Next Generation Egyetemi Program

A közeli jövő értékorientált menedzserei – Hol a helye a művészetnek a vállalaton belül?

A 2024/25-ös tanévben az Art is Business a Corvinus Művészeti Akadémia diákszervezettel közösen, az egyetem tanszékeinek hozzájárulásávalúj programot indít a Budapesti Corvinus Egyetem hallgatóinak. 

A projekt célja, hogy a jövő vezetői számára nyilvánvalóvá váljon, miért és hogyan érdemes a művészet eszköztárához nyúlni és együttműködni a művészeti szcéna szereplőivel. Mikor és hol van a helye egy alapvetően profitorientált vállalkozás életében a kreativitásnak és a kulturális sokszínűségnek? A jövő menedzsereinek és vezetőinek milyen értékek mentén érdemes gondolkodniuk, hogyan találhatják meg önmagukat a vállalati kultúra keretein belül? 

A programsorozat során olyan workshop jellegű alkalmakra várjuk az egyetem hallgatóit, amelyeken nagyvállalati felső vezetők, szakmai menedzserek, junior munkavállalók és művészeti szereplők mesélnek arról, hogyan építhető be ez a szemlélet a HR, a marketing, a vállalatirányítás, a pénzügy, a felelősségvállalás, az ESG, a PR, a kommunikáció és a projektmenedzsment területén.

A havi, interaktív programok közös vonása, hogy a művészetre és a kreativitásra mint soft power értékre világítanak rá; a meghívott vendégek gyakorlati tapasztalatai mutatják meg, hogy érdemes a területekre új szemmel tekinteni.

A program első félévének előadói és oktatói:

Szeptember 18. Téma: Marketing és a művészet

A vállalatok működésének egyik központi eleme a marketing tevékenységek stratégiai szintű meghatározása és ezekben a folyamatokban a vállalati értékek megjelenítése. Az alkalmon többek között olyan kérdésekre keressük a válaszokat a meghívott vendégekkel, hogy:

Miként érdemes a marketing stratégiában a művészet eszköztárát alkalmazni? Hogyan lehet számszerűsíthetővé tenni a művészetet az excel táblázatokban és hogyan tud KPI szinten csatornázódni a kultúra? 

Kaszás Attila, a Viwa Vitaminwater társtulajdonosa

Palotai Borbála, a PWC Magyarország marketingigazgatója

Le Kim Evelin, a Duda Éva Társulat szponzorációs menedzsere

Október 9. Téma: A kommunikáció és a művészet

Az alkalmon a vállalati brand és imázs művészettel való összekapcsolódásáról beszélgetnek és mesélnek a meghívott előadók. 

Blaskó Nikolett, az ACG Reklámügynökség tulajdonosa

Salgó András, a BMW Magyarország kommunikációs igazgatója

Gyüdi Melitta, az Opera protokollfőnöke

November 6. Téma: Vállalatirányítás és a művészet

Alapvetően a vállalatok profit termelő "közösségek", de a 21. században már a purpose és a vállalati kultúra meghatározása kulcsfontosságú kérdés. A művészeti és értékorientált irányokat a cégvezetők szabják a legtöbb esetben. Az alkalom központi kérdése, hogy miként gondolkodnak a vállalati döntéshozók az értékekről és ebben hol van a helye a művészetnek?

Jaksity György, a Concorde Zrt tulajdonosa

Mondovics Péter, a Mastercard marketingmenedzsere

Valuska László, a Margó Irodalmi Fesztivál vezetője

December 4.  - Téma: Művészet és a HR/Employer branding

A művészet és a kreatív kibontakozás elengedhetetlen ahhoz, hogy a munkavállalók jól érezzék magukat a munkahelyükön, és megbecsülve érezzék magukat. Az órán kimondottan arra keressük a válaszokat, hol és milyen formákban érdemes ma a művészethez nyúlni a munkáltatói márkaépítés területén.

Renfer Péter, a Nordconn ügyvezetője

Horváth Ádám,Chief Sparkle Offizzer, Brandfizz; Elnökségi tag, Európai Employer Brand Szövetség; Elnök, Employer Branding Tagozat, Magyar PR Szövetség

 

Indulás: 2024. szeptember - Befejezés: 2025. június