A mentális egészség a vállalati folyamatokban – A művészet erre is jó?
A mentális egészség a vállalati folyamatokban – A művészet erre is jó?
A természeti- és társadalmi tőke gondozása új kihívások elé állíthatja a vállalati vezetőket, ezért a KÉPEZŐ Galéria az Art is Business-szel együttműködve, a magyar üzleti és művészeti szcéna közismert szereplőinek bevonásával keres válaszokat az új jelenséggel kapcsolatban felmerülő kérdésekre. A képzést különösen ajánljuk cégvezetőknek, valamint HR, marketing és kommunikációs szakembereknek.
A 150 perces előadások mindegyikén vállalati topvezetők és szakemberek mellett a művészeti élet meghatározó szereplői segítenek a témákban való elmerülésben. Minden alkalommal előadás és interaktív, megoldás fókuszú kerekasztalok formájában kapnak a résztvevők gyakorlati tanácsokat.
A fő kérdések, amelyekre keressük a válaszokat:
- ESG – Az üzleti kapcsolatokra és közösségekre hat a művészet?
- Employer branding – Miért fontos a munkavállalóknak az értékalapú munkahely?
- Kreatívitás és innováció – Hogyan segíti a művészet az innovációra való fogékonyságot?
- Befogadás és elfogadás – A művészet miként segít a vállalati kultúra és a munkatársak közötti elfogadásban?
- Reziliencia – Ha egészséges a lélek, ellenállóbbak és elfogadóbbak vagyunk a változásokkal szemben?
- Brandépítés – Miben tud a művészet valós partner lenni, amikor a külső brandet meg kell erősíteni a gyorsan változó 21. századi véleménycunamiban?
A képzés indulása: 2024. október 1. kedd 18.00h (vége kb. 20.30h)
További időpontok: 2024. október 15., 29., november 12., 26 és december 10. 18h (vége kb. 20.30)
Helyszín: Képező Galéria (Budapest, Keleti Károly utca 13/a)
Részvételi díj:
25 000 Ft/alkalom
130 000 Ft/6 alkalom (Bérlet)
117 000 Ft/6 alkalom (Art is Business Baráti kör tagsággal)
További információ: info@artisbusiness.hu
Részletesebben
- ESG -Vállalat és környezete
Hogyan válhat sikeressé az ESG szemlélet mentén működő vállalat? Hogyan talál helyet a művészet az üzleti szférában?
Az ESG egyre gyakrabban ismételt fogalom az üzleti világban. A vállalatok fenntarthatóságát környezeti (E), társadalmi (S) és irányítási (G) szempontból vizsgáló keretrendszer célja a fenntartható termékek/cégek iránti befektetői bizalom fokozása. Hogyan integrálódhat egy cég az őt közvetlenül körülvevő közösségek életébe? Hogyan reagáljon helyi társadalmi és szociális helyzetekre? Milyen módszerek állnak rendelkezésére környezetének javítására?
A művészet élettani hatása, közösségépítő szerepe vitathatatlan. Egy művészeti előadás vagy alkotás összesűríti a hétköznapok során tapasztalt impulzusokat, esztétikai élménnyé konvertálja őket, oly módon, hogy a felesleges részleteket kiradírozva érvényes állításokat tesz társadalmi kontextusáról. A vállalat egy helyi művészeti kezdeményezés támogatásával például erőforrásokat biztosíthat egy alulról építkező kreatív alkotófolyamatnak, mely lehetőséget biztosít az emberek számára alternatív önkifejezési formák kialakítására, illetve eltérő világnézetű, szociális helyzetű egyének találkozására, a kommunikáció hatékonyságának fokozására.
Egy képzőművészeti produktum befogadásán keresztül gazdagítható a belső érzelemvilág, eredeti gondolatok születhetnek, a kultúrafogyasztásnak pillanatnyi örömök helyett hosszútávú életminőségjavító hatása van. A művészeti szcéna egymagában azonban csak korlátozottan tudja közvetíteni tartalmait a társadalom széles spektruma felé. A művészet nélkül élő, a létezés primer szintjein megrekedt ember pedig hosszútávon szorongó, motiválatlan és céltalan.
Beszélgetőtársak és előadók:
Feuertag Ottó, ESG szakértő, Well minősítési rendszer bevezető
Winkler Nóra, művészeti író, Artmagazin alapító
Salgó András, BMW Group Magyarország vállalati kommunikációs vezető
- Employer branding
A művészettel való kapcsolódás, milyen mértékben befolyásolja egy vállalat értékét a munkatársak szemében? Milyen szempontok mentén vásárolunk meg egy műalkotást?
