by Sebők Viktória 2019. Dec 20.

Kapu a kultúrához

„A Jaguár Média Kft. indulásakor eldöntöttük, hogy nem a hagyományos kisvállalkozói szemlélettel építjük fel a céget.”

Kemecsei Attila és Vörös Gergely, a Jaguár Média Kft. vezetői számára az Art is Business magazin egyfajta kaput jelent, amelyen keresztül a kultúrához kapcsolódhatnak.

Középiskolai osztálytársak voltak. A gyerekkori ismeretségből nagyon szoros barátság alakult ki. Gergely az online médiában jutott fel magas szintre, Attila pedig a bankszektorban huszonévesen már középvezető volt, ahonnan átkerült a médiába, és az RTL Klubnál lett üzletfejlesztési menedzser. „2011-ben jött a lehetőség, hogy alkothassunk valamit közösen, és megvalósíthassuk a pár évvel korábban már kitalált koncepciónkat” – meséli Kemecsei Attila. Szerencséjük volt, mert abban az időben találták meg őket a televíziós ügynöki munkák, amelyekből a befolyt összegeket online média-adatbázis építésébe forgatták vissza. Mára a három legnagyobb magyar, online direkt marketing médiacég közé tartoznak, és cégcsoporttá nőtték ki magukat. Emellett további két-három üzleti vállalkozást működtetnek.

A sport és a kultúra a csapatépítés eszköze

„A Jaguár Média Kft. indulásakor egyértelműen eldöntöttük, hogy nem a hagyományos kisvállalkozói szemlélettel, hanem hosszabb távú gondolkodásmóddal építjük fel a céget” – veszi át a szót Vörös Gergely. Fontosnak tartották, hogy mindenki jól érezze magát az irodában. Igyekeztek jó szakembereket maguk köré gyűjteni, és kellemes munkakörnyezetet teremteni. Tudták, ha jól szervezik a munkafolyamatokat és a felelősségi köröket, akkor egy kel
lemes környezetben igazán hatékonyan tud működni egy cég. Hisznek abban, hogy ez hosszabb távon kifizetődőbb, mint túlóráztatással, kizsigereléssel elégedetlenné, feszültté, fáradttá tenni a csapatot. Boldogabbak, ha kiszámíthatóbb a működésük és nyugodtan tudnak akár hosszabb pihenőre is menni. Alacsonyabb fluktuáció mellett kiszámíthatóbb a vállalkozás működése is. „A cégcsoportnál van olyan nap, hogy még munkaidőben elmegyünk közösen focizni a fiúkkal, a lányok pedig edzeni járnak közösen” – teszi hozzá Kemecsei Attila. Náluk ugyanis a sport a csapatépítés eszköze. A sport mellett pedig a kultúra a másik olyan terület, amely segítségével jó hangulatot tudnak teremteni. Úgy vélik, mind a sport, mind a kultúra összetartó erő – remekül öszszehozza az embereket. Ha pedig egy munkahelyi atmoszféra kellemes, akkor a munkatársak ragaszkodóbbak lesznek, és sokkal hatékonyabban dolgoznak. Kemecsei Attila és Vörös Gergely vezetőként azt tartja szem előtt, hogy a csapat feltöltődve, hatékonyan tevékenykedhessen, ne pedig úgy maximalizálják a profitot, hogy kifacsarják őket. Az utóbbi, rövidlátó gondolkodásmód visszaüt, és nem segíti a cégek hosszú távú üzleti épülését sem. Fontosnak érzik, hogy amikor együtt vannak, ne csak a testüket, hanem a lelküket is fejleszszék. Arra törekednek, hogy az átlagosnál magasabb érzelmi intelligenciával bíró szakembereket vegyenek fel, talán
ezért van fokozottabb igényük új impulzusokra, amelyekből táplálkozni tudnak. Ezt a fajta többletet jelenti számukra a kultúra mint szellemi táplálék. „Az Art is Business magazinnal az egyik ügyfelünknél találkoztunk, és amikor beleolvastunk a lapba, megállapítottuk, hogy olyan minőséget és értéket képvisel, amelyre mi is építettük a cég szellemiségét. A magazin számunkra olyan kapunak bizonyult, amelyen keresztül bekapcsolódhattunk a kultúra misztikus világába” – hangsúlyozzák.

A Jaguár Média Kft.

A Jaguár Média csoport az ország egyik legnagyobb, száz százalékban magyar tulajdonú, online direkt marketing médiavállalkozása. A cég eDM kampányok teljeskörű lebonyolításával foglalkozik 2011 óta, de az évek során számos új megoldással bővült a portfoliójuk. A harminc főből álló gárdában a huszonöt–ötven év közötti korosztály képviselői tevékenykednek. A cég alapítói Kemecsei Attila és Vörös Gergely. Attila a bankszektorban a Budapest Banknál, majd a KDB Banknál dolgozott középvezetőként, ezután váltott a média területére, és az RTL-nél lett üzletfejlesztési menedzser. Gergely pedig az online médiában, az Origónál és a HVG-nél felelt az ügynökségi értékesítésért. A cégvezetés mellett mindketten a Budapesti Metropolitan Egyetem oktatói.

Megjelent: 2019. december

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!