Új impulzusok, emelkedő látogatószám
by artisbusiness.hu 2025. Aug 12.

Új impulzusok, emelkedő látogatószám

– 416 ezren buliztak idén a Szigeten

Ezúttal is számtalan izgalmas program várta a fesztiválozókat a Szigeten. A zárónapon megérkezett a kezdetektől számított 11 milliomodik Szitizen, vele együtt mintegy 416 ezer látogató élvezhette a megújult fesztivál minden egyes pillanatát a hat nap alatt.  

Már korábban nagy változásokat és látványos megújulást ígértek a Sziget szervezői az idei fesztiválra. És valóban: a rutinos látogatóknak is sokat segített a térkép, hogy rábukkanjanak kedvenc helyükre. „Ilyen feszült várakozással még nem kezdtünk Szigetet. Nagyon vártuk az első reakciókat, hogy hogyan fogadják a látogatók a változásokat, újításokat, szépítéseket. Azonban örömmel jelenthetem, hogy egységes a vélemény abban, hogy jót tett a vérfrissítés a Szigetnek” – mondta Kádár Tamás, a fesztivál főszervezője.

Tömeg Shawn Mendes koncertjénTömeg Shawn Mendes koncertjén

Kádár szerint ez volt az első lépése a hosszabb távú megújulási folyamatnak, amelyben már jól körvonalazódtak például az egyes műfaji negyedek, így a zene, utcai kultúra és a kreativitás multikulturális központjaként bemutatkozott Szoho, az elektronikus zene minden műfajának vibráló kultúrájával jelentkező Delta District és az előadóművészeteknek helyt adó Paradox, ahol a mozgás, a látvány és az illúzió állt a középpontban. Kádár kiemelte továbbá a fesztivál vizuális megújulását is. „Sokan jelezték, hogy rég látták ilyen klassznak a Sziget vizuálját” – mondta a főszervező.

A Teatro Pavana utcaszínházi társulat felvonulásaA Teatro Pavana utcaszínházi társulat felvonulása

„A Delta District bevezetésével az volt a célunk, hogy nagyobb hangsúlyt adjunk a Sziget éjszakai életének, ami a fesztivál egyik – a nemzetközi piacon is egyedi – vonzereje. Azt látjuk, hogy körülbelül negyven-ötven százalékkal nőtt a kedvezményes éjszakai jegyet vásárlók aránya a tavalyihoz képest” – mondta Kádár.

Az összlátogatószámmal kapcsolatban a főszervező elmondta: „Megfordult az eddigi tendencia. A pár éve csökkenő összlétszám idén már növekedésnek indult. Ha nem is hétmérföldes csizmában, de bíztató irányban, mintegy öt százalékkal léptük túl a tavalyi számot, így az idei összlátogatószám 416 ezer volt a hat nap alatt. Erősen indult a Sziget, az első két nap közel állt a telt házhoz, de a hétvége is sok látogatót vonzott” – mesélte Kádár Tamás. 

Fesztiválozók a Sziget harmadik napjánFesztiválozók a Sziget harmadik napján

Akik már a jövő évi Szigetre gondolnak és szeretnék a legjobb áron megvásárolni jegyeiket, figyeljék a fesztivál weboldalát: 2025. augusztus 12-én elindul az előregisztráció a korlátozott számú bérletekre.

A nyitókép és a cikkben szereplő képek forrása a Sziget.

Lásd még:

„Egy évig készülünk erre a hat napra, nekünk ez a karácsony” – Interjú Vető Viktóriával, a Sziget sajtófőnökével

„A fesztiválélmény nemcsak abból áll, hogy valaki megnézi az esti nagy koncertet, aztán hazamegy” – Interjú Jenna Jalonennel, a Sziget művészeti és élményprogramokért felelős vezetőjével

Hipnotikus mozdulatok a magasban – Idén is felejthetetlen élményekkel várnak a Nagy Utcaszínház és Sétáló Utcaszínház produkciói a Szigeten

„Időnként mentegetőzni kell, de a mi értékeink kezdettől fogva nem változtak” – Interjú Kardos Józseffel, a Sziget Fesztivál programigazgatójával

„Nincsenek arany-, ezüst- és gyémántcsomagjaink, mindenkivel egyéni megállapodást kötünk” – Szponzoráció a Sziget Fesztiválon

„A kultúra és a biznisz egyaránt fontos” – Interjú Garam Tamással, a Sziget Fesztivál marketingvezetőjével

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

2025 decemberében jelentetjük meg A mecenatúra 125 éve 1900-tól napjainkig című kiadványunkat.

Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás! 

Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás! ⮕