Miről árulkodik egy vállalkozás piaci értéke és milyen hatással van erre a munkavállalók elégedettsége? Mitől lesz vonzó egy munkavállaló számára egy munkahely és milyen értékek mentén választunk ki egy műalkotást? Az értéket a minőség és a mögöttes tartalom vagy a szakmai kánon mozgatja? Egy műalkotás értéke egyben esztétikai, szakmai vagy befektetési ítélet?
Miért magasabb az ára Jackson Pollock absztrakt expresszionista festményének, mint Munkácsy Mihály aprólékosan kidolgozott hosszú évek alatt készített Golgota című realista remekművének? Miért ér többet Banksy félig feldarabolt alkotása, mint ugyanez az alkotás sértetlen formában?
Mit tekintünk értéknek globális, üzleti, egyéni és művészi szinten?
Beszélgetőtársak és előadók:
Martos Gábor, művészeti író
Szabó Balázs, CIB Bank vezérigazgató-helyettes
Topor Tünde, művészettörténész, Artmagazin főszerkesztő
- Kreativitás és innováció
Hogyan válunk nyitottá az innovációra és befogadóak az újdonságokra? Miért leszünk sikeresebbek, ha kreatívok vagyunk és hogyan fejleszthető ez a művészetek által?
A művészet befogadása, a nyitottság pozitív hatással bír a mindennapjainkban és az üzleti szférában egyaránt. Milyen összefüggés van a művészet, a nyitottság, a kreativitás és az innováció között?
Milyen hatással van a művészetre és az üzleti szférára az innováció, a mesterséges intelligencia, az AR, az immerzív és egyéb technológiai újítások? Mennyire legyünk nyitottak az újításokra és milyen hatással van ránk, ha túlzottan ragaszkodunk a régi, jól bevált módszerekhez?
Beszélgetőfelek és előadók:
Dr. Szalay Zsolt, egyetemi docens, a BME Gépjárműtechnológia Tanszék vezetője
Bán Blanka, művészettörténész
- Befogadás és elfogadás
A másság és sokféleség elfogadása az üzleti életben és a művészeti világban
A másság, a sokféleség elfogadása színessé teszi az üzleti, egyéni és a művészeti életet. Környezetünk mássághoz és sokféleséghez való pozitív hozzáállása milyen hatást gyakorol ránk, az üzleti megfontolásainkra, a művészeti témákra?
Miért foglalkozik számtalan kortárs művész a másság kérdésével, a társadalom perifériájára szorultak és kisebbségek nehéz helyzetével? Milyen a hazai társadalmi szerepvállalás a művészet terén és melyek a mozgatórugói?
Az elfogadás képessége tanulható, fejleszthető vagy velünk született képesség? EQ vagy az IQ fontosabb az üzleti életben, globális vagy egyéni szinten?
Beszélgetőfelek és előadók:
Illés Zsuzsanna, KPMG Global Services igazgató
Somogyi Hajnalka, művészettörténész, kurátor, OFF Biennálé vezető
- Reziliencia
Mi teszi ellenállhatatlanná a művészetet, ellenállóbbá az egyént, rezilienssé a vállalatot?
Hogyan hatnak ránk a váratlan események? Hogyan válunk ellenállóbbá egy bizonytalan jövőben? Milyen készségek fejlesztése mellett leszünk reziliensek? Mennyire rugalmas egy jó vezető és mennyire alkalmazkodó a jó munkatárs? Milyen jó példákat ismerünk a képzőművészek köréből?
Hogyan alkalmazkodnak a folyamatosan változó és bizonytalan művészeti szférában alkotó művészek? Például hogyan alkalmazkodott Frida Kahlo és hogyan merített erőt saját tragédiájából és vált ezzel az egyik legsikeresebb női alkotóvá?
Beszélgetőfelek és előadók:
Márton Katalin, HR Solutions Agency alapítója és vezetője
Kovács Krisztina, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem rektori kabinetfőnöke
- Brandépítés
Mitől lesz a vállalat vagy művész által felépített brand sikeres?
Milyen jó példákat ismerünk neves képzőművészek soraiból, kortárs alkotói körökből, akik a brandépítésnek, a tudatos marketingnek köszönhetően építették fel saját művészeti karrierjüket? A marketing vagy az elkészült alkotás értéke befolyásolja a műkereskedelmet?
Hogyan építette fel például Munkácsy Mihály műkereskedője a művész karrierjét Európában és Amerikában? Minek köszönhető, hogy Jeff Koons sokak által giccsesnek tartott csillogó szobrai sok millió dollárért kelnek el? Vajon a Coca-Cola vagy az Apple brand a mögötte lévő termék egyedi minőségétől vagy a marketingnek köszönhetően vált ismertté és sikeressé világszerte?
Beszélgetőfelek és előadók:
Benyovszky-Szűcs Domonkos (képzőművész)
Liptay Gabriella, KPMG marketing és kommunikációs igazgató