by artisbusiness.hu 2022. Jul 18.

Rendhagyó kortárs összművészeti kiállítást mutat be a Mastercard

Népszerű írók és fotográfusok alkotásai láthatók, olvashatók és hallhatók színészek tolmácsolásában a Budapest Parkban, illetve a Jurányi Házban.

Különleges kiállításon mutatja be a Mastercard a korábbi évek érzékenyítő kampányaihoz készült alkotásokat. A tárlat célja, hogy felhívják a figyelmet olyan társadalmi problémákra, mint a digitális leszakadás, a szegénység és a környezetszennyezés.

A Könyves Magazinnal 2020-ban indított kampányban húsz jelentős kortárs író (többek között Tóth Krisztina és Krusovszky Dénes) készített szövegeket a Budapest Street Photography Collective fotósainak képei alapján. 2021-ben ennek fordítottja történt: a Magyar Fotóművészek Szövetségének huszonegy rangos fotóművésze adott képeket az írásokhoz.

Idén a Jurányi Produkciós Közösségi Inkubátorházzal együttműködve tizenkét alkotáspárt (fotó és szöveg) emeltek át a digitális térből a fizikai valóságba. Július 18-ától először a Budapest Parkban, majd ősztől a Jurányi Házban rendeznek kiállítást, ahol megtekinthetők a fotográfiák, és bele lehet olvasni a hozzájuk tartozó írásokba is. A kiállítás azért igazán különleges, mert minden alkotáspár mellett található egy QR-kód, amelynek beolvasásával hangjáték formájában – saját mobiljukon – meg is hallgathatják az írásokat a látogatók. A tizenkét szövegből ugyanis Vinnai András rendezésében hangjátékokat is készítettek a Jurányi Ház olyan neves színművészei, mint Bata Éva, Formán Bálint, Sipos Vera, Szabó Zoltán, Takács Kati, Ficzere Béla, Jankovics Péter és Szakács Zsuzsi. Ezeket a felvételek nem csupán a kiállításon, a QR-kódok beolvasásával hallgathatjuk meg, hanem a projekt weboldalán is.

„A Mastercard évek óta elkötelezett támogatója a kortárs magyar kultúrának, ezért büszkék vagyunk arra, hogy az érzékenyítő programunk keretében létrejött kimagasló színvonalú alkotásokkal hívhatjuk fel a figyelmet néhány égető társadalmi problémára”  – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. „Ez a kiállítás innovatív módon hozza közelebb a látogatót az alkotásokhoz, és talán jobban elgondolkodunk napjaink válaszra és megoldásra váró kérdésein, problémáin.“

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!