by artisbusiness.hu 2022. May 09.

Hoztam kávét

– A művészeti és üzleti világ metszéspontjai

Harmadik évadát kezdi Hoztam kávét című videóinterjú-sorozatunk, amelyet riporterként Borbás Gergő színész jegyez. 2022. május 11-étől szerdánként új epizódokkal jelentkezünk Facebook-oldalunkon és a YouTube-on.

„Balogh Mátéval, az Art is Business vállalkozás vezetőjével régóta kapcsolatban állunk, korábban is dolgoztunk együtt projekteken, és a Covid beköszöntével elkezdtünk azon gondolkodni, hogyan lehet új szintre emelni a közös munkát. Azt tudtuk, hogy új (nem feltétlenül újságírói) szempontok szerint szeretnénk bemutatni, milyen fontos terület a kultúrafinanszírozás, a branding, a mecenatúra, a forprofit és művészeti közeg együttműködése – meséli Gergő. – Először szubjektív, írott interjúkra gondoltunk, amelyekben én beszélgetek az alanyokkal – kihasználva, hogy egyszerre vagyok kívülálló és bennfentes, hiszen mit sem tudtam az üzleti kapcsolatokról, arról, hogy, mi fán terem a kultúrafinanszírozás, a kulturális területről viszont annál többet tudtam.”

Csiszolgatták az ötletet, és hamarosan egyértelművé vált, hogy nem az írott, hanem a személyes hangvételű videóbeszélgetés a legszerencsésebb interjúforma. „Egyre nagyobbra nőtt a szerelemprojekt, és lett belőle akkora, hogy már a harmadik évadot kezdjük” – folytatja Gergő, és hozzáteszi: a projekt mára már partnerként maga mellett tudhatja a Szépművészeti Múzeumot és a Menedzserek Országos Szövetségét is.

Mint kiderül, a felkérésre a beszélgetőtársak mindig örömmel mondtak igent. „A legelejétől kezdve bizalommal fordultak felénk, látták, hogy fontos témáról beszélgetünk, olyasmiről, amiről nem szokás – fogalmaz a színész-riporter. – Nem is emlékszem olyanra, aki ne vállalta volna a beszélgetést, csak olyanra, aki egyeztetési gondok miatt egy következő évadba került. Mindig nagyon izgalmas az első telefonhívás, az első reakció. Van, aki tudja, hogy miért keresem, van, aki még nem hallott rólunk, de eddig nyitott fülekre találtunk.”

A beszélgetőpartnerek kiválasztása összetett folyamat, az Art is Business szerkesztőségével közösen végzett munka eredménye. „Mindig egy nagyobb merítésből szűkítünk, sok szempontot veszünk figyelembe. Az alkotók közül igyekszünk különböző művészeti ágak képviselőit meghívni, így megmutatni, hogy egy-egy területet specifikusan hogyan érintenek a témáink. Az üzleti világból pedig olyan vendégeket hívunk, akikről vagy személyes tapasztalatunk, hogy egyéni és vállalati szinten is fontos nekik az együttműködés a művészeti piaccal, vagy felkelti a figyelmünket egy-egy jó példa, és annak járunk utána – mondja Borbás Gergő.

Az iránta, illetve az Art is Business iránt tanúsított bizalmat mi sem mutatja jobban, mint hogy az első két évadban a szereplők személyes tereiben forgatták a Hoztam kávét epizódjait. Ez tudatos döntés volt, hiszen „hazai pályán” sokkal oldottabb mindenki. „Rögtön azt kértük, hogy engedjenek be minket a lakásukba, mert nem »pozíciókkal« vagy vállalatok és művészeti intézmények »arcaival« szerettünk volna beszélgetni, hanem az emberekkel, akik ezek mögött vannak. Gondolható, milyen bizalmat élveztünk, ha ezt megtették! Azt hiszem, a legtöbb esetben sikerült elérni a célt, emiatt is volt olyan jó hangulatuk a forgatásoknak.

Fotó: Csákvári Zsigmond

És hogy Gergő számára mi a videósorozat hozadéka? „Nekem a Hoztam kávét azért is fontos projekt, mert olyan emberekkel beszélgethetek, akikekkel talán soha nem kerültem volna egy asztalhoz. Mind a művészektől, mind a forprofit szférából érkező vendégeimtől rengeteget tanulok. Új nézőpontok, új perspektívák tárulnak elém, és ami a legfontosabb: rájöttem, hogy ezek a világok egyáltalán nem állnak messze egymástól, sőt. Sokszor hiányzik a kommunikációs csatorna, de reméljük, a videóinterjúk segítenek ennek a csatornának a kiépítésében. Sok beszélgetőpartnerrel azóta is jó ismerősként tekintünk egymásra, kamerák nélkül is beszélgetünk. Sőt még egy Szüts Miklós-festmény is került a falamra a Miklóssal történt forgatás után, ami régi vágyam volt. Azt érzem, hogy közösséget teremtünk, reméljük, olyat, ami túlnő rajtunk.”

Úgy legyen!

Nyitókép: Borbás Gergő és Gryllus Dorka a Szépművészeti Múzeumban (fotó: Daniel Media)

 

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!