by Jankó Judit 2023. Jul 03.

Koreai minőség magyar tartalommal

– Interjú Horváth Patrikkal, a SsangYong Magyarország marketingvezetőjével

Vannak, akik szembe mennek az árral, és esetükben ez jót jelent. A dél-koreai SsangYong eladásai a Covid-járvány óta megnövekedtek, ami a járművek kiváló tulajdonságai és kedvező ár–érték aránya mellett a kifejezetten a magyar vásárlók igényeire szabott, hazai gyártású kisfilmeknek, a magyar piacra kidolgozott marketingstratégiának köszönhető. 

Mennyire kap szabad kezet a SsangYong Magyarország a tartalomfejlesztésben, és mi a személyes kötődése a márkához?

Igazi autómániásként kifejezetten szeretek az autómárkán dolgozni. Korábban több évig dolgoztam reklámügynökségi oldalon, ahol több szektort is megismerhettem (például FMCG, telekommunikáció, bankszektor), azonban a legjobban mindig is az autóipar érdekelt. Gyerekkorom óta rajongok a négykerekű járművekért, számomra ez több mint munka. Igyekszem ismereteimet naprakészen tartani, szabadidőmben is minden hazai és nemzetközi autóipari hírt szívesen olvasok, nyomon követem az új modellek megjelenését, érdekelnek az autók specifikációi. Azt gondolom, hogy hitelesen úgy lehet egy márkát képviselni, ha hiszel a termékben, amit reklámozol; a SsangYong engem is meggyőzött. A lokális tartalmak gyártása nagyon fontos számunkra, ez ügyben meglehetősen szabad kezet kaptunk, bár tartjuk a kapcsolatot a koreai központtal. Az egyik fő feladatom – az egész kommunikációs stratégia fejlesztése és a salescélok kiszolgálása mellett –, hogy ezeket a tartalmakat be tudjam illeszteni a márka életébe.

Horváth Patrik, a SsangYong hazai marketing vezetője (forrás: SsangYong Magyarország)Horváth Patrik, a SsangYong hazai marketing vezetője (forrás: SsangYong Magyarország)

Abban, hogy ekkora szabadságot élveznek a tartalomgyártásban, számít-e, hogy itt két kultúra találkozása is zajlik?

Abszolút számít. A dél-koreai autók az elmúlt években kezdtek egyre népszerűbbek lenni mind Európában, mind Magyarországon. Egyre szélesebb körben felismerték, mit is jelent a koreai minőség, s ez már az eladási számokban is megmutatkozik. A mi márkánk megküzdött egy speciális nehézséggel is: a nevéből itthon sokan nem tudták kikövetkeztetni, hogy koreai márka. Dolgozunk azon, hogy ez egyértelmű legyen: az autóinkat Dél-Koreában gyártják, és ezáltal maximális minőséget képviselnek. Emellett nagyon hiszünk abban, hogy a koreai minőség hangsúlyozásán kívül minden országban, ahol jelen van ez a márka, az adott lokális piacra releváns tartalmakat kell előállítani. Ami a legjobb a kommunikáció szempontjából, és leginkább eljut a vásárlókhoz, az a leghasznosabb az értékesítés szempontjából is.

Nyári Dia és Berki Krisztián tetszését is elnyerte a Rexton modell (forrás: SsangYong Magyarország)Nyári Dia és Berki Krisztián tetszését is elnyerte a Rexton modell (forrás: SsangYong Magyarország)

Mi a legfontosabb üzenet, mi ezeknek az autóknak a legerősebb értéke?

Az említett koreai minőség, amibe beletartozik, hogy nemcsak ott szerelik össze, hanem az alkatrészek többségét is helyben gyártják, és magas precizitással dolgoznak. Az autók legfőbb jellemzője pedig az a rácsodálkozás, hogy a használója sokkal többet kap annál, mint amire számít. A mi autóink mindig kellemes meglepetést okoznak. Azt szoktam mondani a SsangYong márka kapcsán, hogy nekünk arra kell rávennünk az embereket, hogy beüljenek az autóba, mert miután ez megtörtént, biztos vagyok abban, hogy meggyőzi őket a termék.

Mi az, amiben nagyon hisz, amiért mindenkit meggyőz, hogy üljön be egy autójukba?

Ezeknek a modelleknek az ár–érték aránya kiemelkedő, nemcsak nagyon jó autók, de sokkal többet adnak az előzetes várakozásoknál, anyaghasználatban, menettulajdonságokban és most már európaibb, letisztultabb dizájnt is. 2022 sikerév volt, hiszen megdupláztuk az eladásaink számát Magyarországon, annak ellenére, hogy az autópiac általánosan csökkent. Mára szinte az egész országot lefedjük az értékesítési hálózatunkkal, ennek a fejlődése is nagyon fontos szerepet játszik, ahogy az is, hogy 2022-ben az autópiacon elég nagy változás történt. Az Ukrajnában zajló háború miatt nehéz piaci helyzetek teremtődtek, hiányoztak alkatrészek, a beszerzés lassult, sok versenytársunk nagyon hosszú szállítási határidőket tudott vállalni, mi pedig az év első felében elég gyorsan képesek voltunk szállítani. Ennek felértékelődött a jelentősége, ahogy az áraknak is.

Nyári Dia és Berki Krisztián tetszését is elnyerte a Rexton modell (forrás: SsangYong Magyarország)Nyári Dia és Berki Krisztián tetszését is elnyerte a Rexton modell (forrás: SsangYong Magyarország)

A lokális kommunikációba beletartozik, hogy magyar márkanagyköveteket választottak és velük forgattak videókat. Miért Berki Krisztiánt, Thuróczy Szabolcsot és Nyári Diát szemelték ki a feladatra?

