by artisbusiness.hu 2022. Jun 30.

3. évad 8. rész

– Videóbeszélgetés Blaskó Nikolettel, az ACG reklámügynökség alapító tulajdonosával, ügyvezető igazgatójával

A Hoztam Kávét az Art is Business videóinterjú-sorozata. A harmadik évadban Borbás Gergő színész a Szépművészeti Múzeumban beszélget az üzleti és a művészeti élet összefonódásáról, a szektor meghatározó alakjaival. Olyan cégvezetőkkel, mecénásokkal, művészekkel, kulturális szakemberekkel készülnek az interjúk, akik számára fontos a vállalati és a kulturális szféra összekapcsolódása.

„Vezetőként felelősek vagyunk azért, hogy teret adjunk a kortárs magyar művészetnek”

Blaskó Nikolett üzleti, marketing-, illetve reklámterületen tanult, majd 2004-ben megalapította az ACG reklámügynökséget, amelynek azóta is a tulajdonos ügyvezető igazgatója.

Az ACG Magyarország egyik legsikeresebb kommunikációs ügynökségévé vált, de nemzetközi szinten is kiemelkedő teljesítményt nyújt. A vállalatok hatékonyságát vizsgáló, független, nemzetközi hatékonysági listán (Effie Effectiveness Index) 2014-ben az ACG a világ Leghatékonyabb Független Ügynöksége lett. A rangos helyezést a következő három évben is megtartotta, egyedüliként négy éven keresztül vezette ezt a listát.

Nikolett magánemberként és üzletasszonyként is fontosnak tartja a társadalmi felelősségvállalást, nem véletlen, hogy az évek során többek között az egészségügy (Nincs De!), a közlekedésbiztonság (Zebrafest) és a kapcsolati erőszak (Nekem is Fáj) területén is vittek kampányokat.

Nikolett az ACG megalapítása előtt is reklámügynökségekkel foglalkozott, azonban ügyféloldalról. A videóból kiderül, hogy ez a tapasztalata miként motiválta saját reklámügynökségének elindítását, milyen problémákat érzékelt, mely megoldások  hiányát  szerette volna pótolni az ACG-vel.

Bepillantást nyerhetünk egy kommunikációs és reklámügynökség feladatköreibe. Gergővel beszéltek arról, hogy mennyi feladat van egy ilyen vállalatnál, milyen módon tudnak kapcsolódni ügyfelekkel, művészekkel, hogyan folynak bele adott esetben egy megrendelő belső munkafolyamataiba, és milyen felelősségeik vannak.

Szóba került az is, hogy mindennapjaikban milyen módon alkalmazzák a művészeteket, milyen feladatai vannak egy reklámügynökségnek a kortárs művészet világában, és milyen értékeket kap egy együttműködés során az alkotó és a profitorientált vállalat.

Az interjú második felében Nikolett művészethez való személyes kapcsolódása volt a téma. A divathoz és a bútorokhoz való vonzódása mellett mesélt Gergőnek arról is, hogy milyen karriert futott be a művészet terén, milyen sikereket ért el rövid, de annál meghatározóbb festői karrierje során.

Kép: Borbás Gergő és Blaskó Nikolett (fotó: Daniel Media)

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!