by artisbusiness.hu 2021. Dec 22.

NFT-párnákkal rukkolt elő Weiler Péter

Magyar művész először használta arra a blokklánc-technológiát, hogy lakberendezési tárgyakat állítson elő – méghozzá a legdrágább magyar díszpárnákat.

A neves képzőművész, Weiler Péter százdarabos párnakollekciót tervezett a Müüska dizájnbrand felkérésére. Az egyedi darabok sorszámozottak, és különlegességük, hogy mindegyik megfeleltethető a blokkláncon tárolt NFT-jével. Jelenleg a világon nincs még olyan, fizikailag is létező lakberendezési termék, amelynek digitális verzióját is megkapja vásárlója. A színes sorozat neve ZERO, és mindegyik párnán egyetlen nagy méretű szám található csupán (a hátoldalon pedig egy egyedi QR-kód), amelyet beolvasva azonosítható maga az NFT.


Weiler Péter (fotó: Szalmás Krisztina)

A Weiler Péter x Müüska NFT párnaprojekt lényege, hogy két egymással harmonizáló szín és egy Helvetica betűtípussal írt szám adja a vizualitást. Mindez a lehető legegyszerűbben, semmiféle dekorációs grafikai megoldással nem keverve. A tervező feltett szándéka volt, hogy ikon váljék ebből a dizájnból, amely pont a szinte már pofátlanul egyszerű megoldásból fakadóan lesz feltűnő és emlékezetes.

Fotó: Müüska

A tárgy minimalizmusát a versenyautók rajtszáma és a berlini házszámok inspirálták. Az utóbbi időben nagyon sok cikk jelent már meg az NFT művészeti alkalmazásairól, illetve arról, hogy a technológia tökéletesen alkalmas tárgyak egyediségének biztosítására is. Weiler Péter 2021 márciusában értékesítette az első magyar NFT képzőművészeti alkotást. A Bitcoinbánya az Alföldön című képe 1 Ether (körülbelül 1,4 millió forint) áron kelt el. A művész az első európai generatív NFT művészeti konferencia, az NFTDEB egyik alapítója és társszervezője, képeivel gyakran szerepel kiállításokon és kortárs aukciókon.

Fotó: Müüska

„Képzőművészként nemcsak képekben, hanem színes, háromdimenziós terekben is szeretek gondolkodni, és egész életemben nagy rajongója voltam a modern bútorok formakultúrájának. Egy dizájntermék nyilván nem összekeverhető egy képzőművészeti alkotással, de az egyediség fontos lehet akár az előbbi esetében is. Ez a sorozat olyanoknak készült, akik egy ikonikus elemmel szeretnék bővíteni a lakásukat: egy színes és egyedi Weiler Design párnával. A projektnek van egy edukációs célja is: olyanokat is bevezetünk a blokkláncok és az NFT-k világába, akiknek ez még merőben új. A jövőnk része az NFT, így szeretnénk megmutatni, hogy sok módon lehet ezt a technológiát a divatban és a lakberendezésben is alkalmazni. Ezért is tartom tökéletes időzítésnek ezt a projektet, és örülök a Müüska tulajdonosa, Vandlik Júlia partneri felkérésének.”

Fotó: Müüska

A Müüska egy 2007-ben indult magyar dizájnbrand, amely híres kortárs művészek alkotásait nyomtatja bútorkárpit-textíliákra, és díszpárnától kezdve a karosszéken át az ágytámláig mindenfélét készít belőlük. A Weiler Péter x Müüska az első kollaborációjuk, amely nem már korábban létező festmények lakberendezési parafrázisa, hanem teljesen új projekt, kifejezetten e célból létrehozott műalkotásokkal.

Fotó: Müüska

A darabok kizárólagosan a néhány hónapja Magyarországon elindult, a kelet-közép-európai régióra fókuszáló SNOBELIER online luxusáruházon keresztül vásárolhatók meg. „Nem volt kérdés, hogy örömmel ellátjuk a forgalmazási és értékesítési feladatokat, hiszen a luxus világában is nagyon nagy most az NFT körüli hype. Számos luxusdivatház dobott már piacra ilyen termékeket, ezek jövőbeli értékesítésében pedig mi is látunk fantáziát. Nem mellékesen mi vagyunk most a világon a második olyan, klasszikus termékosztályokkal (női és férfidivat, gyerek, lakberendezés és gourmet) működő online luxusáruház, ahol lehet NFT-terméket vásárolni” – teszi hozzá a webshop ügyvezetője, Pécsi Balázs.

Fotó: Müüska

A kollekció prezentációjának helyszínéül a budai elit kedvenc törzshelyét, a Haris Parkot választották, hiszen a népszerű rendezvényhelyszín egyébként is rendszeresen ad otthont nívós eseményeknek. Hogy miért álltak a projekt mellé, arról a Haris Park és a Házban működő Bobo Restaurant tulajdonos-ügyvezetője, Haris Gergely így nyilatkozott: „A családomnak szoros viszonya van a műtárgyakkal és régiségekkel – elég csak a nagyapám 30-as évekbeli tökéletes állapotban lévő zongorakottáira, a korábbi vállalkozásokból megmaradt és féltve őrzött antik bútorokra vagy a családunk 20-as évekbeli festménygyűjteményére gondolni. Illetve arra, hogy az épület belső dizájnjának minden részletre kiterjedő átgondolása és kialakítása édesanyám maximalizmusát és kivételes ízlését tükrözi.”

Fotó: Müüska

A különleges párnák természetesen különleges bélést is kaptak: a magyar PillOH! brand az 1931-ben Köves Vilmos által alapított manufaktúra hagyományos lúdtoll töltetű termékeiből mára korszerűsített, fenntartható technológiával, kézi munkával előállított extra minőségű párnabéléseket készít, ezek kerülnek a Müüska díszpárnáiba. A ZERO kollekció darabjaiból több nem készül, éppen azért, hogy mind a fizikai termék, mind az NFT-je nemcsak megőrizze, de növelje is befektetési értékét.

Fotó: Müüska

 

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!