
A jövő szórakozása már elérhető
– Eddig nem látott audovizuális élményt kínál a Westendben nyílt PIXIM
Multimédiás látványbox a Westend közepén: a Millenium udvaron nyitotta meg kapuit tavaly év végén a PIXIM. A budapesti bevásárlóközpontban világelső projekt jött létre – a legmodernebb technológiákat alkalmazó mozgóképes attrakció a szórakozás egy egészen új formáját kínálja.
Óriási, csillogó doboz a pláza közepén. Belseje digitális csúcstechnológiát rejt, olyan audovizuális élményt, amelyre korábban még nem volt példa. A nézőket minden oldalról körülvevő digitális vetítőfelületnek, a huszonnégy hangfalnak, a padlóba épített vibroakusztikus rendszernek és a 4K-felbontású hat projektornak köszönhetően a közönség valóban immerzív élményt kap – vagyis ténylegesen elmerülhet a vetített képek világában.
A név is beszédes: a pixel és az immerzió szavak összetételeként utal a modern vizuális technológiára és a teljes bevonódás élményére. – Megszereztük a jelenleg kapható legkiválóbb projektorokat: az energiahatékony eszközök kiváló felbontásának köszönhetően még különlegesebb az élmény. Az immerzív vetítéshez pedig immerzív hangrendszert alkottunk meg – osztotta meg a technikai részleteket L. Laki László, ötletgazda és igazgató a PIXIM sajtóeseményén.
A szakember korábbi audovizuális kezdeményezéseivel úttörő a szórakoztatóiparban: nevéhez köthető a budapesti gyógyfürdőkben rendezett Cinetrip sorozat, illetve a nagy sikerű Light Art Múzeum. Mostani projektjével is különleges kikapcsolódási lehetőséget szeretne nyújtani – ezúttal a bevásárlóközpontba látogatóknak.
Az online vásárlás elterjedésével, a streaming szolgáltatók térnyerésével a plázák számára ugyanis egyre fontosabbá vált, hogy újfajta szórakozási lehetőségekkel vonzzák a látogatókat. Ez a mozgóképes attrakció pedig tökéletesen megfelel a célra, hiszen efféle élményt otthon nem élhetünk át. Nem véletlen, hogy a tavaly 25 éves Westend vezetői örömmel álltak a kezdeményezés mellé. – Akinek nincs több órája arra, hogy beüljön a moziba, az itt, a PIXIM falai között is szórakozhat. Az egyenként húszperces filmek garantált kikapcsolódást nyújtanak, a mágikus utazással kiszakadhatunk a valóságból – magyarázta L. Laki László. A filmek megértéséhez semmilyen tudományos, művészeti képzettség nem szükséges – a lényeg, hogy engedjük el magunkat, hagyjuk, hogy magával ragadjon a különleges élmény.
A hétméter magas, tízszer tíz méteres alapterületű, arany- és rézborítású dobozba lépve valóban kiszakadhatunk a valóságból – ha csak negyven percre is. Egy-egy előadás ugyanis két filmből áll, amely filmek között találunk művészeti tematikájú, fantáziavilágot megelevenítő, optikai csalódásokkal operáló kísérletet és a természet csodáit bemutató alkotásokat is.
Részlet a PIXIM egyik előadásából
A PIXIM egész nap látogatható, a filmkínálat folyamatosan bővül, jelenleg is készülnek a saját gyártású tartalmak, amelyeken nemzetközi és hazai filmes csapatok dolgoznak hónapokon át. A harminc-negyven fő befogadására alkalmas prototípus 400 millió forintba került, egy-egy előadásra 2500-3500 forintért válthatunk kegyet. A székek mozdíthatók, így a nézőtér könnyen átalakítható és akár kisebb rendezvények helyszíne is lehet.
Az építmény már önmagában is lenyűgöző látvány a pláza közepén, megálmodói úgy tervezték meg, hogy a világ bármely pontján megállja a helyét: luxusmárkák üzletei mellett, de akár reptereken is. A terv ugyanis ez – a világ minél több pontjára elvinni a PIXIM által nyújtott élményt.
További információ és jegyvásárlás ITT.
Nyitókép: Részlet a PIXIM egyik előadásából (a nyitókép és a cikkben szereplő fotók forrása a Westend)
Lásd még:
Egyedülálló audovizuális élmény – December közepén nyit a Westend legújabb attrakciója
„Westend 25 – múlt, jelen és jövő” – Hatodik alkalommal érkezik a bevásárlóközpont kreatív logópályázata
Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!