„Üzleti körökben a kortárshoz nem érteni ma már szégyen”
Elindítja az első hazai Art&Business üzleti szabadegyetemet a Hungarian Art&Business (ArtHAB) és a Kortárs Műgyűjtő Akadémia (CCA).
Az ötalkalmas kurzus olyan alapismereteket biztosít az üzleti szereplőknek, amelyeket ma már illik tudni a versenyszférában a kortárs képzőművészettel kapcsolatban.
A kortárs képzőművészet nemcsak kreatív és inspirációs forrás, hanem hidat képez az üzlet és a kultúra között: globális szinten, és már Magyarországon is fontos üzleti kommunikációs és társasági téma. Egyre több vállalat és magánszemély ismeri meg és ismeri el a kortárs képzőművészetet mint befektetési formát, a céges gyűjtemények divatba jöttek, valamint a kortárs és a branding kapcsolódása is fókuszba került. Ezért az üzleti körökben ma már egyre inkább elvárt, hogy a szereplők rendelkezzenek bizonyos alapismeretekkel és kompetenciákkal ezen a téren.
Ezt az igényt ismerte fel a Hungarian Art&Business (ArtHAB) és a Kortárs Műgyűjtő Akadémia (CCA): a kor szavára reagálva február 20-án elindítják az első Art&Business üzleti szabadegyetemet az Andrássy úti intézményben. Az „előadás + kerekasztal” formában megvalósuló, kéthetente, kedd esténként látogatható kurzus gyakorlatorientált tematikája olyan területeken ad rendszerszemléletet, mint az üzleti és a művészeti világ globális helyzete, a kortárs művészet szerepe a marketing- és PR stratégiákban, helye a luxusiparban, kapcsolata a fenntarthatósággal, és a kortárs műtárgy mint befektetés.
„Üzleti körökben a kortárshoz nem érteni ma már szégyen. A kortárs művészettel kapcsolatban a legtöbb alkalommal még mindig az »ilyet én is tudok«, a »hát ez nem művészet« és a »bolond, aki megveszi« kijelentésekkel találkozom. Ilyenkor azonban fel kell tennünk magunknak a kérdést, hogy vajon miért kelnek el olyan kortárs alkotások több millió dollárért, amelyekre a klasszikus művészetlátáshoz szocializálódott szemünk a legkevésbé tudja azt mondani, hogy »szép«? Miért keresik mégis a nagy márkák a kortárs megoldásokat, miért és hogyan alkalmazzák a kortárs művészetet a márkakommunikációban? Ilyen és hasonló kérdésekre keressük a válaszokat az első Art&Business szabadegyetemen, amelyet elsősorban olyan üzletembereknek, pénzügyi, PR, marketing- és kommunikációs szakembereknek ajánlunk, akik kényelmesen és gyorsan szeretnék megszerezni ezt a trendi, és ma már alapvetőnek számító tudást.” – mondja Gajzágó György kurzusvezető – „Az a cél, hogy ezen az élményorientált kurzuson a résztvevők üzletileg jól konvertálható, strukturált és naprakész ismeretekre tegyenek szert. Ne felejtsük el: »A tájékozottság az új műveltség!« – Remélem, hogy minél több hallgatónk szerez ezzel versenyelőnyt azokkal szemben, akik inkább mintakövetők maradnak, mert lassabban reagálnak a kor igényeire.”
Aukció, Sotheby's (forrás: Sotheby's)
Az első alkalommal – február 20-án – a szervezők azt ígérik, hogy eloszlatják a kortárs művészettel kapcsolatos kétségeket, félreértéseket és képet adnak az art world globális rendszeréről, protokolljairól, továbbá a meghatározó mozgató mechanizmusairól. A hallgatók megértik majd az összefüggéseket, és megismerhetik, hogy melyek a fő kortárs trendek a világban, és hogy lehet ezekhez üzletileg kapcsolódni. A kurzus napijeggyel és bérlettel is látogatható. Azok, akik minden modult meghallgattak, a tanfolyam végén oklevelet kapnak.
Poe Cheung munkája (forrás: HAB)
Gajzágó György pályája formatervezőként indult, és vállalkozó volt, mielőtt felkeltette figyelmét a művészeti szektor. 2010-ben nyitotta meg kortárs művészeti galériáját – ezen keresztül tapasztalta meg a piac a működését és sajátosságait. 2016-ban nemzetközi minták alapján elindította a Kortárs Műgyűjtő Akadémia (CCA) projektet, mely Magyarország legrégebben működő és egyetlen olyan folyamatos kortárs képzése, amely naprakész, üzletileg is jól konvertálható ismereteket nyújt igen rövid idő alatt. 2018-ban kiadta a Kortárs Műgyűjtés című kézikönyvet. Jelenleg független művészeti stratégiai tanácsadóként működik cégek és üzletemberek megbízásából, valamint a CCA igazgatójaként és branding előadójaként Art&Business és Art&Finance témakörökben kurzusokat szervez és előadásokat tart az üzleti szektorban. |
További információ: ITT.
Lásd még:
Damien Hirst és Hermann Nitsch művei is láthatóak a HAB új kiállításán
Nyitókép: Andy Warhol: Dollar signs (forrás: Vanity Gallery / HAB)
Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!