by artisbusiness.hu 2023. Apr 30.

Botticelli Vénusza influenszer lett Olaszországban?

Nagy port kavart egy olaszországi turizmust népszerűsítő reklámkampány, amelyben a reneszánsz festmény emblematikus alakja tűnik fel.

A Vénusz születése című kép inspirálta az április végén megjelent kampányt, amelyben Vénusz influenszerként, miniszoknyában szelfizik olyan ikonikus olasz épületek előtt, mint a római Colosseum és a firenzei dóm.

Az Open to Meraviglia (Nyitottnak lenni a csodákra) című kampány az olasz turisztikai minisztérium és az ország turisztikai bizottságának nevéhez fűződik – írja a The Art Newspaper.

Tomaso Montanari művészettörténész az Il Fatto Quotidiano olasz napilapnak adott interjújában az Armando Testa kommunikációs ügynökség által tervezett koncepciót groteszknek és szégyenletesnek nevezte.

Fotó: theartnewspaper.comFotó: theartnewspaper.com

A közösségi médiában is híre ment a kampánynak. Többen észrevették, hogy a kampányvideóban a tipikus olasz jelenetet, ahol az emberek egy napsütötte teraszon boroznak, valójában Szlovéniában vették fel, és szlovén bor látható a képkockákon. Mások az oldal német verziójában találtak súlyos fordítási hibákat.

A Mi Riconosci művészeti és örökségvédelmi kampánycsoport egy sajtónyilatkozatában megalázónak minősítette a kampányt, hozzátéve: nem tisztázott, hogy a firenzei Uffizi Képtár  ahol Botticelli festménye található  hozzájárult-e ahhoz, hogy a Vénusz-képet felhasználják a 9 millió eurós költségvetésű kampányhoz.

-------------

Cikkeink írásához az Alrite beszédfelismerő (speech-to-text) megoldást alkalmazzuk.

Nyitókép: Vénusz a velencei Szent Márk téren szelfizik (fotó: italia.it)

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!