by Sándor Zsuzsa 2021. Aug 24.

„Erősíteni tudjuk egymást és egymás imázsát”

„A hosszú évek óta tartó együttműködéseinkből egyértelműen igazolódott, hogy a szponzori partnerség mindenki számára előnyös.”

Az Audi Hungaria hazánk egyik legnagyobb és legsikeresebb nagyvállalata. Motorokat és autókat gyárt, ugyanakkor Győr kulturális és szellemi életének első számú támogatója. Mindez hogyan járul hozzá az Audi márka hírnevéhez? – erről is kérdeztük Németh Kingát, az Audi Hungaria személyzetért és szervezetért felelős igazgatósági tagját.

Mit jelent az Audi Hungaria számára a társadalmi felelősségvállalás?

Egy olyan világban, ahol az emberek és kultúrák találkozása egyre intenzívebb, ahol a gazdaság és a társadalom világa mindinkább összefonódik, minden eddiginél fontosabb a társadalmi felelősség gyakorlása. Az Audi Hungaria a régió legnagyobb munkáltatójaként örömmel vállalja ezt a felelősséget, és tesz nap mint nap azért, hogy hozzájáruljon az otthonunknak helyet adó régió fejlődéséhez, az itt élők életszínvonalának emeléséhez. Számunkra ez magától értetődő vállalás, amely a cégünk alapítása óta meghatározza szemléletünket. Mindig is az volt a célunk, hogy gazdasági tevékenységünkön túl szoros, egymást erősítő kötelék alakuljon ki a helyi társadalommal. Büszkén mondhatom, hogy ezt sikerült megvalósítanunk.

Milyen közösségi célokat szeretnének szolgálni?

Társadalmi jelenlétünk sokszínű és szerteágazó. A munkatársaink iránti felelősségvállaláson túl – amely a megélhetésük biztosításától a továbbképzési lehetőségek széles körén át a munka és magánélet egyensúlyáig számos területet felölel – a gyárterületünkön kívül is aktív részesei kívánunk lenni a társadalomnak, és szeretnénk pozitív hatást gyakorolni az itt élőkre. Kiemelten fontos számunkra a jövő generációjának oktatása, nevelése, környezetünk megóvása, a sport, az egészséges életmód és természetesen a kulturális élet támogatása. Mindemellett szociális területen is sokféle kezdeményezésünk van, s ezek közt az adományozási tevékenységünk és az önkéntesség kap kiemelt szerepet.

A hazai vállalati szektorban a kultúra támogatása még mindig háttérbe szorul. Önöknél viszont kiemelt szerepet kap. Miért?

Vállalatunk elhivatott támogatója a kultúrának, a művészeteknek és a tehetségeknek, most és a jövőben egyaránt. A kulturális együttműködéseinknél a kultúrák közötti párbeszédet, az értékek közvetítését helyezzük középpontba. A magas minőség, az innováció és a nemzetközi színvonal azok a jellemzők, melyek összekötnek bennünket partnereinkkel.

De miért került önöknél fókuszba a táncművészet és a Győri Balett?

A modern balett a táncművészet egyik legösszetettebb ága, amely több száz éve az európai kultúra része. Valamennyi érzelem, minden történet kifejezhető egy-egy mozdulattal. A mozgás öröme tükröződik vissza minden egyes előadásban. Ugyan más módon és más eszközökkel, de mi is a mozgás örömét kívánjuk átadni a „közönségüknek”, azaz a vásárlóinknak az általunk gyártott motorok és autók segítségével. A Győri Balettel 1997-ig nyúlik vissza a kapcsolatunk. Ekkor lettünk az együttes támogatói. A Győri Balett a műfaj legjelentősebb hazai képviselője, nemcsak egy társulat, hanem példaértékű közösség és kiváló alkotóműhely. A világszínvonalú táncprodukciók mellett bátran vállalják a kultúrák közötti közvetítő szerepet a világ legnevesebb színpadain New Yorktól Párizsig. Markó Iván alapító örökségét Kiss János nagyszerűen vitte tovább, és emelte még magasabbra az együttes ázsióját. A Győri Balettet egy éve irányító Velekei László pedig garancia a további sikerekre. A társulat évről évre képes a megújulásra, fejlődésre, és olyan magas minőséget képvisel, amelyre méltán lehetünk büszkék. Nagy örömünkre szolgál, hogy mi is hozzájárulhatunk ehhez a kiemelkedő teljesítményhez, 2002 óta immár főszponzorként.

Miként változott a kapcsolatuk az évek során?

