by artisbusiness.hu 2021. May 12.

Művészet és merészség – DS 7 CROSSBACK LOUVRE limitált széria

„Küldetésünk, hogy lelket leheljünk a tervekbe úgy, hogy összekapcsoljuk az embert a szépséggel és a valósággal. A tegnapi innovatív kísérletek mára szakértelemmé válnak. Elsajátításuk értékes eszköz és a kortárs innováció forrása."

Márciusban adtuk közre az izgalmas hírt, hogy a Louvre neves márkákkal együttműködve közös kollekciókat készít. A legtöbb limitált szériás terméket a Louvre webshopjában lehet kapni, például a Casetify mobil kiegészítőit és a Swatch óráit.  Rábukkantunk a francia múzeum és a DS Automobiles egyedülálló együttműködésére is, ami egy egészen különleges és kreatív limitált szériás autót eredményezett. Nagy örömünkre a DS Automobiles munkatársa felvette velünk a kapcsolatot, személyesen is megismerkedhettünk velük, és megcsodálhattuk a művészi elemeket is magán viselő autót. A találkozón egy jó hangulatú beszélgetés keretében a cég hozzáértő munkatársainak köszönhetően megismerhettük azokat az értékeket és motivációkat, amelyek az autómárka művészeti törekvéseit, illetve együttműködéseiket vezérlik.  

Fotó: DS Store Budapest

A DS 7 CROSSBACK LOUVRE tele van olyan elemekkel, amelyek a francia stílust, hangulatot, művészeti érzéket csempészik be a tulajdonosa mindennapjaiba, többször a Louvre ikonikus üvegpiramisának formáit használva szimbólumként. A kreatív részleteket nagyon izgalmas volt egy luxusautóban látni, ahol – bár a dizájn gyakran fontos szerepet játszik – a művészet szinte sosem jelenik meg ilyen szinten.  Szívesen elüldögéltünk volna órákig a Louvre-modellben, a kényelmet élvezve, minden különlegességét felfedezve és a történeteket hallgatva.

Ahogy sajtóközleményében is írja a DS Automobiles, a Louvre-palota ma a világ leglátogatottabb múzeuma. Két évszázadod meghaladó múltra tekint vissza, egyetemes történelmi múzeumként 1793-ban nyitotta meg kapuit. Mintegy kilenc évezredet és öt kontinenst felölelő, a világ legszebbjei közé tartózó több mint harmincötezer műtárgyból álló gyűjteményt mutat be, köztük számos legendás műalkotást. A Ming Pei által tervezett üvegpiramis a Louvre kortárs művészetek iránti nyitottságát és elhivatottságát jelképezi, hiszen a múzeum ma is szívesen ad otthont kortárs tárlatoknak.  

Az 1955-ben üstökösként feltűnt avantgárd szellemiség által inspirált DS márka 2015-ben született meg azzal a céllal, hogy a francia luxus hagyományait átültesse az autóiparba. A DS Automobiles a Stellantis prémium márkája. Az önkifejezést és az új technológiákat kereső ügyfélkörnek szánt új generációs DS modellek a kifinomultságot és a csúcstechnológiát ötvözik.

A DS Automobiles már 2015-ös megalakulása óta partneri kapcsolatban áll a Louvre múzeummal. Az együttműködés célja a jövő építése az örökség és a modernség ötvözésével, (a kiválóság, a szakértelem és az innováció jegyében), valamint hogy világszerte népszerűsítse Franciaországot. 

A limitált szériás autón a Louvre jellegzetes stílusjegyei több helyen is felbukkannak, és számos más, különleges történeti hátterű részlet is megjelenik az autón. Elegáns Louvre-emblémák találhatók például a motorháztetőn, a csomagtartón és az első ajtókon is. A visszapillantó tükrön lézergravírozott piramismotívum látható, a műszerfalon és a belső bőrborításokon pedig dombornyomással jelenik meg az ikonikus üvegpiramis motívuma. A modern, látványos és jól felismerhető forma valóban gyönyörűen illeszkedik a különböző anyagokhoz és felületekhez. 

Fotó: DS Store Budapest

A művészeti vonatkozású dizájnelemeken túl a limitált szériás DS 7 CROSSBACK LOUVRE tulajdonosai igazi művészeti impulzust, művészettörténeti tudást és közösségi élményt is kapnak. A kívül-belül egyedi változat a benne utazók számára megnyitja a világ leghíresebb – jelenleg zárva tartó – múzeumának kapuit: a beépített alkalmazás segítségével száznyolcvankét emblematikus műalkotás titkait ismerhetjük meg az autóban ülve. 

