Botticelli Vénusza influenszer lett Olaszországban?
Nagy port kavart egy olaszországi turizmust népszerűsítő reklámkampány, amelyben a reneszánsz festmény emblematikus alakja tűnik fel.
A Vénusz születése című kép inspirálta az április végén megjelent kampányt, amelyben Vénusz influenszerként, miniszoknyában szelfizik olyan ikonikus olasz épületek előtt, mint a római Colosseum és a firenzei dóm.
Az Open to Meraviglia (Nyitottnak lenni a csodákra) című kampány az olasz turisztikai minisztérium és az ország turisztikai bizottságának nevéhez fűződik – írja a The Art Newspaper.
Tomaso Montanari művészettörténész az Il Fatto Quotidiano olasz napilapnak adott interjújában az Armando Testa kommunikációs ügynökség által tervezett koncepciót groteszknek és szégyenletesnek nevezte.
A közösségi médiában is híre ment a kampánynak. Többen észrevették, hogy a kampányvideóban a tipikus olasz jelenetet, ahol az emberek egy napsütötte teraszon boroznak, valójában Szlovéniában vették fel, és szlovén bor látható a képkockákon. Mások az oldal német verziójában találtak súlyos fordítási hibákat.
A Mi Riconosci művészeti és örökségvédelmi kampánycsoport egy sajtónyilatkozatában megalázónak minősítette a kampányt, hozzátéve: nem tisztázott, hogy a firenzei Uffizi Képtár – ahol Botticelli festménye található – hozzájárult-e ahhoz, hogy a Vénusz-képet felhasználják a 9 millió eurós költségvetésű kampányhoz.
-------------
Cikkeink írásához az Alrite beszédfelismerő (speech-to-text) megoldást alkalmazzuk.
Nyitókép: Vénusz a velencei Szent Márk téren szelfizik (fotó: italia.it)
Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!