A kultúra új dimenziót ad az üzletnek
by artisbusiness.hu 2025. Nov 06.

A kultúra új dimenziót ad az üzletnek

– Nemzetközi szinten is egyedülálló kisfilm a Szépművészeti Múzeumtól

A Szépművészeti Múzeum új szponzorációs kisfilmje nem egyszerű imázsfilm: úttörő módon mutatja be, hogyan válhat a kulturális intézmények és a vállalati szféra együttműködése értékteremtő, menő és megtérülő kapcsolattá mindkét fél számára.

A kultúra új dimenziót adhat az üzletnek, miközben erősíti a vállalati szféra társadalmi felelősségvállalását és a márkaépítést – mutatja be a film. „Az volt célunk, hogy megmutassuk: a kultúra nemcsak csak egy támogatandó intézményt vagy missziót jelent, és nem pusztán díszletet ad eseményeknek, hanem üzleti értelemben is stratégiai erőforrás lehet, ha hosszútávú befektetésként tekintenek rá. A Szépművészeti Múzeum tereiben és programjain keresztül a vállalatok nemcsak láthatóságot kapnak, hanem valódi, tartalmas márkaélményeket és közösségi értéket teremthetnek” – mondta Polgár Péter, a Szépművészeti Múzeum – Kultúra 2008 Nonprofit Kft. vállalati kapcsolatokért felelős vezetője, a film ötletgazdája és kezdeményezője.

A Szépművészeti Múzeum és a Magyar Nemzeti Galéria évente nagyjából átlagosan egymillió hazai és nemzetközi látogatót fogad világszínvonalú kiállításaival, ikonikus épületeivel és rendkívül gazdag programkínálatával (többek között: Múzeum+, Borszerda, Textúra, MúzeumMerülés). A múzeum szponzorai és vállalati partnerei számára olyan exkluzív lehetőségeket kínál, mint reprezentatív rendezvényhelyszínek használata, restaurátorműhelyek és műtárgyanalitikai laborok látogatása és akár egy festményekre komponált fine dining menüsor kóstolása – mindezt személyre szabott szponzorációs csomagok keretében.

A film célja, hogy inspirálja a vállalatokat és kulturális intézményeket Magyarországon és határainkon túl is, miközben példát mutat arra, hogyan hozhat létre a művészet és az üzlet közös értéket, élményt és társadalmi hasznot.

További információ ITT. 

A nyitókép forrása a Szépművészeti Múzeum Facebook-oldala.

Lásd még:

Kultúrafogyasztók és márkák – közös nyelven a művészetben – A PR és a marketing eszközeivel a művészeti és vállalati szereplők támogatást, közösséget és hitelességet is nyerhetnek.

A kulturális és az üzleti élet kapcsolódásai – Interjú Baán Lászlóval, a Szépművészeti Múzeum igazgatójával

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

2025 decemberében jelentetjük meg A mecenatúra 125 éve 1900-tól napjainkig című kiadványunkat.

Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás! 

Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás! ⮕