by artisbusiness.hu 2022. May 25.

A németországi beutazás újraindítása

A pandémia okozta kihívásokkal háromlépcsős helyreállító stratégiával néznek szembe.

A nemzetközi utazási szakma és a média harmincnégy országból érkező válogatott képviselői találkoztak Oberammergauban, hogy a Germany Travel MartTM (GTM) rendezvényen szerezzenek információkat a legújabb németországi trendekkel, fejlesztésekkel és turisztikai termékekkel kapcsolatban, illetve hogy megismerjék a régiót. A szakmai esemény középpontjában az új üzletek megkötése állt a következő évre. A GTM a németországi beutazó turizmus legfontosabb értékesítési rendezvénye, amelyet minden évben „Green meetingként” a Német Turisztikai Hivatal (DZT) szervezésében rendeznek meg változó régiós partnerek közreműködésével.

A GTM magját a két workshopnap képezi, amelyeken a német turisztikai iparág százhatvannégy vállalkozása mutatta be a nemzetközi utazási szakma több mint kétszáz vásárlójának a beutazó turizmusban realizált szolgáltatások sokszínűségét, kínálatuk minőségét, illetve tárgyaltak az üzletkötési lehetőségekről. A kilencven nemzetközi médiaképviselőt átfogó információs programok várták a természet, a kultúra, az aktív pihenés, az egészségturizmus, illetve a szokások és hagyományok témákban.

Oberammergau

Petra Hedorfer, a DZT igazgatótanácsi elnöke így nyilatkozott: „Miután a GTM rendezvényt a koronavírus miatt az elmúlt két évben csak virtuális formában tudtuk megrendezni, 2022-ben egyértelmű jelzést küldünk a beutazás további helyreállításához: a fontos küldőpiacainkon világszerte látható külföldi utazási kedv az IPK International felmérése szerint nyolcvan százalékkal a legmagasabb értéket érte el a pandémia kezdete óta.

A DZT szakértői csapata a nemzetközi utazási szakma több mint 250 key accountjával megerősítette a kereslet megemelkedését a fenntartható utazások szektorában, amelyben Németországot az első helyre állítják.

Oberammergau

Ez évi partnereik az Oberammergau és a Zugspitze régió, illetve a Bayern Tourismus Marketing. Nagy szakértelemmel olyan keretprogramot állítottak össze, amely nagyszerű módon mutatja be a német turisztikai vállalkozások széles szolgáltatási spektrumát és a kínálat sokszínűségét, különösen a vidéki régiókban.”

Walter Rutz, a Passionsspiele Oberammergau Vertriebs GmbH & Co. KG ügyvezetője szerint: „Két éven keresztül kellett elhalasztanunk a Passiójátékokat, ám idén végre eljött az idő. Nagyon örülünk a nemzetközi résztvevők és újságírók kiemelkedően magas érdeklődésének. Biztosak vagyunk abban, hogy mi is magával ragadó módon járultunk hozzá az Úti cél Németország prezentációjához.”

Philipp Holz, a Zugspitz Region GmbH turisztikai menedzsere szerint: „A GTM  kiemelkedő lehetőség arra, hogy bemutassuk a nemzetközi szakmának régiónk vonzó turisztikai ajánlatait. A workshopnap a Zugspitze-csúcson minden bizonnyal a rendezvény egyik fénypontja volt.”

Zugspitze

Green Event

A DZT 2012-óta „green event”-ként, azaz zöld rendezvényként bonyolítja le a GTM-et. Az idei eseményen szintén nagy hangsúlyt helyeztek a fenntarthatóságra, a környezet, illetve a klíma védelmére és az akadálymentességre. Ehhez hozzá tartozik például a résztvevők környezetbarát utazásának támogatása és a regionális forrásokból származó étkezési ellátás.

A DZT-ről

A Német Turisztikai Hivatal (DZT) Németország nemzeti „turisztikai testülete”. A Hivatal az Úti cél Németországot képviseli a Német Gazdasági és Klímavédelmi Minisztérium megbízásából, amely a hivatalt a német szövetségi parlament (Bundestag) határozata alapján támogatja. A DZT szoros együttműködésben turisztikai partnereivel, szövetségekkel és gazdasági vállalatokkal stratégiákat és marketingkampányokat dolgoz ki annak érdekében, hogy a német célállomásokról pozitív imázst alakítson ki külföldön, és előmozdítsa a németországi turizmust.

A koronavírus okozta pandémia kihívásaival a DZT háromlépcsős helyreállító stratégiával néz szembe:

A márkatudatosság növelése és az Úti cél Németország márkaprofiljának erősítése

Kapcsolatmenedzsment és a szakmai tudás átadása a középosztály által meghatározott utazási gazdaság támogatására

Célcsoportokra irányuló piackutatás és a koronavírus hatásának elemzése a tényekre alapuló cselekvési terv alapjaként.

Zugspitze

A DZT a krízisben arra épít, hogy anticiklusos marketinggel fenntartsa az ügyfelekkel való párbeszédet, feltérképezze a kommunikáció megváltozott preferenciáit, empátiát mutasson és inspirációs forrásként szolgáljon.

Központi téma a digitalizáció és a fenntarthatóság

A DZT a német kormány célkitűzéseivel összhangban támogatja a jövőorientált és fenntartható turizmust. A fenntarthatóság mint téma több mint egy évtizede kiemelt státuszt élvez. A szervezet egy három oszlopra épülő stratégiát követ, amely összeköti a külső tudástranszfert, az ehhez társuló kommunikációs szemléletet és egy belső fenntarthatósági kezdeményezést. A DZT úgy látja el tartalommal a felelősségteljes turizmust mint jövőbeni tematikát, hogy az Úti cél Németországot a nemzetközi versenyben fenntartható és inkluzív ajánlatokkal pozícionálja. A koronavírus-járvány kitörésével a nemzetközi utazási szokások terén megerősödött az értékek eltolódása a nagyobb társadalmi-ökológiai felelősségvállalás irányába.

A DZT úttörő szerepet tölt be az immerzív technológiák (virtuális, kiterjesztett és kevert valóság) megvalósításánál, a párbeszédes interfészek (pl. hangvezérléses asszisztensek) használatánál és a mesterséges intelligencia (MI) felhasználása terén, például a chatbot robotokkal. Annak érdekében, hogy biztosítsa a turisztikai kínálatok elérhetőségét a MI-re épülő értékesítési platformokon, a DZT koordinálja a német turisztikai szakma közös open data projektjét egy „knowledge graph” kifejlesztését elősegítendő.

A DZT huszonhét országban tart fenn képviseleti irodát, ezeket központjából, Frankfurt am Mainból irányítja.

Nyitókép: Frankfurt am Main (fotó: DZT)

 

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!