
Szlogent vált az Orlai Produkció
– A nyitott színház mottóhoz új imázsvideó is készült
Az Orlai Produkció Együtt. Szabadon. szlogent a 2017/2018-as évadban ismerhette meg a közönség. A friss jelmondat – A nyitott színház – az új találkozások inspiráló erejére, a hosszabb távú együttműködésekre, koprodukciókra utal.
Orlai Tibor a csere okairól így nyilatkozik a produkció sajtóanyagában: „Arra az az újdonságnak számító alkotóközösségi formára utaltunk [a régi szlogennel], amely ötvözi a társulati lét biztonságát, kiszámíthatóságát, egy műhely összetartó szellemiségét, emellett a tagoknak abszolút művészi szabadságot garantál. Az összetartozásban, a közösségben rejlő erőt, valamint a szabadságot továbbra is elsődleges értéknek tekintjük. A világ azonban változik, ezért fontos, hogy időről időre újradefiniáljuk magunkat.”
Orlai Tibor (fotó: Tiszeker Dániel)
Az együttlét és a szabadság alapja a nyitottság. A nyitott színház az Orlai Produkció számára azt jelenti, érdeklődéssel fordulnak egymás és nézők iránt. „Inspirálnak bennünket az új találkozások, amelyek fiatal művészek pályájának izgalmas indulásához, a tapasztalt alkotók kiteljesedéséhez vezetnek. A hosszabb távú együttműködések eredményét jelentik kőszínházakkal, független társulatokkal vagy fesztiválokkal készített koprodukcióink” – olvasható a közleményben.
Az alapvetően kortárs művekre épülő repertoárban egyaránt megtalálhatók prózai és zenés előadások, hiszen a nyitott színházban – vallják – színes a témák palettája. Az Orlai Produkció repertoárjában közel harminc előadás szerepel. Köztük felhőtlen szórakozást kínáló Woody Allen-világbemutató (Brooklyni mese), különleges hangulatú, az öregedésről szeretetteljes humorral szóló darab (María Luisa), és műsorra tűzik a harmincas korosztályt foglalkoztató kérdéseket vizsgáló, kortárs magyar irodalom toplistás regényeinek színpadi adaptációit is, például Halász Rita Mély levegő és Horváth András Dezső Legjobban a nőktől féltem című műveiből készült előadásokat.
Bátran beszélnek az életközepi válságról, a kapuzárási pánikról, az alkoholizmusról, az abúzusról, a nők helyzetéről, bármilyen, másnak tekintett társadalmi csoport problémáiról, identitás- és genderkérdésről. „A nyitott színház a műfaji sokféleségre is utal: hiszünk a nevetés gyógyító erejében, ezért a legsúlyosabb témákat is igyekszünk humorral tálalni. Ennek jegyében készült el legendás előadásaink szállóigeszerű mondataiból és közönségkedvenc poénjaiból új imázsvideónk.”
Nem félnek a klasszikusoktól sem: ilyen például a Halál Velencében című Thomas Mann-adaptáció és a Macskazene címmel műsorra április végén bemutatandó Feydeau-bohózat.
„Nyitott színház voltunk, vagyunk, leszünk” – szögezi le Orlai Tibor, és hozzáteszi, előadásainkkal hívják párbeszédre a nézőket, hiszen a színház közönség nélkül nem működik. „És nagy örömmel tölt el, hogy nézőink ezt érzik, bátran elmondják véleményüket előadásainkról. Közel húsz év alatt létrejött egy erős bizalmi alap, erre a szellemi és értékközösségre építjük a jelent és a jövőt.”
Nyitókép: Hernádi Judit és Kern András a Kalamazoo című előadásban (fotó: Éder Éva)
Lásd még:
Orlai Tibor: Ha nem tudunk együttműködésben gondolkodni, hanem mindenki csak a saját pecsenyéjét sütögeti, az tragédiához vezet – A producer a színház jövőjéről
Együtt a független színházi világ legjava – 2024 szeptemberétől új csapat költözik az Átriumba
Szenvedélyesen szeretjük a kultúrát, a művészeteket és a stratégiai gondolkodást. Ez ingyen van. A lapkiadás és az online magazin működtetése azonban pénzbe kerül. Kérjük, ha teheti, támogassa az Art is Business hiánypótló munkáját!