by artisbusiness.hu 2024. Aug 17.

Kutatás a hazai műtárgyvásárlási szokásokról

– Mi alakítja 2024-ben a vásárlói szokásokat?

A műtárgy.com és a Deloitte Magyarország a hazai műtárgypiac vásárlási szokásait bemutató, átfogó elemzést készít, amelyben arra kérik a kitöltőket, mondják el, miként döntenek egy-egy új tárgy megszerzéséről, mi befolyásolja őket, történjen a vásárlás az online térben, vagy offline, hagyományosabb módon. Fontos, hogy a felmérésben minél többen részt vegyenek, hiszen ezen információk megismerése az egész műkereskedelem számára alapvető fontosságú. 

Az előző, két évvel ezelőtt készült kutatás a műgyűjtőkre, illetve a gyűjtői kedvű, műtárgyvásárlást a jövőben tervező egyénekre fókuszált. Az eredmények átfogó képet nyújtanak arról, hogy a gyűjtők, műtárgyvásárlók milyen típusú műtárgyat tulajdonolnak, melyik korszakból, milyen gyakran látogatják az elsődleges és másodlagos piac helyszíneit, hol vásárolnak, mely platformokon követik a műkincspiac aktualitásait, illetve melyek azok a tényezők, amelyeket szem előtt tartanak egy-egy műalkotás megvásárlásakor. 



A 2022-es elemzés megtekinthető ITT.

A kérdőív kitöltése anonim, mintegy 7–8 percet vesz igénybe. A kutatás eredményeit a műtárgy.com idén ősszel, a Műtárgybefektetési Konferencián, 2024. november 7-én publikálja. A kiadványt nyomtatott és online letölthető verzióban is elérhetővé teszik, ha pedig kitöltéskor megadja e-mail-címét, a kutatás eredményeit a megjelenést követően elektronikus formában is elküldik.

A kérdőívet ezen a linken lehet kitölteni egészen 2024. szeptember 15-ig.

A válaszadók között húsz darab belépőjegyet sorsolnak ki a Szépművészeti Múzeum Munkácsy 180 című kiállítására.

Nyitókép: Műtárgyak éjszakája a Magyar Nemzeti Galériában (forrás: Műtárgyak Éjszakája)

Lásd még:

Merre tart a műtárgypiac? – A pandémia okozta sokk után 2021-ben jelentős mértékben növekedett a műtárgyak kereskedelme

Variációk gyűjtésre – Kik gyűjtenek ma műtárgyakat Magyarországon és milyen motiváció mentén?

Ezek a művészek hozzák a legnagyobb forgalmat az aukciós piacon – Elkészültek a legfrissebb hazai aukciós adatok

A művészetre költött pénzeknél egyre fontosabb a társadalmi hasznosság elve – Nem az a kérdés, szabad-e műalkotásokba fektetni, hanem az, hogy melyek a feltörekvő területek.

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!