by A szerk. 2021. febr 23.

Nyissuk ki együtt Budapestet!

Fővárosi művészek üzennek

A színházak és a koncerttermek lassan egy éve üresen szunnyadnak. A korlátozások feloldásához az szükséges, hogy minél többen beadassák maguknak a koronavírus elleni vakcinát. Az újranyitás közel van, az oltás beadásával pedig végre mi is tehetünk azért, hogy ismét színpadok előtt ülhessünk – együtt, biztonságban. Ónodi Eszter, Winkler Nóra, Mácsai Pál és Fischer Iván is a védőoltás fontosságáról üzen.

A kulturális élet, a sport és a vendéglátás kiemelt szereplőinek legfontosabb üzenete, hogy csak együtt tudjuk legyőzni a koronavírust és visszakapni a korábban megszokott életünket. Azt, amikor még lehetett színházba, moziba, múzeumba, étterembe, sporteseményekre járni.

A védőoltás a kulcs, ami kitárja előttünk az ajtókat. Most mindannyian közelebb kerülhetünk ahhoz, hogy visszatérhessen az élet a megszokott kerékvágásba, ehhez azonban lényeges lépés, hogy a járvány elleni védekezés érdekében minél nagyobb arányban kapja meg a lakosság a védőoltást. A videó szereplői maguk is ezt támogatják, mindenki erre buzdítanak, hiszen csak így telhet meg újra élettel a város. A videóban népszerű művészek, Ónodi Eszter, Winkler Nóra, Mácsai Pál és Fischer Iván is megfordítják Budapest kultikus helyszínein a zárva táblát, szimbolikusan újranyitják a fővárosiak kedvelt helyeit.

Az oltás a társadalmi szolidaritás gesztusa – emeli ki az Örkény Színház igazgatója, Mácsai Pál, aki a vakcina beadását inkább közösségi, mint egyéni feladatnak tartja. Winkler Nóra a kihalt Kiscelli Múzeumból, Gerendai Károly üres étterméből, Ónodi Eszter pedig a Corvin Mozi sötét és üres nézőteréről üzen. A labdarúgó-válogatott szövetségi kapitánya, a magát félig magyarnak valló Marco Rossi a Kelen SC sportpálya öltözőjéből üzen magyarul, alig várva, hogy a sportpályák is újra megteljenek élettel és nézőkkel. „Legyen vége a bezártságnak, és nyissuk ki együtt Budapestet! Erős város, erős közösség. Budapest.” – zárja a filmet Kulka János közkedvelt hangja, keretezve és még inkább hangsúlyossá téve az üzenetet.

A filmet a Budapest Brand Nonprofit Zrt. készítette.

Fotók: Soós Bertalan