
7M – képzés
A művészet értéke képzésünk vállalati és kulturális szakemberek számára.
2026 tavaszán újra jelentkezik a 7M – A művészet értéke kulturális és vállalati együttműködésekről szóló képzésünk.
Az elmúlt időszakban számos vállalati topvezetővel, marketingigazgatóval, HR- és projektvezetővel beszélgettünk, amely diskurzusokból világossá vált: az értékalapú együttműködések minden cég számára elengedhetetlenek. Ebben jelent hatalmas segítséget a minőségi kultúrával való közös gondolkodás. Viszont ahhoz, hogy bárki kiaknázhassa az e piaci szegmensben rejlő lehetőségeket, át kell látnia és értenie annak működését.
Ezért is született meg a 7M képzés, amely a vállalati és kulturális világ szakemberei számára kíván iránytűként szolgálni és segítséget nyújtani abban, miként érdemes az efféle együttműködésekre tekinteni 2026-ban, egy olyan világban, amely egyre inkább a számok bűvöletében él.
A képzés során a résztvevők több művészeti ág világával, azok működésével és a bennük rejlő lehetőségekkel ismerkedhetnek meg.
Az órák elméleti és gyakorlati tudást is adnak: az alkalmak egyik felében bemutatjuk a különböző művészeti ágak világát, a másodikban pedig jó példák mentén ismertetjük meg a megvalósítás lehetőségeit.
A szervezők rendkívül fontosnak érzik, hogy a résztvevők a képzés során gyakorlati tudást szerezzenek, amelyet hamar és hathatósan hasznosíthatnak munkájuk során. Emellett igyekszenek ösztönözni a kreativitást és a proaktivitást. A képzés végére a megszerzett ismeretekkel új lehetőségeket kapnak arra vonatkozóan, hogy miként pozicionálják művészeti vagy üzleti vállalkozásukat hosszú távon, a meghatározott stratégiának megfelelően.
A képzés során a különböző témákban vállalati marketingesek, HR- és cégvezetők is megosztják tapasztalataikat.
Tematika:
1. A kulturális szféra állapota: mit jelent ma a szponzoráció, a támogatás és a szolgáltatás?
A művészeti szféra általános áttekintése, a szereplők megismerése. Hogyan érdemes a kulturális szegmenst látni és használni? Mit jelentenek pontosan a sokat használt fogalmak: a szponzoráció, támogatás, az ESG-stratégia, a márkakapcsolódás, a művészeti szolgáltatás? Miként szükséges ezekre tekinteni?
Időtartam: 120 perc (1 alkalom)
2. Filmipar Magyarországon
Az elmúlt években erős változáson ment keresztül a hazai filmipar, rengeteg új lehetőség jelent meg a területen, több piaci szereplővel, mint korábban bármikor. A film műfaja óriási potenciált hordoz magában, hiszen az egyik legpopulárisabb művészeti ág, rengeteg válfajjal. Ezen az alkalmon – a variációknak megfelelően – szóba kerülnek a szponzori lehetőségek is.
Időtartam: 120 perc (1 alkalom)
3. Színházi világ Magyarországon
A magyarországi színházi világ hihetetlenül színes, rengeteg prémiumkategóriás célcsoporttal és számos minőségbéli változattal. Ezért érdemes átlátni, hogy milyen lehetőségeket kínál a szcéna – vidéken és a fővárosban egyaránt. A hazai színházak kevés üzleti együttműködést tudnak létrehozni, oka lehet ennek egyfelől, hogy maga a műfaj is nehezen kapcsolható a vállalati működésbe, másfelől pedig talán azért, mert a magasabb pozícióban dolgozók közül kevesebben értik és látják a benne rejlő értékeket. Az alkalom során megmutatjuk a jó példákat és igyekszünk több gyakorlati kapcsolódási lehetőséget is felmutatni.
Időtartam: 120 perc (1 alkalom)
4. Képzőművészeti világ Magyarországon
Világszerte jellemző, hogy a legtöbb anyagi forrás e művészeti ágnak jut, hazai viszonylatban is találunk számos kimagasló együttműködést. Ugyanakkor rendkívül nehéz átlátni az intézményes és magán kezdeményezéseket. Az előadók bemutatják, mitől működhet jól egy-egy kiállítás, vizuális projekt támogatása, szponzorálása, és beszélnek arról is, milyen lehetőségek rejlenek ebben a szegmensben. Az alkalmakon hazai és nemzetközi példák mentén ismerhetjük meg a galériás, független, valamint intézményesült területek megoldásait.
Időtartam: 240 perc (2 alkalom)
5. A tánc világa, lehetőségei és támogatása
Sokágú műfaj: népszerű a kortárs tánc, a balett, az újcirkusz, a mozgásszínház, a break – sokszínűségét hosszan lehet sorolni. E művészeti ág megértéséhez nem szükséges háttértudás, mindössze nyitottság kell hozzá. A szcéna hatalmas – az alkalmon közelebbről ismerhetik meg a hallgatók. Lesz szó arról is, hogy Magyarországon miért lassabb a vállalati szereplők és a táncművészek egymásra találása, a szponzoráció és a támogatás, ellenben más országokkal. Ezen az alkalmon is megoldásokat kínálunk arra, hogyan tudnak egymásra találni a szereplők.
Időtartam: 120 perc (1 alkalom)
6. A klasszikus zene jelenléte
Talán a legkönnyebben értelmezhető, jól látható célcsoportok a klasszikus zenéhez köthetők világszerte. A hazai komolyzenei szcéna rendkívül színes, nem véletlen, hogy Magyarország nemzetközi szinten vezető pozíciót foglal el az egy főre jutó díjazott és nemzetközi zenekarokban is játszó muzsikusok listáján. A zenei nagyhatalmi szerepből adódik, hogy – a nagy múltú intézmények megújulása mellett – folyamatosan újabb zeneházak, intézmények jönnek létre. Ezt a hálózatot ismerhetik meg közelebbről a hallgatók. A célcsoportok könnyen azonosíthatósága lehetővé teszi a működőképes együttműködések létrehozását. Ezek megvalósításához és megfelelő működéséhez azonban érteni kell a művészeti ág mozgatórugóit, az intézmények erejét és lehetőségeit. Az alkalmon nem csak hazai, de hangsúlyosan nemzetközi példák mentén mutatjuk meg a lehetőségeket.
Időtartam: 120 perc (1 alkalom)
Oktatóink:
Balogh Máté András, az Art is Business Egyesület elnöke
Bérczi Linda, a The Space Galéria vezetője
Bíró Árpád, az Örkény István Színház marketingvezetője
Hóbor Helga, a Nemzeti Táncszínház kommunikációs vezetője
Kalocsay Gergely, Nemzeti Filmintézet támogatási jogi vezetője
Kégli Balázs a Kultúra 2008 Művészeti Nonprofit Kft. (Szépművészeti Múzeum) ügyvezető igazgatója
Zsoldos Dávid, a Papageno alapító-tulajdonosa
---
A képzés kezdete: -
A képzésen minimum 10, maximum 22 fő vehet részt.
Jelentkezési határidő: -
Időtartama: 7 hét, minden hétfőn 18:00-tól 20:00-ig.
Helyszín: az Art is Business irodája – 1027 Budapest, Tölgyfa utca 11., 2. emelet, 8-as kapucsengő
A képzés díja: 140 000 Ft + Áfa ( Két részletben is befizethető.)
A képzés egyéb feltételeiről az info@artisbusiness.hu e-mail-címen lehet érdeklődni.