by artisbusiness.hu 2023. Dec 23.

„A márkánk az álmokról és az alkotásról szól”

– Villáminterjú a Porsche Inter Auto Hungaria marketingvezetőjével, Árvay Péterrel

A 2021-ben alapított Youngart Online Galéria idén második alkalommal hirdette meg a Porsche Centrum Budapesttel közös kortárs képzőművészeti pályázatát. A Kortárs dilemma című idei felhívásra csaknem ötven pályamű érkezett, amelyeket nagy sikerű kiállításon mutattak be a MOM Parkban. A zsűri tagjai dr. Rényi András egyetemi tanár, Hajdu István műkritikus, Százados László művészettörténész és Árvay Péter, a Porsche Inter Auto Hungaria marketingvezetője voltak. Ezúttal Árvay Péter mesélt nekünk a Youngart Galériával közös projektjükről.

Miért fontos az önök számára a Youngart Galéria pályázata?

A Porsche Centrum Budapest a kezdetek óta támogatja a Youngart Galériát, mert fontosnak tartjuk, hogy a kortárs művészeknek egy ilyen új platformon legyen lehetőségük bemutatkozni, műveiket népszerűsíteni. Szimpatikus volt továbbá az a mecénás tevékenység, amelyet dr. Hatházi Vera, a Youngart alapítója felvázolt, így szívesen álltunk a kezdeményezés mellé. Ez az aktuális pályázat – amellett, hogy segíti a művészeket – számunkra is fontos jelentőséggel bírt, hiszen az ikonikus, idén hatvanéves 911-es modellünkhöz kapcsolódott a kiírás. Érdekes volt látni a beérkezett pályaműveket és leírásokat. Nagyon kreatív alkotások születtek.

Forrás: YoungartForrás: Youngart

Hogyan kapcsolódik a Porsche brand a képzőművészethez?

A képzőművészet fontos számunkra, hiszen a márkánk az álmokról és az alkotásról szól. Ferdinand Porsche nem látott olyan autót az utakon, ami tetszett volna neki, így megálmodta, megtervezte és megépítette. Mindegyik modellünkre igaz ugyan, de a 911-es modellre különösen, hogy egy mérnöki csoda. Korábban a Magyar Képzőművészeti Egyetemmel is együttműködtünk: pályázatot írtunk ki diákoknak, valamint kiállítást szerveztünk a beérkezett legjobb pályaművekből a Porsche Centrum Budapestben. Egy fúziós zenei projekt létrejöttében is közreműködtünk. Ennek keretében különböző stílusokban – komolyzenei, jazz és elektronikus – játszottak el a művészek darabokat, úgy, mintha váltófutás lett volna, egymásnak adva át a stafétabotot. A zeneművekbe Porsche-hangokat is belecsempésztek. 

Személy szerint ön miért tartja fontosnak, hogy a Porsche Inter Auto Hungaria – amely nemzetközi szinten is kapcsolódik a vizuális és dizájn művészethez  – Magyarországon is egy ilyen pályázat mellé álljon?

Úgy gondolom, a Porsche termékei is kortárs műalkotások, így párhuzamot tudunk vonni a más művészeti ágakban alkotókkal. Fontosnak tartom továbbá, hogy a kortárs művészek olyan felületet és lehetőséget kapjanak, amely révén minél szélesebb körben megjelenhetnek a műveikkel. Egy pályázat pedig mindig jó, megmérettet és inspirál. Ahogy minket is folyamatos versenyre sarkall a piac.

Kortárs dilemmák

A Youngart Online Galéria és a Porsche Centrum Budapest közös pályázatának első és második helyezettje Liszi Renáta fotó- és fényművész, valamint Éberling Anikó képzőművész. Különdíjjal Hadar Tímea képzőművészt jutalmazták. A három alkotó mellett Somogyi Emese, Sallay Anna és Cifra Anett képzőművészek is lehetőséget kaptak arra, hogy bemutassák alkotásaikat a nagyközönségnek. A műtárgyakat a december 22-éig nyitva tartó tárlaton nézhették meg az érdeklődők a MOM Parkban.

Becskei Andor, Maszk (forrás: Youngart)Becskei Andor, Maszk (forrás: Youngart)

A Youngart Galéria 2021-ben online galériaként indult azzal a céllal, hogy összekösse a fiatal tehetséges művészeket a műkedvelő nagyközönséggel, és áthidalja a vásárlói és eladói igények közt tátongó szakadékot. 2022-ben, kilépve az online térből megrendezték első pop-up kiállításukat. A MOM Parkban található galéria létrejöttét a Porsche Inter Auto Hungária támogatta. 2023-ban a Youngart folytatta együttműködését a Porschéval, melynek keretében kortárs képzőművészeti pályázatot hirdettek Kortárs Dilemma címmel. A Youngart Galéria vezetését Rényi Andrea reklámszakember, mecénás vette át, aki 2020-ban elnyerte az Art is Business Díjat.

Sándor Laura, A hangár kilátása (részlet) (forrás: Youngart)Sándor Laura, A hangár kilátása (részlet) (forrás: Youngart)

„A Youngart közösségként fogja össze az interneten természetességgel mozgó fiatal és feltörekvő alkotókat, az érdeklődő művészetkedvelőket, valamint a művészeti alkotásokat vásárolni kívánókat. Nem feladva a művészeti igényességet a Youngart így túllép a hagyományos galériák sokszor arisztokratikus visszafogottságán, és a legszélesebb kör számára teremti meg a hozzáférést a képzőművészet csodálatos világához” – mondja a galéria ügyvezető-tulajdonosa, Rényi Andrea. – Bár nem a megszokott módon, de a Youngart a képzőművészeti galériák egyike, egy kereskedelmi platform. Saját művészeti kritériumok alapján kiválasztja a legjobb fiatal alkotókat, képviseli azokat, az interneten bemutatja az alkotásaikat, tartja a kapcsolatot az érdeklődő vevőkkel, és végül lebonyolítja a műtárgyak eladását.”

 

Lásd még:

Néhány hétre a MOM Parkba költözik a Youngart online képzőművészeti galéria

„Szerettem volna visszaadni abból, amit megtanultam”
– Rényi Andrea, reklámszakember

Nyitókép: Árvay Péter (forrás: Porsche Inter Autó Hungária)

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!