by artisbusiness.hu 2023. Mar 01.

Indul az ötödik Starbucks Kávéköltők irodalmi pályázat

Az idei év pályázatának témája a Természet, amellyel a kávéház a környezettudatosságra hívja fel a figyelmet. A jelentkezéseket 2023. március 24-éig várják.

A Starbucks Magyarország 2023-ban ötödik alkalommal hirdeti meg versíró versenyét, a Starbucks Kávéköltők pályázatot, amelynek tiszteletére a kávézólánc idén limitált példányszámú újsággal és a verseket megjelenítő pohármatricával is készül. A verseny során a Starbucks idén második alkalommal együttműködik a Fiatal Írók Szövetségével (FISZ), akik részvételi lehetőséget biztosítanak a nyertes számára, hogy részt vegyen nyári táborukban. A döntőbe jutott pályázók Starbucks ajándékcsomagot és a FISZ által felajánlott értékes könyvcsomagot nyernek.

Grafika: Starbucks

A Magyarországon az AmRest által üzemeltetett Starbucks kiemelt figyelmet fordít a fiatal, helyi tehetségek támogatására és a szociális érzékenyítésre. A kávézólánc minden évben olyan témát választ irodalmi pályázatához, amelyen keresztül fontos, aktuális szociális-, társadalmi-, vagy környezetvédelmi kérdésekre hívja fel a figyelmet. A kávéház idén is egy, a helyi közösségek számára aktuális témában várja az irodalmi alkotásokat, amelynek mottója a „Vissza a természethez!".

A Kávéköltők pályázaton minden lelkes irodalmár részt vehet, egy magyar nyelven írt, nyomtatásban még meg nem jelent, illetve nyilvánosságra más formában sem hozott, maximum 4000 karakter hosszú irodalmi művel. A pályázati anyagot a jelentkezőknek legkésőbb 2023. március 24. éjfélig kell elküldeniük online dokumentumként és videóüzenetben, ahol a szerző adja elő a versét.

A pályázat 2023. február 20-án indult, és ezzel párhuzamosan a kávézólánc üzleteiben az elmúlt év pályázatának döntős verseiből részletek, és a Starbucks Kávéköltők szakmai partnere, a Fiatal Írók Szövetsége (FISZ) által alapított Csáth Géza-díj két nyertesének, Terék Annának és Tóbiás Krisztiánnak a versrészletei kerülnek a kávézólánc pohármatricáira. A vállalat továbbá kiad egy újságot az irodalmi pályázat ötödik évfordulójára, amelyben többek között az elmúlt évek döntős versei, interjúk és cikkek olvashatók. Az újság a kávézólánc üzleteiben érhető el.

„Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy idén már ötödik alkalommal adhatunk lehetőséget kezdő irodalmárok számára, hogy bemutathassák munkáikat. Éppen ezért ebben az évben szerettünk volna a korábbi évek döntősei előtt is tisztelegni, így születtek meg a pohármatricák és az újság is, amelyek visszatekintenek az előző évek munkáira" – mondta el Kerek Fanni, a Starbucks hazai brandmenedzsere.

------------

Cikkeink írásához az Alrite beszédfelismerő (speech-to-text) megoldást alkalmazzuk.

Nyitókép: Pion István, Csalár Bence és Seres Lili Hanna (fotó: Zellei Boglárka)

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!