by artisbusiness.hu 2021. nov 16.

Gergye Krisztián kapja az Art is Business Fidelio-különdíját

„Az alternatív kultúrát működtető embereknek köszönhetjük Magyarország kulturális sokszínűségét, általuk van még szabad gondolkodás, általuk van még levegő.”

Idén harmadik alkalommal adjuk át az Art is Business Díjakat azon vállalati és kulturális szereplőknek, akik az elmúlt időszakban jó példával jártak elől: olyan együttműködéseket hoztak létre, amelyek során értéket teremtettek. A 2021-es nyerteseket nagyvállalati, forprofit és kulturális mecénás, illetve civil különdíj kategóriákban díjazzuk. Annak érdekében, hogy minél szélesebb körben beszédtémává válhasson a művészet támogatása, médiapartnerünk, a Fidelio Kulturális mecénás elismerését korábban kihirdetik. A díj idei nyertese: Gergye Krisztián táncművész, koreográfus, képzőművész.

Az Art is Business Fidelio – Kulturális mecénás díjat olyan művészek kaphatják, akik évről évre saját anyagi forrás felajánlásával, komoly elhatározással és ideával támogatják a művészeti szektort. A korábbi években Radnóti Zsuzsa dramaturg és Horgas Eszter  fuvolaművész érdemelték ki az elismerést.

Gergye Krisztián idén év elején, a koronavírus-járvány második hulláma idején a Független Előadó-művészeti Szövetség által indított Segélyalap egyik nagyköveteként saját, színházi témájú képeit ajánlotta fel, hogy a befolyó összeggel támogassa a független színházi dolgozókat, akik – előadásaik elmaradása miatt – elestek a bevételeiktől.

Gergye Krisztián: A tér testamentuma (fotó Csákvári Zsigmond, MANK Galéria)

„Az infrastruktúrával rendelkező intézmények, kőszínházak is alig tudnak segíteni a dolgozóiknak, hát akkor ki gondol a független színházak dolgozóira, a hangosítókra, a fényesekre, az öltöztetőkre, az asszisztensekre, a színészekre, a táncosokra? Ki gondol az alternatív kultúrát működtető látható és láthatatlan emberekre, akik most nem tehetik azt, amiben a legjobbak? Pedig nekik köszönhetjük Magyarország kulturális életének sokszínűségét, általuk van még szabad gondolkodás, általuk van még levegő. Vegyük észre őket, és segítsünk, hogy ha mindez elmúlik, legyen még hová és kikhez menni lélegezni!” – hívja fel a figyelmet a művész.

Gergye a kampány tíz napja alatt tíz színházi tematikájú képet festett, amelyeket az adott nap adományozói között sorsolt ki, végül az adománygyűjtő gálára egy ráadás festménnyel is előállt, hogy ezzel is segítse a támogatások gyarapodását.

Az Art is Business médiapartnere, az egyik legnagyobb múltra visszatekintő, online felülettel és nyomtatott kiadvánnyal is bíró összművészeti magazin, a Fidelio az elsők között csatlakozott hozzánk, hogy a nevével fémjelzett különdíj segítségével fejezze ki elismerését a művészeti életet, illetve a művészek életét segítő kezdeményezések iránt. Hisz' értéket teremteni, felmutatni és védeni mindig kiemelten fontos küldetés, különösen ebben a koronavírussal terhelt időszakban.

Az Art is Business kezdeményezés célja, hogy a forprofit és a művészeti világot összekapcsolja, és segítse különböző együttműködések létrejöttét, legyenek azok a szponzoráció-, támogatás-, mecenatúra- vagy tisztán piaci alapú társulások. Az iniciatívát működtető Art is Business Egyesület elsődleges célja, hogy a művészeti piac szereplőinek minél szélesebb körét hozzásegítse az értékorientációs, piaci alapú stratégiai gondolkodáshoz. Igyekszik példaképnek tekinthető művészeti, illetve vállalati szakembereket bemutatni, hogy az ő mintáikon keresztül egyre többen lássák meg a lehetőséget a kulturális együttműködésekben.

Nyitókép: Gergye Krisztián (fotó: Dömölky Dániel)