Next Generation Egyetemi Program
A közeli jövő értékorientált menedzserei – Hol a helye a művészetnek a vállalaton belül?
A 2024/25-ös tanévben az Art is Business a Corvinus Művészeti Akadémia diákszervezettel közösen, az egyetem tanszékeinek hozzájárulásávalúj programot indít a Budapesti Corvinus Egyetem hallgatóinak.
A projekt célja, hogy a jövő vezetői számára nyilvánvalóvá váljon, miért és hogyan érdemes a művészet eszköztárához nyúlni és együttműködni a művészeti szcéna szereplőivel. Mikor és hol van a helye egy alapvetően profitorientált vállalkozás életében a kreativitásnak és a kulturális sokszínűségnek? A jövő menedzsereinek és vezetőinek milyen értékek mentén érdemes gondolkodniuk, hogyan találhatják meg önmagukat a vállalati kultúra keretein belül?
A programsorozat során olyan workshop jellegű alkalmakra várjuk az egyetem hallgatóit, amelyeken nagyvállalati felső vezetők, szakmai menedzserek, junior munkavállalók és művészeti szereplők mesélnek arról, hogyan építhető be ez a szemlélet a HR, a marketing, a vállalatirányítás, a pénzügy, a felelősségvállalás, az ESG, a PR, a kommunikáció és a projektmenedzsment területén.
A havi, interaktív programok közös vonása, hogy a művészetre és a kreativitásra mint soft power értékre világítanak rá; a meghívott vendégek gyakorlati tapasztalatai mutatják meg, hogy érdemes a területekre új szemmel tekinteni.
A program első félévének előadói és oktatói:
Szeptember 18. Téma: Marketing és a művészet
A vállalatok működésének egyik központi eleme a marketing tevékenysegek stratégiai szintű meghatározása és ezekben a folyamatokban a vállalati értékek megjelenítése. Az alkalmon többek között olyan kérdésekre keressük a válaszokat a meghívott vendégekkel, hogy:
Miként érdemes a marketing stratégiában a művészet eszköztárát alkalmazni? Hogyan lehet számszerüsíthetővé tenni a művészetet az excel táblázatokban és hogyan tud KPI szinten csatornázódni a kultúra?
Kaszás Attila, a Viwa Vitaminwaters társtulajdonosa
Palotai Borbála, a PWC Magyarország marketingigazgatója
Október 9. Téma: A kommunikáció és a művészet
Az alkalmon a vállalati brand és imázs művészettel való összekapcsolódásáról beszélgetnek és mesélnek a meghívott előadók.
Blaskó Nikolett, az ACG Reklámügynökség tulajdonosa
Salgó András, a BMW Magyarország kommunikációs igazgatója
November 6. Téma: Vállalatirányítás és a művészet
Alapvetően a vállalatok profit termelő "közösségek", de a 21. században már a purpose és a vállalati kultúra meghatározása kulcsfontosságú kérdés. A művészeti és értékorientált irányokat a cégvezetők szobják a legtöbb esetben. Az alkalom központi kérdése, hogy miként gondolkodnak a vállalati döntéshozók az értékekről és ebben hol van a helye a művészetnek?
Jaksity György, a Concorde Zrt tulajdonosa
Mondovics Péter, a Mastercard marketingmenedzsere
December 4. - Téma: Művészet és a HR/Employer branding
A művészet és a kreativitáls alapveztően ahhoz szükséges, hogy a munkavállalók jól érezzék magukat a munkahelyükön, és higyjék, hogy megbecsülik őket. Az órán kimondottan arra keressük a válaszokat, hogy az employer branding területén, hol és milyen formákban érdemes ma a témánk tárgyához nyúlni.
Renfer Péter, a Nordconn ügyvezetője
Horváth Ádám,Chief Sparkle Offizzer, Brandfizz ; Elnökségi tag, Európai Employer Brand Szövetség ; Elnök, Employer Branding Tagozat, Magyar PR Szövetség
Indulás: 2024. szeptember - Befejezés: 2025. június