Cannes-ban versenyez Kenyeres Bálint filmje
– A világ legjobb rövidfilmjei közé válogatták a rendező No.3 (The Spectacle) című rövidfilmjét
A Tegnap, A repülés története, Before Dawn című filmek alkotója, a Sundance és Európa-filmdíjas rendező legújabb rövidfilmje egyedüli magyar produkcióként szerepel és versenyez idén Cannes-ban az Arany Pálmáért.
A két nap alatt, január végén független finanszírozásból, az Anabanana gyártásában Monoron forgatott film egy fiatal roma fiúról szól, aki egyedülálló képességének köszönhetően és egy tévéműsor révén hirtelen reflektorfénybe kerül.
Werkfotó a forgatásról (fotó/forrás: Vághy Anna / Anabanana)
A forgatókönyvet Kenyeres Bálint írta, operatőre az Egy szent szarvas meggyilkolását és A homárt is fényképező Thimios Bakatakis, producerei Bartók Anna, Kisgergely Zita, Hutlassa Tamás, Jeremy Zelnik és Romwalter Judit. Kenyeres Bálint rendező kiemelte: „A történet szó szerint álmomban született. Ilyenkor az ember fogja magát és meg is csinálja.”
Kenyeres Bálint (fotó: Takács Kamilla)
„Bálinttal több mint tizenöt éve tervezzük, hogy közösen készítünk filmet. Bár a körülmények egyáltalán nem, de az alkalom mégis ideálisnak tűnt erre. Jobban nem is indulhatott volna a közös munka.” – mondta el Bartók Anna, a film vezető producere.
A No.3 (The Spectacle) két főszerepében amatőrök, Jónás Vilmos és Oláh Józsefné Jolika, a további szerepekben Sándor Soma, Udvari-Kardos Tímea és Váradi Gábor láthatók. A rövidfilm vágója Vághy Anna, látványtervezője Sztevanovity Sandra, a jelmezeket Nagy Annamari tervezte, a digitális trükkökért Birkás Máté felelt, maszkmestere Kriskó Ancsa, hangmestere pedig Jan Schermer volt.
Werkfotó a forgatásról (fotó/forrás: Vághy Anna / Anabanana)
A No.3 (The Spectacle) több ezer alkotás közül került be Cannes-ban a versenyfilmek közé, és 2025. május 24-én dől el, milyen eredményt ér el a világ egyik legrangosabb filmes eseményén. A magyar közönség várhatóan ősszel láthatja majd.
Nyitókép: Werkfotó a forgatásról (fotó/forrás: Vághy Anna / Anabanana)
Lásd még:
Több független, mint állami – Tavaly először került kevesebb NFI-s, mint független nagyjátékfilm a mozikba
Független filmalapot hoztak létre a BIFF szervezői – Az első Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál a Simó Sándor Alapítvánnyal közösen segíti a magyar szakembereket
„Olyan filmek létrejöttében szeretek részt venni, amelyeket akár tanítani is lehet” – Beszélgetés Muhi Andrással
Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!
2025 decemberében jelentetjük meg A mecenatúra 125 éve 1900-tól napjainkig című kiadványunkat.
Támogassa a kiadvány létrejöttét, legyen Ön is mecénás!