Együttműködésünk ma már túlmutat egy szponzori kapcsolaton, annál sokkal mélyebb, egymás kölcsönös tiszteletén és elismerésén alapuló partnerség, amelynek során sokat tanulunk egymástól. Természetesen együttműködésünk alapja egy szponzori szerződés, amelyet hároméves időtávra kötünk. Annyi titkot elárulhatok, hogy szerződésünket hamarosan újabb három évre megújítjuk a társulattal. Az anyagi támogatáson túl meghatározott számú autót is biztosítunk a táncegyüttes vezetőinek és vezető táncosainak. A gépjárműveinket használó művészek egyben a vállalatunk nagykövetei is, akik az Audi Hungaria jó hírnevét viszik magukkal utazásaik során, hiszen autóinkon partnerségünk szimbóluma látható. A szponzorációs szerződésünk értelmében a Győri Balett társulata a kulturális együttműködéseknél szokásos és jól bevált reklám-ellenszolgáltatásokat biztosítja, de a balett repertoárjába vagy művészi szabadságába nem szólunk bele. A társulat támogatásán túlmenően 2013-ban megalapítottuk a Minőségi Táncművészetért Díjat, amellyel minden évben a Győri Balett egy-egy táncművészének kimagasló teljesítményét ismerjük el. A díjazottat egy háromtagú kuratórium választja ki; a Minőségi Táncművészetért Díj mellé magas pénzjutalmat adunk a táncosoknak.

Szerveznek közös rendezvényeket, projekteket is?

Természetesen, például rendszeresen tartunk közös sajtótájékoztatókat. Nagy örömmel vonjuk be a társulatot az Audi Hungaria jelentősebb rendezvényeibe, hogy produkciójukkal emeljék az események színvonalát. Erre több példa is volt már. 2013-ban, az új járműgyárunk megnyitóján az együttes táncművészei jelentették az esemény fénypontját, amikor leleplezték az új, Győrben készülő modellünket, az Audi A3 Limousine-t. Vállalatunk huszonöt éves jubileumán, 2018-ban a táncművészek egy gyönyörű jelenet bemutatásával járultak hozzá az évforduló méltó megünnepeléséhez. Együttműködésünk kiterjed a közös kommunikációs kampányokra, imázsfilmek forgatására és a közösségi média egyéb platformjaira is.

Győrben sok más közösséget, szervezetet segítenek. Mondhatni: lokálpatrióták?

Szponzorációs stratégiánkat az anyavállalatunkkal, az AUDI AG-val összhangban alakítjuk ki. A mi partneri együttműködéseinkre a regionalizmus jellemző. Ez abból fakad, hogy elsősorban annak a régiónak szeretnénk visszaadni valamit, amelyben otthonra találtunk, ahol munkatársaink, beszállítóink, partnereink is élnek. Ezért a kultúra területén fő támogatói vagyunk a Győri Filharmonikus Zenekarnak is, a Pannonhalmi Apátság által szervezett több eseménynek, mint például a Szent-Márton Napnak és a Pannonhalmi Jazzterasz koncertsorozatnak. De a sport is éppúgy közel áll hozzánk, gondoljunk csak a sportos autóinkra, valamint a sportban megjelenő olyan értékekre, mint a csapategység. Ez a mi munkatársainkra is jellemző, és elengedhetetlen a vállalatunk sikereihez. A sport iránti elkötelezettségünk a Győri Audi ETO KC-val fennálló együttműködésünkben nyilvánul meg. A kézilabdacsapatnak tizenöt éve vagyunk fő támogatói. Ezt a nagyszerű partnerséget a jövőben is szeretnénk megőrizni.

Társadalmi felelősségvállalásunk másik meghatározó pillére az adományozási tevékenységünk. Talán még sosem volt akkora szükség az összefogásra, mint manapság. Amikor egy világjárvány minden eddig biztosnak vélt dolgot megkérdőjelez, akkor nekünk mint felelős vállalatnak elő kell lépnünk, hogy segítsük a nehéz helyzetben lévőket. Ennek szellemében a koronavírus-járvány kitörése óta összesen több mint kétszázmillió forintot adományoztunk a régió egészségügyi és szociális intézményeinek, köztük a győri Petz Aladár Egyetemi Oktató Kórháznak. Az anyagi támogatáson túl évek óta egy-egy Audi szolgálati gépjárművel segítjük a Győri Háziorvosok Ügyelete Nonprofit Kft., valamint a Győri Mentőszolgálat és Magyar Vöröskereszt munkáját. Emellett munkatársaink bevonásával rendszeresen szervezünk adománygyűjtési akciókat a rászorulók számára, és ösztönözzük kollégáinkat az önkéntességre.

Ha tanácsot adhatna, mit mondana más cégeknek, miért érdemes ma az oktatásba és a kultúrába fektetni?

A hosszú évek óta tartó együttműködéseinkből egyértelműen igazolódott, hogy a szponzori partnerség mindenki számára előnyös. Akár a felsőoktatásban is, mert így idejekorán megismerhetjük a tehetséges és potenciális egyetemi hallgatókat. Ez az együttműködés kulcsszerepet tölt be vállalatunk hosszú távú utánpótlás-stratégiájában. A Győri Balett társulata pedig olyan értékeket vall és közvetít, amelyeket mi is magunkénak érzünk, és amelyekkel erősíteni tudjuk egymást és egymás imázsát. A kultúra támogatása számos és sokszínű lehetőséget kínál, és biztos vagyok abban, hogy ezek között minden vállalat megtalálja a hozzá legközelebb állót. A mi választásunk telitalálatnak bizonyult: a partneri együttműködésünk a Győri Balettel és a Győri Filharmonikus Zenekarral erősíti vállalatunk hírnevét, és segíti tartalommal megtölteni a „Győrből a világnak” szlogenünket.

 

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!