
„A gépek nem úgy látják a világot, mint az emberek”
Rangos díjat nyert a New York Festivals-on a Robert Capa életmű-kiállításához készült videósorozat.
A kampányfilmet az Utazás és szabadidő kategóriában díjazták. A világ első állandó Capa-tárlatához a Innocean Berlin kreatív ügynökség készített videósorozatot, amely a mesterséges intelligencia (MI) és az emberi látásmód közötti különbségre hívja fel a figyelmet.
„A gépek nem úgy látják a világot, mint az emberek” – ez a fő üzenete az Innocean Berlin kreatív ügynökség kampányának. A videósorozat szembeállítja Robert Capa fényképeit a mesterséges intelligencia által készített fotókkal, mégpedig úgy, hogy bemutatja, mi születik abból, ha az MI-képgenerátorokba az eredeti fényképek leírását táplálják.
Az Innocean Berlin ügynökség vezetője, Ricardo Wolff rajong Robert Capa munkásságáért, többször is járt a Capa Központban. Az intézményt ő kereste meg azzal az ötlettel, hogy szívesen felépítenének számunkra egy kampányt.
Az idén tízéves Capa Központban júniusban nyílt meg a Robert Capa, a tudósító című tárlat, amely a világhírű fotográfus munkásságát mutatja be. A látogatók százharminchét Capa-fotóval találkozhatnak. A magyar állam 2008-ban vásárolta meg a Master’s Set III (Mestergyűjtemény) sorozatot, amely kilnecszázharminchét darab, a kilencvenes években készült nagyítást tartalmaz. Ezzel New York és Tokió mellett Budapest vált a Capa-hagyaték legfontosabb őrzőjévé. A mintegy ötszáz négyzetméteren megvalósult kiállítás egyben Robert Capa születésének 110. évfordulója előtt is tiszteleg.
A Capa-videósorozat mellettt a New York-i reklámversenyen ezüst és bronz díjjal jutalmazták az Impossible Campus néven futó DDB és Cinego FreeSZFE-kampányt. A projektben volt SZFE-es tanárok osztják meg tudásukat. A DDB és a Cinego FreeSZFE-projektje idén elnyerte Cannes-ban az Ezüst Oroszlánt.
Lásd még:
------------
Cikkeink írásához az Alrite beszédfelismerő (speech-to-text) megoldást alkalmazzuk.
Nyitókép: Enteriőrfotó, Capa-tárlat (forrás / fotó: Capa Központ / Kiss Imre)
Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!
2025 decemberében jelentetjük meg A mecenatúra 125 éve 1900-tól napjainkig című kiadványunkat.
Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás!