
Új impulzusok, emelkedő látogatószám
– 416 ezren buliztak idén a Szigeten
Ezúttal is számtalan izgalmas program várta a fesztiválozókat a Szigeten. A zárónapon megérkezett a kezdetektől számított 11 milliomodik Szitizen, vele együtt mintegy 416 ezer látogató élvezhette a megújult fesztivál minden egyes pillanatát a hat nap alatt.
Már korábban nagy változásokat és látványos megújulást ígértek a Sziget szervezői az idei fesztiválra. És valóban: a rutinos látogatóknak is sokat segített a térkép, hogy rábukkanjanak kedvenc helyükre. „Ilyen feszült várakozással még nem kezdtünk Szigetet. Nagyon vártuk az első reakciókat, hogy hogyan fogadják a látogatók a változásokat, újításokat, szépítéseket. Azonban örömmel jelenthetem, hogy egységes a vélemény abban, hogy jót tett a vérfrissítés a Szigetnek” – mondta Kádár Tamás, a fesztivál főszervezője.
Kádár szerint ez volt az első lépése a hosszabb távú megújulási folyamatnak, amelyben már jól körvonalazódtak például az egyes műfaji negyedek, így a zene, utcai kultúra és a kreativitás multikulturális központjaként bemutatkozott Szoho, az elektronikus zene minden műfajának vibráló kultúrájával jelentkező Delta District és az előadóművészeteknek helyt adó Paradox, ahol a mozgás, a látvány és az illúzió állt a középpontban. Kádár kiemelte továbbá a fesztivál vizuális megújulását is. „Sokan jelezték, hogy rég látták ilyen klassznak a Sziget vizuálját” – mondta a főszervező.
A Teatro Pavana utcaszínházi társulat felvonulása
„A Delta District bevezetésével az volt a célunk, hogy nagyobb hangsúlyt adjunk a Sziget éjszakai életének, ami a fesztivál egyik – a nemzetközi piacon is egyedi – vonzereje. Azt látjuk, hogy körülbelül negyven-ötven százalékkal nőtt a kedvezményes éjszakai jegyet vásárlók aránya a tavalyihoz képest” – mondta Kádár.
Az összlátogatószámmal kapcsolatban a főszervező elmondta: „Megfordult az eddigi tendencia. A pár éve csökkenő összlétszám idén már növekedésnek indult. Ha nem is hétmérföldes csizmában, de bíztató irányban, mintegy öt százalékkal léptük túl a tavalyi számot, így az idei összlátogatószám 416 ezer volt a hat nap alatt. Erősen indult a Sziget, az első két nap közel állt a telt házhoz, de a hétvége is sok látogatót vonzott” – mesélte Kádár Tamás.
Fesztiválozók a Sziget harmadik napján
Akik már a jövő évi Szigetre gondolnak és szeretnék a legjobb áron megvásárolni jegyeiket, figyeljék a fesztivál weboldalát: 2025. augusztus 12-én elindul az előregisztráció a korlátozott számú bérletekre.
A nyitókép és a cikkben szereplő képek forrása a Sziget.
Lásd még:
„Egy évig készülünk erre a hat napra, nekünk ez a karácsony” – Interjú Vető Viktóriával, a Sziget sajtófőnökével
„A fesztiválélmény nemcsak abból áll, hogy valaki megnézi az esti nagy koncertet, aztán hazamegy” – Interjú Jenna Jalonennel, a Sziget művészeti és élményprogramokért felelős vezetőjével
Hipnotikus mozdulatok a magasban – Idén is felejthetetlen élményekkel várnak a Nagy Utcaszínház és Sétáló Utcaszínház produkciói a Szigeten
„Időnként mentegetőzni kell, de a mi értékeink kezdettől fogva nem változtak” – Interjú Kardos Józseffel, a Sziget Fesztivál programigazgatójával
„Nincsenek arany-, ezüst- és gyémántcsomagjaink, mindenkivel egyéni megállapodást kötünk” – Szponzoráció a Sziget Fesztiválon
„A kultúra és a biznisz egyaránt fontos” – Interjú Garam Tamással, a Sziget Fesztivál marketingvezetőjével
Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!
2025 decemberében jelentetjük meg A mecenatúra 125 éve 1900-tól napjainkig című kiadványunkat.
Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás!