Új világ, új megoldások
by Hardi Judit 2021. Feb 22.

Új világ, új megoldások

Harmadszorra is jön az UNICEO Leaders Forum

Most mindenki kezdő: az is, aki évtizedek óta foglalkozik vállalati eseményekkel, az is, aki nemrég kezdett csak ismerkedni a szakmával. A tavalyi év egyik leginkább sújtott ágazatában, a rendezvények világában a kreativitásé volt a főszerep. Az UNICEO idei, február 25-ei Leaders Forumán többek között e megoldásokról beszél a szakma.

Aki eddig „csak” a vállalati rendezvények koordinálásáért, tető alá hozásáért felelt, most új skilleket tanulhatott. „TV-s producerekké váltunk mindannyian – nevet Balla-Filetóth Rita, az UNICEO stratégiai vezetője. – Tavasszal egy pillanatra mindenki megtorpant. Az UNICEO tagjai viszont úgy döntöttek, nem adják fel, alkalmazkodnak a kialakult helyzethez. Hiába vezényeltünk már le megannyi és nagyon sokféle rendezvényt, most olyan »apróságokra« is gondolnunk kellett, hogy milyen a színpadkép a kamerán keresztül, vajon megfelelő-e a hangminőség és hogy az előadók, akiket adott esetben több ezer kilométer választ el egymástól, hallják, lássák egymást – és persze a közönség is. Éreztük a tagjainkon a kíváncsiságot, tanulni akartak és a legjobbat kihozni a helyzetből.”

Nem meglepő, hogy a szakmai közösség idei Leaders Fórumának témája a kreativitás, megújulás és a lojalitás fontossága. A magyar UNICEO-s csapat által szervezett harmadik fórum a lassan egy év alatt megszokottá vált, hibrid formában jut el a közönséghez: a hallgatóság az otthonából követheti a kerekasztal beszélgetéseket, az előadók közül többen személyesen találkoznak, mások online csatlakoznak.

„Nehéz helyzetbe került mindenki, hiszen hagyományos rendezvényt nem lehet szervezni, de tudjuk azt is, hogy a rendezvények elengedhetetlenek a cégek életében – veszi át a szót Mantuano Mónika, az UNICEO magyarországi vezetője. – Újra kellett gondolnunk mindent, hiszen tudtuk, az nem elég, ha egy vállalati vezető online bejelentkezik, mondjuk egy céges karácsonyi vacsorát helyettesítendő. Különlegessé kellett tenni az online eseményeket is, ehhez pedig nagyon kreatívnak kellett lenni. És ahogyan a tagjaink példáin látjuk, ez sokaknak sikerült is.”

„Valljuk, hogy minden nehézségben meg lehet találni a jót, a fejlődési lehetőséget. Így van ez most is: az idei eseményen például sokkal több a külföldi előadó, hiszen egyszerűbb online bejelentkezni, mint sokezer kilométert utazni – magyarázza Rita. – Így ráadásul az is be tud kapcsolódni az online közvetítésbe, akinek lehet, nem lenne egy egész napja erre a rendezvényre, viszont az őt érdeklő beszélgetéseket követheti.”

Azt azonban mindkét szakember kiemeli, hogy az élő előadások, találkozások, beszélgetések hangulatát nem hozza vissza semmi, még egy tökéletesre hangolt online esemény sem. „Az emberek ki vannak éhezve a személyes találkozóra, a közös kávézásra, eszmecserére” – mondja Mónika. „Az is biztos viszont, hogy a világ, amit 2020 előtt ismertünk, már nem tér vissza – teszi hozzá Rita. – Vágyunk az offline eseményre, vissza is térünk hozzá, miközben megmarad az online is. Vagyis egyfajta hibrid esemény lesz a sztenderd. A streaming most már nem stratégiai döntés, hanem kiegészítése a rendezvénynek. Hogy aki nem tud személyesen részt venni az eseményen, az is a részese lehessen. Eltűnnek a határok.”

A Leaders Forum meghívott előadói is arra törekednek, hogy a lehetőséget lássák a kialakult helyzetben. A különböző céges esettanulmányok mellett Rudolf Péter rendező, színi igazgató például a streaming színházról, Geszti Péter, dalszövegíró és kommunikációs guru pedig arról beszél, hogy a digitális világ hogyan támogatja a közös gondolkodást. De „itt lesz” Laura Schwartz is, az amerikai elnökválasztás kommentátora, korábbi Fehér Ház-i rendezvényigazgató. Szóba kerül még többek között az új világ márkaépítése, a játék szerepe a vállalati kultúrában.

Bár az idei Leaders Forum más, mint a tavalyi, díjátadó most is lesz. Nem volt egyszerű dolga a döntéshozóknak, számos kiemelkedő pályázat közül választhattak. Díjazzák a legkreatívabb megoldásokat több témában is: kiderül, mely cég belső, kollégáknak dedikált rendezvénye volt a legkreatívabb, mely csapat hozta össze a legizgalmasabb külső, B2B eseményt. Emellett díjazzák a legötletesebb online és hibrid megoldásokat, a legjobb CSR rendezvényt, no meg a legviccesebbet is.

Kép: Balla-Filetóth Rita és Mantuano Mónika

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

2025 decemberében jelentetjük meg A mecenatúra 125 éve 1900-tól napjainkig című kiadványunkat.

Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás! 

Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás! ⮕