még:

Deim Pál-életmű-kiállítás nyílt a Virág Judit Galériában – A galéria a Ferenczy Múzeumi Centrummal karöltve hozta tető alá a különleges tárlatot

Felavatták a Deim-szobrot Szentendrén – A Deim Pál térre megálmodott mű közösségi összefogással valósult meg.

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!