A műtárgyakat a DS Aumobiles és a Louvre munkatársai választották ki úgy, hogy a gyűjtemény minden részét bemutassák. Többek között a Szamothrakéi Niké – Szárnyas győzelem, a Leonardo da Vinci Mona Lisa című festménye, Veronese: A kánai menyegző, Jacques-Louis David: I. Napóleon koronázása, Théodore Géricault: A Medúza tutaja, Eugène Delacroix: A Szabadság vezeti a népet és az egyiptomi Ülő írnok szobra szerepel a felkínált, nagy képernyőn megtekinthető alkotások között. Egy körülbelül négyperces, francia, angol, német, spanyol illetve olasz nyelven elérhető podcast kíséri az összes műalkotást; minden titkukat feltárja.  Errőlitt található egy rövid bemutató videó

Az igazán különleges közösségi élményt az autóhoz ingyenesen járó „A Louvre barátai” kártya adja a művészet szerelmeseinek. A Louvre múzeum újranyitását követően korlátlan belépést és számos exkluzív szolgáltatást biztosít a tulajdonos és partnere számára. A Louvre mellett az Eugène-Delacroix Nemzeti Múzeum állandó és időszaki kiállításaira is korlátlanul beléphet az autó tulajdonosa, illetve elsőbbségi belépést kap a Louvre-ba a Richelieu folyosón keresztül, és egy éven át számos más előnyt is élvezhet Párizs múzeumaiban.

Fotó: DS Store Budapest

A beszélgetés során megtudhattuk, hogy a DS Automobiles nem csak a limitált szériás Louvre-modell megalkotásánál olvadt össze a kultúrával és a művészetekkel, hanem komoly, hosszú távú elhivatottságról van szó. Éppen folyamatban van a Studio Métiers Rares-szel a DS x MÉTIERS D’ART pályázatuk, amelyben francia művészeket hívnak együttműködésre. A közös munka célja, hogy felhívja a figyelmet a művészek kiemelkedő munkájára, és ösztönözze az autóipart az innovációra. A pályázaton DS 9-es modelljüknek kell különleges belső dizájnt tervezni; a nyeremény (az együttműködésen túl) tízezer euró lesz. 

Thierry Metroz, a DS Automobiles dizájnigazgatója így nyilatkozott„Küldetésünk, hogy lelket leheljünk a tervekbe úgy, hogy összekapcsoljuk az embert a szépséggel és a valósággal. A tegnapi innovatív kísérletek mára szakértelemmé válnak. Elsajátításuk értékes eszköz és a kortárs innováció forrása. A DS Automobiles mindig is figyelemre méltó szakemberekkel működött együtt modelljeinek megtervezésében. A karosszériától kezdve a belső tereken és a kárpitozáson keresztül folyamatosan az innovációra, a kiválóságra és a részletekre irányítjuk a figyelmet. Egy olyan világban, ahol a hivatásos művészek legtöbbször szponzoraik árnyékában maradnak, a DS Automobiles egy egyedülálló együttműködés révén, pályázat formájában szeretné kiemelni és támogatni őket. Eddig Lison de Caunes, Cécile Feilchenfelt, Maison Lemarié és Anna LeCorno adták tudásukat a DS kreatív ötleteihez. A nyertes erre a rangos listára kerül fel.” 

A DS Automobiles márkában a legjobban a közösségi erő, a kultúra tisztelete és a művészetek tényleges támogatása fogott meg minket. A beszélgetés és az autómárka megismerése után úgy gondoljuk, a DS Automobiles lelkes, elkötelezett, őszinte és önazonos támogatója a kultúrának, valóban értéket teremtenek. A Louvre baráti körének exkluzív összetartó élménye, a művészeti tudás podcastokkal való átadása, a műtárgyak élvezete és a márka művészeti patronálása mind olyan értékek, amiket mi is fontosnak tartunk, amelyekben mi is hiszünk. 

 Fotó: DS Store Budapest

A DS Automobiles Magyarország honlapján, Instagram- és Facebook-oldalán további hasznos információk és izgalmas tartalmak találhatók.  

Borítókép: DS Store Budapest

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!