Hosszú távra tervezzük az együttműködéseket, és minden esetben alaposan körbejártuk, mennyire egyezik meg a márkaértékekkel a személyiségük. Berki Krisztiánnal 2020, Thuróczy Szabolccsal 2021 óta működünk együtt, Nyári Diát pedig 2022-ben azért is hívtuk meg a csapatba, mert szerettünk volna egy nő nagykövetet is. Fontos a nők szerepe is az autóválasztásnál, és vannak speciális igényeik, amikre nekünk is érdemes odafigyelnünk. Berki Krisztián elismert sportoló, olimpiai aranyérmes tornász, és Magyarországon mindig nagy tisztelet övezi a sportolókat, főleg az olimpikonokat. Az autónk minősége ugyanazt a maximális precizitást képviseli, mint Krisztián a sportpályafutásában.

Thuróczy Szabolcs tehetséges színész, többféle műfajban – sorozatokban, filmekben és színházban – emlékezeteset alkotott, viszont nem elcsépelt az arca a céges kommunikációkban, nem dolgozik együtt más márkákkal, nem vállal el akármit. Szívesen használja a mindennapi életében ezt az autót, illik az imázsához, és a munkához való hozzáállását jól jelzi, hogy a filmekhez megtanulta a szövegét koreaiul. Nyári Diána is elismert színművész, folyamatosan a színpadon van, és személyében az anyukák, a családos emberek felé tudtunk jobban nyitni. Ezek az autók nagyon praktikus kialakításúak, bevásárlásokhoz, a gyerekekkel kapcsolatos mindennapi feladatokhoz tökéletesen megfelelnek. Sok családban két autó fut, fontos a hölgyek véleménye az autók kiválasztásánál. Sokszor az autók praktikus elemeit részesítik előnyben, kicsit mást kell nekik hangsúlyozni, de mi arra törekszünk, hogy megmutassuk: a család minden tagja számára, minden szempontból kényelmes lehet egy autó.

Berki Krisztián + Rexton = elegancia (forrás: SsangYong Magyarország)Berki Krisztián + Rexton = elegancia (forrás: SsangYong Magyarország)

Úgy látom, a kommunikációban fontos szerepet kapnak a nagykövetek. Miért rájuk építenek?

Ahogy a közösségi média elterjedt az egész világon, a nagyköveti, illetve influencer-kommunikációnak megnövekedett a jelentősége a marketingben. Különböző, személyre szabott tartalmakat fejlesztettük a nagyköveteinkhez. A márka céljai is fontosak, de az is, hogy hiteles személyek, márkaértékekkel egyezően, önazonosan közvetítsék azokat. Emberközeli élményt szeretnénk adni azokkal a hírességekkel, akikkel mi együttműködünk, nem egy elérhetetlen érzetet.

Milyen jellegű tartalmakat készítenek és hova?

A social média jelentősége megnövekedett, legfőképpen a Facebookon és az Instagramon, illetve a YouTube-on vagyunk jelen. Thuróczy Szabolccsal és Nyári Diával készített filmjeinkre nagyon büszkék vagyunk, nemcsak mert remekül sikerültek, hanem mert az autómárkák nagyon kevésszer forgatnak Magyarországon, inkább a máshol készített anyagaikat adaptálják ide. Mi pedig sajátot forgattunk, és folyamatosan lokális tartalmak előállítására törekszünk.

Nyári Dia a Korando sikermodellel (forrás: SsangYong Magyarország)Nyári Dia a Korando sikermodellel (forrás: SsangYong Magyarország)

Nálunk a tartalomfejlesztésnek az a folyamata, hogy összefoglaljuk a márka stratégiai céljait, mit szeretnénk elérni az adott kampánnyal, hozzátesszük az aktuális üzleti hátteret, megfogalmazzuk az üzenetet és a célt, ami többnyire az információközlés és szórakoztatás bizonyos eleme. Erre jönnek a kreatív koncepciók, amik közül kiválasztunk egyet, és a kreatív ügynökségi partnerünk kifejleszti. Hosszú és bonyolult egyeztetések után leforgatjuk a filmeket. Mi a folyamatban és az utómunkákban is részt veszünk. Fotózásokat is szervezünk, akár csak az autókról, akár az ismert személyek bevonásával különböző lifestyle képeket készítünk, amivel meg tudjuk mutatni, hogy Magyarországon is elérhető, kapható a SsangYong. Fontos üzenet, hogy nekünk a magyar vásárló számít és fókuszálunk az igényeikre.

Thuróczy Szabolcs a korai nyelven forgatott filmben a Korando és Rexton modellel (forrás: SsangYong Magyarország)Thuróczy Szabolcs a korai nyelven forgatott filmben a Korando és Rexton modellel (forrás: SsangYong Magyarország)

A tartalom minősége természetesen nagyon fontos, de az élvezhetőségre is törekszünk, ezért valami ötlet, humor, figyelemfelkeltő gag mindig kerül bele. Ilyen volt például, hogy Thuróczy Szabolcs koreaiul beszélt és feliratoztuk. Vagy amikor minden karaktert ő játszott, a lányát is, és egy új technológiával rátettük az arcát különböző szereplőkre. Sok humor fellelhető ezekben a videókban.

Ezeket a tartalmakat az emberek élvezik, a visszajelzésekből, a YouTube-on a videók alatti kommentekből egyértelműen ez látszik. A számok is ezt támasztják alá, például a végignézési arányok hihetetlen eredményeket produkáltak százalékos arányban, majdnem mindenki végignézte ezeket a videókat, aki elkezdte.

-----------

Cikkeink írásához az Alrite beszédfelismerő (speech-to-text) megoldást alkalmazzuk.

Nyitókép: Horváth Patrik, a SsangYong hazai marketingvezetője (forrás: SsangYong Magyarország)

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!