
Hiánycikk a kamaszbuli? A Park megcsinálja!
– Interjú Mayer Diánával, a Budapest Park JusTeenTime projektvezetőjével
Harmadik alkalommal rendezik meg 2025. szeptember 7-én a JusTeenTime bulit a Budapest Parkban. Az eseményre – a koncertek mellett kerekasztal-beszélgetéssel, pályaorientációs segítségnyújtással és még sok hasonló programmal készülnek – kimondottan a tinédzsereket várják. Mayer Diána projektvezetőt kérdeztük többek között arról, hogyan érhető el leghatékonyabban ez a korosztály, mivel foglalhatják el magukat a gyerekeiket elkísérő szülők, és van-e olyan fiatal tehetség a mai kiskamaszok között, akiből később akár országos sztár is válhat.
Kitől származik a JusTeenTime bulik ötlete és mi vezetett az első alkalomhoz?
Az ötlet onnan indult, hogy a Pöttömkert törzsközönsége az évek során felnőtt: a „pöttömök” nyolc–tíz évvel idősebbek lettek – mi pedig persze csak nagyjából a felével. A viccet félretéve: sokukat már nem a gyerekprogramok vonzzák, hanem inkább egy jó kis kamaszbuli – amiből viszont nagy hiány van. Adott volt tehát a lelkes tinédzser közönség, a helyszín és a tapasztalatunk is arról, mi érdekli mostani tizenéves korosztályt, és mi az az érték, amit szeretnénk átadni nekik. Innentől már „csak” össze kellett főzni a dolgokat.
Mayer Diána (fotó: Nagy Márton)
Hogy látják, mennyire jár koncertekre ez a generáció? Be lehet vonzani őket a szezon többi eseményére is?
Abszolút! A Park szerencsére kortalan hely: sok fiatal ismeri és szereti, de ugyanígy nagy a „lélekben fiatal” közönségünk is. Mindig hatalmas örömmel látjuk, amikor például egy család – az unokától a nagyiig – együtt élvez egy koncertet.
Hogyan lehet leghatékonyabban elérni a fiatalokat? Gondolom, a TikTok előkelő helyen áll ilyen téren. Érdemes még bármi másra „lőni” ezen a platformon kívül?
A TikTok valóban kiemelt csatorna, és nagy szerencsénk, hogy sok előadó nyitott arra, hogy közösen készítsünk velük short form videókat. Ezek a tartalmak mindig az adott eseményhez – így a JusTeenTime-hoz is – specifikusan készülnek, a marketingcsapat ötletei alapján. Fontos számunkra, hogy a videó ne csak kreatív legyen, de a célközönséghez is passzoljon. A JusTeenTime esetében nemcsak a tizenkét–tizenöt éveseket, hanem a szüleiket is megszólítjuk, hiszen számukra is releváns információ, hogy van egy nap, amikor a Budapest Parkban a kiskamaszok a saját korosztályukkal vehetnek részt izgalmas, edukatív közösségi programokon.
Résztvevők a tavalyi JusTeenTime-on
Van olyan szponzor, aki kimondottan emellé a rendezvény mellé állt oda?
Egyelőre inkább olyan partnerekkel dolgozunk együtt, akikkel régebb óta, vagy akár a teljes szezonon átívelően működünk együtt, ilyen például a Bookline. Úgy látjuk, hogy bár a tizenkét–tizenöt éves korosztály sok márka számára fontos célcsoport, közvetlenül ritkán szólítják meg őket – legtöbbször a szülőkhöz fordulnak. A JusTeenTime inkább CSR-alapú kezdeményezés. Így a saját értékrendünket közvetíthetjük – tisztán és jó szívvel.
Hogyan választják ki a fellépőket?
A Park munkatársai közt van egy csoport, akik kifejezetten nagy figyelmet fordítanak a feltörekvő tehetségek felkutatására. Ezzel a csapattal választjuk ki a JusTeenTime zenei fellépőit is – fontos szempont, hogy az adott előadót szeressék a fiatalok, legyen már színpadi tapasztalata, és maga a zenekar is érett és motivált legyen arra, hogy megugorjon egy nagyszínpados fellépést.
Cserihanna a rajongóival 2024-ben (fotó: Rosta Márk / Budapest Park)
Ön szerint miben mások a mai tizen-huszonéves előadók a tíz-húszévvel idősebbek kedvenceinél?
