Klasszikusnak szánják
by artisbusiness.hu 2022. Mar 08.

Klasszikusnak szánják

A McDonalds új reklámkampánya impresszionista festmények segítségével emeli termékeit „klasszikus” státuszba.

A gyorsétteremlánc reklámkampányt indított Dél-Európában – írta meg a hypebeast.com. Görögország egyik legnagyobb reklámügynöksége, a DDB Athens új hirdetéseket készített a McDonald's számára: a mára már klasszikussá vált logóra építve impresszionista festményeken jelennek meg a cég termékei, különböző módokon. 

Egy McDonald's-os üdítő Éduard Manet: A télikertben festményén (forrás: adsoftheworld.com)

A „Meant to be Classic” (klasszikusnak szánva) kampánynak már az elnevezése is egyértelművé teszi: a cég célja, hogy termékeit klasszikus státuszba emelje. Ehhez olyan művészek alkotásait használták, mint Manet vagy Renoir.

Kosár helyett gyorsétel Auguste Renoir: Alakok a parton képén (forrás: adsoftheworld.com)

Nem véletlen, hogy a reklám impresszionista festők képeit használja fel. Ahogyan a XIX. században az impresszionizmus felrúgta az akadémiai festészet szabályait, így a McDonald's is, elfogadva a stílus forradalmi eszmeiségét, emeli termékeit modern klasszikus szintre.

A szokatlan és váratlan megoldásokra szakosodott reklámügynökségnek nem ez az első munkája a McDonald’snál, és a formátum sem teljesen szokatlan. Egy 2019-es kampányukban a cég Észak-európai irodája, Grant Wood Amerikai Gótikáját, Vincent van Gogh önarcképét és Leonardo da Vinci Mona Lisáját használta fel a baconos Big Mac népszerűsítésére, A „Classic with Bacon” (egy klasszikus bacon-nel) szlogennel.

Leonardo da Vinci Mona Lisája, bacon-nel a vállán (forrás: adsoftheworld.com)

A festészet beemelése a mindennapi fogyasztói kultúrába azonban nem csak Nyugaton megszokott. Ahogy azt már korábban megírtuk, a Mizo Art Coffee és a Mizo Coffee Selection kampányok keretein belül, a szegedi cég a Szépművészeti Múzeummal és a Nemzeti Galériával működött együtt, Szinyei Merse Pál és kortársai művészetének népszerűsítése érdekében.

Egy másik magyar példa hasonló együttműködésekre a Dorko divatmárkához kapcsolódik. A cég kiemelt célja olyan kollekciók létrehozása, amelyekben magyar művészekkel működnek együtt.  Ilyen együttműködés keretében született meg például az a félcipő, amelyen Boticelli Vénusz születése c. képe látható.

A képek forrása: adsoftheworld.com, sneakerbox.hu, mizo.hu

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

2025 decemberében jelentetjük meg A mecenatúra 125 éve 1900-tól napjainkig című kiadványunkat.

Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás! 

Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás! ⮕