by artisbusiness.hu 2022. Feb 10.

Művészlét kurzus

Művészetimenedzsment-képzés művészeknek

„Sokan szorongunk a sokat hangoztatott üzleti szemlélet adoptálásától és a karrierépítéstől. De mi lenne, ha a karrierépítésre egy kicsit másként tekintenénk? Mit szólsz, ha azt mondom, hogy igazából nincs is olyan, hogy karrierépítés, ez csak egy fogalom. Ami van, az az, hogy be kell fizetni a villanyszámlát. Avagy művészeti karrierre lefordítva: minden áldott héten legalább kétszer posztolni kell valamit az artist page-ünkre...” – írja Vékony Délia a Művészlét – Kortárs Kézikönyv Képzőművészeknek című könyvben.

Na de hogyan is kezdjünk ennek neki? Ebben segít a Művészlét kurzus.

Mi ez a kurzus?

A kurzus a már negyedik évében járó Budapest Art Mentor program rövidített változata, mely mindenki számára nyitott. A 12 alkalmas (6 hetes) kurzus betekintést nyújt mind a hazai, mind a nemzetközi művészeti szcéna világába, a művészeti karrierépítés kihagyhatatlan lépéseibe, a brandépítés és az online jelenlét alapjaiba, a pályázati világba, illetve a műtárgykezelés fontosságába. Ezen területek alapszintű ismerete elengedhetetlen egy tudatos pálya felépítéséhez.

Kiknek ajánlják?

Vizuális művészeknek, akik úgy gondolják, hogy az alkotás mellett a karrierjük építésével is érdemes tudatosan foglalkozni.

Tematika

1. Hazai szcéna, a szakmai kapcsolatok kiépítése – Bérczi Linda (művészeti menedzser)
Kik a magyar képzőművészeti szcéna szereplői, miért fontos őket ismerni és hogyan lehet velük kapcsolatba kerülni?

2. Nemzetközi szcéna – Olajos Anna (kulturális-stratégiai tanácsadó, művészeti menedzser)
A nemzetközi színtér feltérképezése. A legfontosabb galériák, intézmények, vásárok és seregszemlék bemutatása, amelyeket érdemes ismerni.

3. Nemzetközi érvényesülés – Vékony Délia (művészettörténész, kurátor)
Esettanulmányok művészek és művészeti csoportok nemzetközi érvényesüléséről a kortárs szcénában.

4. Nem csak a tehetség a siker záloga – Balogh Máté (kulturális kommunikációs szakember)
Hogyan építsük a saját márkánkat, hogyan kommunikáljunk a célcsoportunkkal?

5. A galéria szerepe a művész karrierjében – Kovács Kriszta (művészettörténész, galerista)
Miért fontos a galériás képviselet, hogyan vegyük fel a galériákkal a kapcsolatot? Ha megszületik az együttműködés, mit érdemes várnunk tőlük, és mit kell nekünk nyújtanunk cserébe?

6. Azonosíthatóság – hogyan tűnjünk ki a tömegből? – Bárdics Adél (brandmenedzser)
Egységes, őszinte és stratégiailag megalapozott arculat kialakítása.

7. Kiállításra készülve – Bérczi Linda (művészeti menedzser)
Mutassuk meg az alkotásainkat! A helyszín kiválasztása, az előkészületek, a megvalósítás – mikor milyen lépés következik.

8. Nemzetközi szcéna 2. – Olajos Anna (kulturális-stratégiai tanácsadó, művészeti menedzser)
A nemzetközi színtér legfontosabb díjainak, sajtóorgánumainak a feltérképezése.

9. A művész online jelenléte – Babanics Írisz (kisvállalati marketing specialista)
Az online jelenlét alapjai: a saját honlap és a social médiában való jelenlét (Instagram, LinkedIn és Facebook).

10. A művész szemszögéből – Horváth Lóczi Judit (képzőművész)
Tudatos karrierépítés a gyakorlatban – hogyan priorizáljunk? Tanulj mások hibáiból, juss előnyhöz mások tapasztalatait felhasználva!

11.Műtárgykezelés – Tóth Pál Sándor (művészeti tanácsadó és menedzser)
Miért fontos a műtárgyak megfelelő kezelése, hogyan kezdjünk hozzá, milyen eszközöket használjunk és milyen metódust kövessünk?

12. Hova és hogyan pályázzunk? – Löbl Krisztina (művészeti tanácsadó és menedzser)
A hazai és nemzetközi pályázatok bemutatása, iránymutatás a pályázatok elkészítéséhez.

+1 Lezáró beszélgetés

A képzés helyszíne: 1027 Budapest, Tölgyfa utca 11.
A képzés időtartama: kedd és csütörtök 18-20 óra között (6 hét / 12+1 alkalom)
A képzés díja: 150 000 Ft + áfa

Egy csoport minimális létszáma: 8, maximális létszáma: 14 fő.

Tervezett indulás: 2022. március 8. (kedd).

A képzés után egyedi konzultációkra is van lehetőség (az ár nem tartalmazza).

Jelentkezés a kurzusra ITT.

 

Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!

Támogassa a kezdeményezésünket, legyen Ön is mecénás!