by theartnewspaper.com/artisbusiness.hu 2021. márc 30.

Neves márkákkal működik együtt a Louvre

A világ leghíresebb múzeuma ismert márkákkal kollaborál, hogy legalább online elérhesse a művészet szerelmeseit akkor is, amikor a Covid-világjárvány miatt zárva kell tartania.

párizsi Musée du Louvre, amelynek évente körülbelül tízmillió látogatója van, egy évvel a Covid-19-korlátozások bevezetése után új márka-együttműködéseket indított el. A közösen létrehozott termékeket online árulják. Az e-kereskedelmi kezdeményezés célja, hogy adjanak valamit a közönségének addig is, amíg nem látogathatják a múzeumot. 

Az együttműködésben létrehozott összes termék elérhető a Louvre e-butikjában, amelyet 2021. január 28-án indítottak el. A boltban például társmárkás pólók és pulóverek találhatók (Uniqlo), műszaki kiegészítők (Casetify), Swatch órák és a Maison Sarah Lavoine lakberendezési tárgyai. Az együttműködések nem csak a Louvre és egy másik márka termékcsaládjait foglalják magukban, arra is van példa, hogy egy piaci szereplő a múzeum szombat éjszakai extra nyitva tartását és az akkori ingyenes belépést szponzorálja.  

A Louvre szóvivője szerint a márkaépítés az elmúlt években a múzeum fontos fejlesztési fókusza, „hiszen küldetéseink egy bizonytalan ökoszisztémában fejlődnek”.

Swatch x Louvre

A múzeum 2019-ben kezdett komolyabban együttműködni más márkákkal, az online ajándékbolt gondolata tehát a világjárvány előtti időkből származik, a megváltozott körülmények azonban az ötlet kiteljesítésére, illetve továbbfejlesztésére késztették őket. A Louvre az Alibabával is szerződést kötött különböző termékek – például rúzsok – értékesítésére, de dolgozott az Airbnb-vel is, mely projekt végén egy nyertes a múzeumban, a Mona Lisa társaságában tölthetett egy éjszakát.

Az együttműködések fontos célja az is, hogy új pénzügyi forrásokat szerezzenek, az elismert márkákkal fejlesszék a múzeum arculatát, és a fiatalabb generációkat is megszólítsák. 

Borítókép: Casetify x Louvre