Nehéz általánosítani, hiszen mi, a Budapest Parknál az előadókat, zenekarokat a saját működésükben, illetve a korosztályukra való hatásukban értékeljük. Amit én látok – és hangsúlyozom, ez szubjektív vélemény, nem tudományos megállapítás –, az az, hogy a mai fiatal előadók sokkal kísérletezőbbek és merészebbek zeneileg, akár a videóklipjeik tekintetében is. Gyorsabban alkotnak, és a technológiát is hatékonyabban vonják be a munkájukba.
Résztvevők a tavalyi JusTeenTime-on (fotó: Nagy Márton)
Lát olyan előadót ebben a korosztályban, akiből néhány éven belül országos headliner lehet?
Ez nagyon összetett kérdés, de minden évben bukkannak fel ígéretes tehetségek, akikben megvan a potenciál.
Mennyire jellemző, hogy a szülők is elkísérik a gyerekeket? Hivatalosan tizenkét év felett nincs szükség erre.
Tavaly azt tapasztaltuk, hogy a többség egyedül nélkül érkezett: a szülők a kapuig kísérték őket, majd a program végén ugyanott várták őket. Ugyanakkor sok vidám anyát és apát is láttunk, akik feltételezhetően baráti társasággal élvezték a napot. Amíg a fiatalok kipróbálták az interaktív játékokat a téren, a szülők a Dombon beszélgettek, a koncerten mindenki a saját barátaival táncolt, és a végén együtt mentek haza. A vállalkozó kedvű szülők pedig szívesen próbáltak ki több programot is a helyszínen.
Hip-hop táncbemutató a tavalyi JusTeenTime-on (fotó: Rosta Márk / Budapest Park)
Mivel lehet lefoglalni a szülőket, akiket nem feltétlenül érdeklik a tiniknek szóló programok?
Gyakorlatilag minden programunk „szülőbarát” is. A pszicho sarokban például a szülők pszicho_apu (Sarkadi Bálint) pszichológussal és csapatával beszélgethetnek a kamaszkor nehézségeiről, az SOS Gyermekfalvaknál az érzelemkezelésről, a Konnekt Egyesületnél a pályaválasztásról, vagy akár az addiktológiai kérdésekről a Retro Kert EGyELV asztalainál. A Hangoló standnál a zene kortalanságát élhetik át: hangszert ragadhatnak, és úgy zenélhetnek, hogy a fülesben csak magukat hallják.
Résztvevők a tavalyi JusTeenTime-on (fotó: Rosta Márk / Budapest Park)
A fenntarthatóság üzenetét Laura Rucicis textilújraélesztő workshopján keresztül közvetítjük. A sportkedvelők a Ferencvárosi Önkormányzat által hozott játékokat próbálhatják ki, a stratégiai játékok kedvelőinek pedig a Piatnik asztalai kínálnak élményt. A nagyszínpadi kerekasztal-beszélgetések is izgalmasak a szülőknek: a pszichológus vezette beszélgetés során a hírességek őszintén megosztják tapasztalataikat a mentális egészség témájában, így hiteles és hasznos információkat kaphatnak.
A nem zenei programok iránt mekkora az érdeklődés?
Eddig nagy volt, remélem idén sem lesz másképp. A nagyszínpadi programot úgy szervezzük, hogy az esti két koncertre legyen ott a teljes fókusz, egészen addig pedig mindenféle jót ki lehet próbálni a park teljes területén.
Nyitókép: Résztvevők a tavalyi JusTeenTime-on (fotó: Nagy Márton)
Lásd még:
A monumentális élmények éve – A Budapest Park a tizennegyedik évadban is tud újat mutatni
Közös érdekünk, hogy az itteni buli legyen minden produkció életében „A KONCERT” – Mi a Budapest Park népszerűségének titka?
„Belső motivációnk az, hogy minden évadban újabb szintet lépjünk” – Interjú Rimóczi Imrével, a Budapest Park üzemeltetési és művészeti vezetőjével
„Egy banki céges csapatépítő résztvevőit is elkapta a hév, és beálltak táncolni” – Hogy került a népzene és a táncház a Budapest Parkba?
„Olyan előadókra vesznek tízezren jegyet, akiknek a számait egyáltalán nem, vagy csak elvétve játsszák” – Miért indított saját online rádiót a Budapest Park?
Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!
2025 decemberében jelentetjük meg A mecenatúra 125 éve 1900-tól napjainkig című kiadványunkat.
Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás!