
Business Bookbar: exkluzív üzleti könyvklub indul
– Az ötletgazdával, Németh Flórával beszélgettünk
Útitársaink a mindennapokban: a könyvek kikapcsolódást nyújtanak, inspirálnak, elgondolkodtatnak, bővítik a látókörünket, válaszokat adnak – olykor még ki sem mondott kérdésekre. Olvasmányaink azonban nem csak a képzelőerőt és a szókincset fejlesztik, de munkánk során is támogatnak, személyes fejlődésünket is segítik. Az olvasást egyfajta üzleti stratégiaként emeli elénk Németh Flóra kommunikációs szakember, aki Szilágyi Gáborral és a Remind Magazinnal közösen indítja el a Business Bookbart – az első alkalomra 2025. február 19-én kerül sor. A könyvklub részleteiről az ötletgazdát kérdeztük.
Hogyan kezdődött Szilágyi Gáborral a közös munka? Mi inspirálta a könyvklub létrehozásában?
Gáborral több mint egy évvel ezelőtt találkoztam, és már az első beszélgetésünk során kirajzolódott a könyvek és az olvasás iránti közös szenvedélyünk. Gábor vállalkozóként évtizedek óta a hagyományos média, a minőségi nyomtatott termékek világának meghatározó szereplője, a Remind bookazine elindításával pedig célja az olvasók formálása a tudatosság, önismeret, egyensúlyi élet felé – értékes tartalmak átadásával. Ez a szemlélet és misszió találkozott az üzleti könyvklubos ötletemmel.
Németh Flóra, a Business Bookbar alapítója, kommunikációs szakember (fotó:Pejkó Gergő)
A Business Bookbart egyfelől a lendület, illetve a közösségben való fejlődés igénye hívta életre, másrészt pedig egyfajta hiányérzet. Szépirodalomi olvasmányaim mellett sok nemzetközi és hazai non-fiction könyvet forgatok. Az elmúlt években azt vettem észre, hogy az olvasottak rezonálnak a mindennapjaimra – élethelyzetekre a munkahelyemen, a döntéseimre, a gondolkodásmódomra. Szerettem volna ezt a tudást megosztani másokkal is, azonban nem találtam olyan közösséget, ahol az olvasottakról beszélgethettünk vagy együtt tanulhattunk volna. Így született meg Magyarország első olyan könyvklubja, amely üzleti és pszichológiai témájú írások feldolgozásával tudásmegosztást, fejlődési platformot és közösségi kapcsolódást kínál tagjainak.
Melyek azok az olvasmányok, amelyek alakították az üzleti gondolkodását?
Két meghatározó könyvet emlnék ki. Nemcsak a tartalmuk miatt, hanem azért is, mert éppen abban az élethelyzetben szólítottak meg, amikor a legnagyobb szükségem volt rájuk. Az első, Barabási Albert-László Képlet című könyve alapmű. A teljesítmény és annak láthatósága, azaz a sikerről szóló kutatásai, megállapításai rögtön alkalmazható eszközökké fordíthatók. A könyv azért is különleges számomra, mert a megjelenését követően lehetőségem adódott együtt dolgozni Lacival a Ludwig Múzeumban rendezett kiállításán, amely meghatározó szakmai pont számomra.
Sheryl Sandberg, a Facebook operatív igazgatója Dobd be magad! címmel arról írt, milyen akadályokkal kell megküzdeniük az ambíciózus nőknek. Nyíltan beszél a kockázatvállalás, önmagunk menedzselésének fontosságáról és az önkorlátozás káros jelenségéről. Kötelező olvasmány azoknak, akik vezetőként kívánnak érvényesülni.
„Az olvasásnak rettentő sok előnye van: serkenti a képzelőerőt, növeli a szókincset, tanulunk általa és a sajátunktól eltérő nézőpontokat ismerhetünk meg. Azt gondolom, az egyik legkönnyebben elérhető önfejlesztő módszer, mégis, sokszor nem jutunk el addig egy fárasztó nap végén, hogy kinyissuk a megvásárolt könyvet. Holott – kutatások bizonyítják – a rendszeresen olvasó vezetők jobban teljesítenek és hatékonyabban irányítják vállalkozásukat. A Business Bookbarral a gyakori olvasást szeretnénk ösztönözni, a beszélgetésekkel pedig az új tudás mindennapokba való beépítését segítenénk. Ezt kínálja ez az egyedülálló közösség” – vallja Szilágyi Gábor, a Business Bookbar társalapítója. |
Hogyan zajlik a Bookbar eseményein szerepet kapó könyvek kiválasztása?
