by theartnewspaper.com/artisbusiness.hu 2021. Apr 04.

Interaktív online tévécsatornát indít a New York-i Gyermekművészeti Múzeum

„Inspiráló együttműködést hozunk létre művészeti munkatársaink és a múzeumba látogató gyerekek között.”

Egy évvel azután, hogy sok szülőnek hirtelen meg kellett találnia a megoldást, hogyan nevelheti, szórakoztathatja és gazdagíthatja otthon gyermekeit, a New York-i Gyermekművészeti Múzeum (CMA) ingyenes online videocsatornát indít művészeti témájú műsorokkal. Az alakuló program, a Look Make Show, animációs sorozat lesz, melynek célja, hogy művészetre és az élet kihívásaival való szembenézésre tanítsa a gyerekeket – írja a The Art Newspaper.

A CMA igazgatója, Seth Cameron szerint a csatorna lehetőséget nyújt arra, hogy a múzeum szélesebb közönségréteget érjen el, és kreatív módon vonzza a múzeumba a gyerekeket. „Ez a teljesen új keretrendszer figyelembe veszi, de újracsomagolja mindazt, amit a múzeum korábban tett; alkalmazkodunk az online közönséghez” – mondja Cameron. „Inspiráló együttműködést hozunk létre művészeti munkatársaink és a múzeumba látogató gyerekek között.”

(Forrás:cmany.org)

A hagyományos képzőművészeti formák mellett, mint a rajz és festés, a CMA már régóta tart média-műhelyórákat gyerekeknek, az új csatorna lehetőséget nyújt majd arra, hogy ők is bekapcsolódjanak a műsorok készítésébe. Lehetővé teszik számukra, hogy egy nagyobb erőfeszítés részeként láthassák munkájukat, amely végül eljut a nyilvánossághoz. „Kreatív keretet adunk minden programunkhoz, hogy a múzeum élményét valóban egy nagy, együttműködő művészeti projektté tehessük” – fejti ki Cameron. „Amikor az emberek a múzeumba jönnek, olyan projekteken dolgozhatnak, mint az épület díszletei, miniatűr világok vagy háttérképek. Bármi, amin dolgoznak, eljuthat a jövőbeli műsorba.”

(Forrás:cmany.org)

Noha a múzeum a Covid-19-járvány miatt még nem nyitotta meg kapuit a nagyközönség számára, nyáron gyermekművészeti tábort szerveznek, ősszel pedig – reményeik szerint – újra megnyílik a CMA.

A Look Make Showban a mai kritikus kérdésekre keresik a választ a művészet eszközeivel, abból kiindulva, hogy alapvetően minden gyerek művész. Az oktató és szórakoztató show április 9-én debütál a nagyközönség előtt. Az előző napi virtuális gála résztvevői megtekinthetik az első részt a Bramble interaktív videochatplatformon. A múzeum támogatói kampányt indít, hogy összegyűjtsenek huszonötezer dollárt a további gyártási költségek finanszírozására. Azt tervezik, hogy a csatornát ingyenesen elérhetővé teszik weboldalukon, és a YouTube-ra is feltöltik az epizódokat.

Greg Lindquist (forrás: wordpress.com)

Greg Lindquist New York-i képzőművész, író, társadalmi aktivista úgy véli: „A művészetet történelmileg számos tényező határozza meg; nem redukálódhat egyszerűen arra, hogy a »valós világ megváltoztatásának« ügynökeként vagy eszközeként működjön. Míg maga a mű nem biztos, hogy megváltoztathatja a világot, addig a művészeti gyakorlat, a projektek nagyobb társadalmi mozgalmakkal dolgozhatnak, és azért küzdenek, hogy sokkal nagyobb léptékű változásokat érjenek el, mint bármelyik művész az egyéni erőfeszítéseivel.” Lindquist munkássága középpontjába a szociális igazságosságot és az ökológia tudatosságot állítja.

További információk a múzeum honlapján.

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!