Az első évadra négy alkalmat terveztünk. Magyarul is megjelent műveket válogattunk, amelyeknek – szerintünk – egy menedzser könyvtárának alapműveivé kell válniuk. Nehéz feladat volt mindössze négy alkotásra szűkíteni a sort, ezért figyelembe vettük azt is, hogy a hatékony működést segítő témákat dolgozzunk fel. Így a tavaszi évadban foglalkozunk az érzelmi intelligenciával, amely az üzleti kompetenciák mellett egyre inkább számottevő faktor a jó vezető kiválasztásában; a növekedési szemlélettel, amely a fejlődésünket támogatja; a hatékony időbeosztással és a személyes márkaépítéssel.
Mi alapján választották ki az eseményeket vezető szakértőket?
Igyekeztünk olyan, nagy tudású és tapasztalatú szakértőket hívni, akik jól kapcsolódnak az adott témához, hitelesek és gyakorlati tapasztalatokat oszthatnak meg a közönséggel – ebben lesz a segítségünkre dr. Zolnay Judit felsővezetői tanácsadó és Árvai Eszter nemzetközi coach. Az első négyes tematikába beválogattuk egy magyar szerző könyvét is: hatalmas öröm és talán az olvasóknak is kivételes lehetőség, hogy a szerző, dr. László Móni jelen lesz a személyes márkaépítésről szóló beszélgetésen. Kiemelném, hogy a könyvklubok nem az előadásokról szólnak, szakértőink amolyan gondolatindító kérdéseket dobnak be, kifejezetten várjuk, kérjük, hogy a klubtagok meséljék el a kapcsolódó sztorijaikat, véleményüket, sőt remek alkalom egy-egy személyes példát esettanulmányként megbeszélni, vagy kérdezni szakértőinktől.
Miért döntöttek úgy, hogy nem üzleti környezetbe helyezik a Bookbart, hanem művészi közegbe várják az olvasókat?
Ehhez a koncepcióhoz ragaszkodtam, ebből nem engedhetek. Kizárólag az íróasztal mellett ülve még nem születtek előremutató ötletek, friss gondolatok, új kapcsolatok. Mindennapjaim tapasztalata, hogy a kultúra, a művészetek nagyszerű inspirációként szolgálnak, löketet adnak, energizálnak. Akár saját vállalkozást vezetünk, akár kkv-ban, multinál dolgozunk, a friss gondolatokhoz ki kell szakadnunk a megszokott tereinkből, ahol csak a feladatok várnak, a laptop és a to-do lista. A Bookbar klubeseményei éppen ezért művészeti közegben, műalkotások között valósulnak meg, ezek a terek segítik a gondolatok szabad áramlását. Végtelenül hálásak vagyunk a helyszínekért partnereinkek, a Ludwig Múzeumnak és a The Space Art Gallerynek.
Egyelőre négy alkalmat hirdettek meg – tervezik a folytatást?
Szerencsére nagyon sok támogató visszajelzést kapunk, az első alkalomra már elfogytak az olvasójegyek, telt házzal indulunk. Folyamatosan érkeznek ajánlások is: ki melyik könyvet szeretné még felvenni az olvasandók közé. Mindez megerősített – valóban van igény a folytatásra. A tavaszi események előkészületeivel párhuzamosan már az őszi évad olvasmányainak összeállítása zajlik.
További információ a Business Bookbarról ITT.
A nyitókép illusztráció, forrása a Pixabay.
Lásd még:
Könyv nélkül nincs jövő – Elég lehet egyetlen könyv, hogy rádöbbenjenek: nem olvasni nem szeretnek, egyszerűen csak nem találták még meg a számukra leginkább megfelelő olvasmányt.
Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!